Bremen
Fra : Jebir

Dato : 06-09-10 21:59

Davs

Lige et hurtigt spørgsmål;
Vi drager mod Holland næste mandag, og har valgt at tage en overnatning
i Bremen på vej derned - bare på et Formule 1 hotel, Bremen-Oyten.
Men når vi nu er der - er der så noget vi IKKE må misse i Bremen?
Vi ved ikke hvor længe vi har der - vi kører tidligere hvis der er noget
vi skal se
Og nu vi er ved det - kan nogen anbefale et sted vi skal spise om
aftenen - synes som oftest det mest er BurgerKing eller MCD der er i
nærheden af Formule1 o.lign., så vil da gerne tage imod nogle råd - evt
hvis nogen har overnattet på hotellet

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-09-10 23:15

"Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote in message

> Men når vi nu er der - er der så noget vi IKKE må misse i Bremen?

Bycentrum med rådhus, domkirke, stadsmusikanterne (statuer) m.m. Det hele
kan ses udefra på 10 minutter hvis der ikke er mere tid til rådighed.

> [...]
> aftenen - synes som oftest det mest er BurgerKing eller MCD der er i
> nærheden af Formule1 o.lign., så vil da gerne tage imod nogle råd - evt

Der er masser af steder i centrum med bedre mad end burgere. Stort set alt
andet er bedre.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-09-10 06:49

Jebir skrev:

> Men når vi nu er der - er der så noget vi IKKE må misse i
> Bremen?

Gå endelig en tur ned i kvarteret "Schnoor". Det ligger
lidt syd-sydøst for Domkirken. Der er også et par
hyggelige spisesteder.
http://en.wikipedia.org/wiki/Schnoor

Nogle km nord for Bremen centrum, ned mod
Weserfloden ligger bydelen Vegesack, som er
kendt for sine gode fiskerestauranter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bremen-Vegesack

God tur
--
Herluf :·)

Fra : steen

Dato : 07-09-10 22:19

Jebir wrote:
> [...]
> nærheden af Formule1 o.lign., så vil da gerne tage imod nogle råd -
> evt hvis nogen har overnattet på hotellet

Hvis I har tid nok (et par timer) så tag ud og se hvordan de bygger biler
hos Mercedes.
Det er ret interessant også selvom man ikke interesserer sig for biler. Bare
at se hvor smart et soltag kan blive sat på plads indefra af en robot er
faktisk ret imponerende.
Der er et link her:
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/passengercars_world/visit_mercedes_benz/bremen/offering.0003.html
Der er gratis entré.

Ellers prøv The Rock hvor man kører i en 4-hjultrækker i tærræn (bl.a. 70%
stigninger).
Koster dog penge.
http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/passengercars_world/visit_mercedes_benz/bremen/offering.0003.html

Ellers er Bremen som by nogenlunde interessant. Ikke noget spektakulært.
Jeg har mest været der pga. rejser fra lufthavnen.

Mvh Steen