Kan ikke tilgå 'beskyttede' web-sider!?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 07-09-10 00:37

Jeg passer et websted for den lokale svæveflyveklub:

http://www.oyfss.dk/

Heri indgår nogle 'medlemssider', for hvilke jeg vha. 'htaccess' har
indlagt et sæt adgangsparametre, så kun 'de indviede' kan åbne siderne
under:

http://www.oyfss.dk/info/

Under min ferie modtager jeg pludselig 'anskrig' om, at siderne ikke
længere er tilgængelige, hvilket viser sig at være korrekt - hvis man
prøver at åbne med korrekte parametre, får man denne besked:

"Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the
document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad
password), or your browser doesn't understand how to supply the
credentials required.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use
an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2.0.63 (Unix) mod_ssl/2.0.63 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5
mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server
at www.oyfss.dk Port 80".

Jeg er nu hjemme igen, og kan umiddelbart blot konstatere, at 'htaccess'
er 'forsvundet' fra serveren??? Jeg kan i hvert tilfælde ikke se noget
spor af den.

HVIS den er 'forsvundet', ville jeg have forventet, at siderne under
'info'-mappen var åbne for enhver - men der er altså øjensynligt
LUKKEDE, også for mig!

Hvad kan der være sket (jeg er den eneste, der har server-adgang) og
hvorledes får jeg atter 'lukket op'?
(Der er ikke større 'hemmeligheder' på medlemssiderne end at offentlig
adgang i en periode ville være acceptabel).

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-10 15:15

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> (Der er ikke større 'hemmeligheder' på medlemssiderne end at offentlig
> adgang i en periode ville være acceptabel).

Det kunne godt lyde som om siden er blevet hacked. Du har forhåbentlig en
komplet kopi lokalt, som du kan uploade efter at have fjernet alt for at
være sikker på at intet snavs er overset.

I øvrigt har problemet ikke noget med html-gruppen at gøre. Prøv at spørge i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside hvor det er mere relevant. Jeg
poster dette til pågældende gruppe også og sætter alle svar til kun at komme
der - XFUT.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk