Esdragon
Fra : Aksel

Dato : 04-09-10 13:24

Nu nævnte Bjarne K. esdragon eddike.
Det er en virkeligt herlig eddike. Om den er velegnet til blommechutney ved
jeg ikke. Men jeg ved, at esdragon er en herlig grønsag, som vi meget nødigt
ville undvære.
Vi har tidligere sværget til Dild til creme fraiche - mayonnaise betingede
saucer f.eks til kolde kød- eller fiskeretter og salater. Nu er vi gået
mere over til at udfase dilden lidt til fordel for esdragonen. Den franske
esdragon er en uvurderlig plante, som vi nu bruger sammen med creme
fraiche - mayonnaise tilsat lidt Bernaise essens. Det giver en meget
anvendelig sauce til mange retter.
Og så er esdragon en plante, der gror helt fantastisk.
Mvh
Aksel

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-09-10 20:47

"Aksel" <Aksel@stribnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> anvendelig sauce til mange retter.
> Og så er esdragon en plante, der gror helt fantastisk.

Jeg købte den estragon eddike, engang, jeg så en opskrift på grøntsags
bearnaise. Prøvede det, og det var så det.

Næ en rigtig gang bearnaise mit butter bitte.

Bjarne K.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 09-09-10 13:35

On 6 Sep., 21:46, "Bjarne K." <n...@niet.pp> wrote:

> Næ en rigtig gang bearnaise mit butter bitte.

Der er bestemt også estragon-eddike i en rigtig bearnaise, selvom det
kan erstattes af anden hvidvinseddike.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang