Gammel eddike ?
Fra : Bjarne K.

Dato : 03-09-10 20:53

Jeg er lige igang med at lave noget blomme chutney, og der skal hvidvins
eddike i.

Det har jeg ikke, men jeg har noget estragon eddike (vin eddike) , som jeg
har tænkt mig at bruge.
Eneste problem, er at der står mindst holdbar til 2004. Jeg troede ikke
eddike kunne blive for gammel, men der er vel en grund til at datoen står
der, eller ?
Eller med andre ord, skal jeg købe noget nyt eddike, eller skal jeg bare klø
på, med min estragon eddike ?

Jeg går forøvrigt ud fra denne opskrift
http://politiken.dk/tjek/tjekmad/kysterkokkeskole/811051/kysters-kokkeskole-laekker-chutney-af-danske-blommer/

Jeg har dog skiftet det der julehalløj (kanel mm), ud med noget lidt
spidskommen, noget chile pulver og en enkelt Bhut Jolokia

Bjarne K.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-09-10 21:17

Bjarne K. wrote:

> Eller med andre ord, skal jeg købe noget nyt eddike, eller skal jeg bare
> klø på, med min estragon eddike ?

Smager, lugter og ser den ok ud? Så ville jeg bare klø på!

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-09-10 21:20

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Smager, lugter og ser den ok ud? Så ville jeg bare klø på!

Jeg nægter at smage på det , men det lugter ok, så jeg tror jeg vil hælde
lidt på.

Bjarne K.

Fra : Max

Dato : 03-09-10 21:54

Hej Bjarne

> Jeg nægter at smage på det , men det lugter ok, så jeg tror jeg
> vil hælde lidt på.

Du kommer jo til at spise det, så hvorfor ikke smage ? ;)

Max