Med og uden proxy
Fra : Sørensen

Dato : 05-09-10 06:28

En bekendt har pc med i skole hvor der bruges proxy, når han
kommer hjem skal man manuelt ind og slå proxy fra for at kunne
komme på nettet, er der en smartere måde ?
evt.:
direkte genvej på skrivebord
definition af proxy på hver trådløs forbindelse

Som det er nu trykker man: start, kontrolpanel,
netværksindstillinger, indstillinger, forbindelse,
Lanindstillinger, avanceret osv. Det er noget besværligt.

styresystem win7

--
vh.
Sørensen

Fra : emjeppesen

Dato : 05-09-10 11:41

Sørensen skrev:

>Som det er nu trykker man: start, kontrolpanel,
>netværksindstillinger, indstillinger, forbindelse,
>Lanindstillinger, avanceret osv. Det er noget besværligt.

Han kan åbne sin Browser og vælge
Funktioner/internetindstillinger/forbindelser/indstillinger
det er vist lidt lettere.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Sørensen

Dato : 05-09-10 14:08

"emjeppesen" skrev .

> Han kan åbne sin Browser og vælge
> Funktioner/internetindstillinger/forbindelser/indstillinger
> det er vist lidt lettere.

Ja den havde jeg egentlig udtænkt , men det ville være smart
hvis det kunne gå automatisk eller med et enkelt klik.

vh.
Sørensen

Fra : Arne Møller-Hansen

Dato : 05-09-10 21:19

Jeg ville anbefale 2 .reg-filer, med følgende indhold:

proxyon.reg:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyServer"="proxy.local:80"

proxyoff.reg:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000000

Kan det ikke løse problemet?

Venlig hilsen