Træk krog tør eller fedtet
Fra : Tue

Dato : 06-09-10 17:43

Hej

Jeg har en cv med gammelt træk (ikke stabilisator).
Skal kuglen på trækket på bilen være tør eller fedtet?

Hilsen Tue

Fra : Hogo Blokk

Dato : 06-09-10 19:25

> Jeg har en cv med gammelt træk (ikke stabilisator).
> Skal kuglen på trækket på bilen være tør eller fedtet?
>
> Hilsen Tue

En stabilisator forsøger jo at fastholde kuglen, så mon ikke en helt tør
kugle er at foretrække.
--
Hilsen Hugo

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 08-09-10 08:29

Tue wrote:
> Hej
>
> Jeg har en cv med gammelt træk (ikke stabilisator).
> Skal kuglen på trækket på bilen være tør eller fedtet?
>
> Hilsen Tue

Alle eksperterne er ovre i dk.fritid.bil og de er meget hjælpsomme.

Jeg vil sige en smule fedtet.
Hvis den er tør har kuglen en tendens til at ruste og en almindelig
trailer kan pibe ganske forfærdeligt på en tør kugle. Og det sidste har
jeg erfaring med

/Lars

Fra : Preben

Dato : 08-09-10 14:39

"Tue" <tue.hold@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en cv med gammelt træk (ikke stabilisator).
> Skal kuglen på trækket på bilen være tør eller fedtet?
>
> Hilsen Tue
Uden Stabilisator skal der smøres, (rigtig godt til bukserne
og med stabilisator skal kuglen være tør og og også uden maling eller rust.
( i følge min manual til trækket)
Jeg bruger en slibesvamp til at rense inden campingvognen skal på..
mvh
Preben

Fra : Leif Neland

Dato : 25-09-10 20:55

Den 08-09-2010 15:38, Preben skrev:
> [...]
> Uden Stabilisator skal der smøres, (rigtig godt til bukserne
> og med stabilisator skal kuglen være tør og og også uden maling eller rust.

Bare ærgeligt, at vi kører både med CV med stabilisator og med
hestetrailer uden stabilisator.

Leif

Fra : Tue

Dato : 08-09-10 19:27