Velment råd.
Fra : Pwh

Dato : 04-09-10 12:07

Kræver en lille forhistorie.

Sidste uge på Engen mødte vi en boxertæve på ca 1.5 år som jeg
kender fra hvalp af, den er såmænd sød og legesyg nok.
Den fes så rundt sammen med Balder og legede fint,
Angel der ikke er til overgearede hunde brummede så lidt af den
da den kom for tæt på og den røg så lige i flæsket på hende.
Kunne se på Angel at det kom bag på hende da hunde normalt
kan finde ud af at trække sig når der bliver brummet lidt.
Kort historie lang, jeg fik skilt de to tøser ad,
og der var ingen skade sket.

Mødte så idag ham med boxeren og sagde med det samme til ham at
han hellere måtte holde den væk fra Angel, hun lå bare ved min side.
Balder fik så tonset igennem med den boxer, det var så fint nok.
Vi kom så til at tale lidt om hvad der skete sidst, og jeg kunne fornemme
at han mente at Angel havde angrebet hans boxer.
Ikke helt sådan det foregik fotalte jeg ham, jeg stod og holdt øje da jeg
ved at Angel kan værer lidt muggen.
Han havde så ikke set hvad der var sket, men mente alligevel at han kunne
fortælle mig det, dygtig mand

Jeg gav ham det råd at han nok skulle værer lidt obs på sin hund i fremtiden
hvis den tændte af bare fordi der blev brummet lidt af den.
Jeg kunne slet ikke trænge igennem, og han mente at hans lille pisboxer
sagtens kunne klarer sig, havde jeg givet Angel lov kunne han have fået
den med hjem i en pose sidst, men hun må ikke slås.
Prøvede at forklarer ham at en dag ville hans hund måske møde en der ikke
ville tage så blidt på den som Angel, men det kunne den sagtens klarer mente han.
Hele skylden var Angels da hans hund aldrig sloges, en gang skal jo værer den første.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-09-10 13:21

Pwh frembrag >

> Hele skylden var Angels da hans hund aldrig sloges, en gang skal jo værer den
> første.
Genkender historien.

Når jeg lufter hund eks ved vesterhavet er der altid masser af løse
hunde der kommer og vil hilse.
Milo er kun løs hvis intet skimmes i det fjerne
Milo er absolut ikke interesseret i andre hunde, og han dækker
automatisk af på samme måde som når der kommer en bil.

Har måttet råbe at folk skal kalde deres hund til sig eller jeg slipper
min løs også .

Heldigvis er min ikke agressiv >:|

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-09-10 14:42

jopa, skrev:
> [...]
> automatisk af på samme måde som når der kommer en bil.
>
> Har måttet råbe at folk skal kalde deres hund til sig eller jeg

Vil du ikke også give mig ret i at en anden hund, specielt en
meget yngre, bør respekterer når Angel ved et brum fortæller
at hun altså ikke gider snakke med den.

Men nu havde han jo været hundeejer i 1? år og kendte sin tæve,
han skal bare lige værer obs på at hans "hvalp" nu er kønsmoden
og ikke mere helt den hund han havde for 7-8 mdr siden.
Det var det jeg ville prøve at forklarer ham, men uden held.
Men han havde paraderne oppe med det samme og ville ikke lærer,
jeg var jo ikke ude på at placerer nogen skyld, Angel havde jo ikke
opført sig som en engel og måtte lidt tage hvad der kom
Men at stå og fører sig frem med at hans hund sagtens kunne klarer sig
tyder på at han ikke har fattet en meter af hundehold.
Det vil jo sige at han mener at det er ok hvis hans hund kommer op
og slås en dag, det må mine da ikke, stopper den slags med det samme.
Også mig der stoppede deres slagsmål, han stod bare og gloede,
han fik så råbt sin væk da han nok kunne se på mig at jeg var parat
til at losse han køter væk hvis han ikke gjorde noget.
Havde det været Tyson havde han kørt den grundigt rundt på græsset,
Angel gider ikke slås og prøvede bare at få den til at trække sig.

Nå, jeg glæder mig til at Balder bliver så voksen at jeg igen kan gå og lufte
hund i fred uden at skulle hen og lege hvert andet øjeblik.
hverken Angel eller Tyson interrerserede sig ret meget for andre hunde
da de først blev voksne, de havde nok i mig og hinanden.
Tror at Balder bliver precis lige sådan, allerede nu sorterer han i hvem
han gider snakke med og hvem han ikke gider.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-09-10 19:06

Følgende er skrevet af Pwh:

> Vil du ikke også give mig ret i at en anden hund, specielt en
> meget yngre, bør respekterer når Angel ved et brum fortæller
> at hun altså ikke gider snakke med den.

Jo normalt ville hunden kunne forstå et sådant signal.
Men nu er Boxere jo ret lalleglade med Damp.

Så er det jo op til ejeren at kalde sin hund til sig hvis den ikke selv
forstår alvoren.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-09-10 20:12

jopa, skrev:
> Følgende er skrevet af Pwh:

> Jo normalt ville hunden kunne forstå et sådant signal.
> Men nu er Boxere jo ret lalleglade med Damp.

Har desværre erfaring for at de også tænder hurtigt af.

> Så er det jo op til ejeren at kalde sin hund til sig hvis den ikke
> selv forstår alvoren.

Ham her mente jo at den kunne klarer sig selv,
den var ikke engang på størrelse med min Balder

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-10 19:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mente han.
> Hele skylden var Angels da hans hund aldrig sloges, en gang skal jo værer

Var ude for lidt det samme for nogen weekender siden

Var til grillhygge ved en hytte oppe på fjeldet hvor der var 3 andre hunde..
De 2 af dem kendte bugsy på forhånd og går rigtig godt sammen med dem.. Den
sidste var en ny

Bugsy bliver som sædvanlig bundet med den lange line til bilen ligesom de
andre 2 dog så de ikke kan nå hinanden.
Den sidste fik lov at rende lidt løs da ejeren ifølge hamselv nemt kunne
styre den
Den var også over og hilse på Bugsy som straks sagde fra hvilket den ikke
forstod

Bad så ejeren om at få styr på hunden inden gik galt..Han fik den da også
kaldt til sig men 10 min sener var den gal igen .. Dennegang sagde bugsy
også fra men noget kraftigere som før .. kostede et flækket øre til den
anden hund.. Endte med at ejeren blev sur og forlod festen med beskeden om
at sådan en hund kunne man da ikke tage med hvor der var andre hunde

Fra : Pwh

Dato : 07-09-10 19:57

oz3bto, skrev:

> [...]
> flækket øre til den anden hund.. Endte med at ejeren blev sur og
> forlod festen med beskeden om at sådan en hund kunne man da ikke tage

Den historie har du vist fået tæsk for på HG,
vil give dem ret i at du nok ikke med Bugsy bør opsøge konflikterne som du gjorde.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-10 20:19

> Den historie har du vist fået tæsk for på HG,
> vil give dem ret i at du nok ikke med Bugsy bør opsøge konflikterne som du
> gjorde.
>
> /Jens

Ja jeg mener jo stadig at det var idioten med hunden der ikke var i snor
der gav problemerne .. havde han lyttet så var der intet sket.. ligesom med
boxeren du mødte .. Havde ejeren lyttet til dig så havde der jo heller ikke
været noget brok .. jeg kan ikke rigtig se nogen forskel

Fra : Pwh

Dato : 08-09-10 07:42

oz3bto, skrev:
> [...]
> ligesom med boxeren du mødte .. Havde ejeren lyttet til dig så havde
> der jo heller ikke været noget brok .. jeg kan ikke rigtig se nogen

Ret stor forskel.
Både Angel og Boxeren var løse og jeg advarede ikke ejeren første gang.
Angel skadede heller ikke den Boxer, kunne hun ikke finde på.
Du har en hund der har lavet bidskader og dræbt, noget het andet.
At du prøver at retfærdiggører Bugsys handlinger synes jeg er forkert.
Har man som dig en skarp hund må man værer sig det ansvar bevidst.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-10 11:59

> [...]
> At du prøver at retfærdiggører Bugsys handlinger synes jeg er forkert.
> Har man som dig en skarp hund må man værer sig det ansvar bevidst.

Enste grund til at Bugsy var i snor var at der var udvidet båndtvang i
området dvs. INGEN løse hunde heller ikke selvom de er under kontrol ..
Ellers havde han skam også gået løs som han plejer.. Men OK det skider du
jo på anyways

Tivler på at angel vil findde sig i at en fremmed hanhund begynder på at
humpe hende .. Bugsy vil ihvertfald ikke finde sig i det

Fra : Pwh

Dato : 08-09-10 15:17

oz3bto, skrev:

> Tivler på at angel vil findde sig i at en fremmed hanhund begynder på
> at humpe hende .. Bugsy vil ihvertfald ikke finde sig i det

Det finder hun sig ikke i, men hun bider ikke hul i andre hunde.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-10 16:11

> Det finder hun sig ikke i, men hun bider ikke hul i andre hunde.
>
> /Jens

Nej for du stopper hende jo nok i det .. Havde jeg ikke muligheden for da
jeg ikke var der og kæresten kan ikke få ham til at lystre når sådan noget
sker

Fra : Pwh

Dato : 08-09-10 17:34

oz3bto, skrev:

> Nej for du stopper hende jo nok i det .. Havde jeg ikke muligheden
> for da jeg ikke var der og kæresten kan ikke få ham til at lystre
> når sådan noget sker

Shit happens.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-09-10 08:04

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med boxeren du mødte .. Havde ejeren lyttet til dig så havde der jo heller
> ikke været noget brok .. jeg kan ikke rigtig se nogen forskel

Jamen det er det sædvanlige, det er altid hunden uden snor, der har skylden,
og den i snor, der er den agressive... Hvordan kan det være Jeg vil da
give Jens ret i, at en hund, der ikke kan klare at hilse på en anden, nok
ikke bør møde frem til hyggeaftener, da de alt for ofte ender med at
ødelægge hyggen, og minde folk om, hvorfor en bil bør have en førstehjælps
kasse.... Hvilket præcist er grunden til, at jeg er mere bange for hunden i
snor, end for den uden.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-10 11:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> førstehjælps kasse.... Hvilket præcist er grunden til, at jeg er mere
> bange for hunden i snor, end for den uden.

Nu kan hunden jo normalt godt med andre .. Bla de 2 andre hunde der var
tilstede.. Men lige den sidste kunne han ikke med

Hvor mange hanhunde vil iøvrigt finde sig i at en anden hanhund begynder at
humpe den ?

Tivler på at angel vil finde sig i at en eller anden fremmed hanhund
begynder på at humpe hende sonr eller ej

Fra : jopa

Dato : 08-09-10 12:44

oz3bto skrev:

> Hvor mange hanhunde vil iøvrigt finde sig i at en anden hanhund begynder at
> humpe den ?

Normalt vil de formentlig betragte det som om at humperen vil dominere,
og så går det galt.

Min ville heller ikke finde sig i det.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-09-10 15:19

jopa, skrev:

> Normalt vil de formentlig betragte det som om at humperen vil
> dominere, og så går det galt.
>
> Min ville heller ikke finde sig i det.

Men du ville heller ikke lade det komme så langt tvivler jeg på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-09-10 15:43

Pwh skrev den 08-09-2010:

> Men du ville heller ikke lade det komme så langt tvivler jeg på.

Milo ville aldrig tillade en anden hanhund at forsøge så det giver sig
selv.

Lidt knurrrr fra ham og hans størrelse ville være rigeligt til at ingen
tør prøve >:|

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-10 16:13

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv.
>
> Lidt knurrrr fra ham og hans størrelse ville være rigeligt til at ingen

Se det mente ejjeren til den anden hund også .. Altså at bugsy havde en
alder og størrelse der burde få hans egen hund til at tænke sig om .. Bugsy
er vel en halv gang større som den og en del ældre

Men også svært at stoppe hunden når man ikke er der .. kæresten var der men
hun har altså ikke samme styr å Bugsy som jeg har .. hun kan bla. ikke gå
med ham uden line

Fra : jopa

Dato : 08-09-10 16:33

oz3bto kom med følgende:

> Se det mente ejjeren til den anden hund også .. Altså at bugsy havde en alder
> og størrelse der burde få hans egen hund til at tænke sig om .. Bugsy er vel
> en halv gang større som den og en del ældre

Nu er Milo dobbelt så stor som Bugsy og ingen har itv turdet at prøve
at stille sig op foran sådan en mur

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-09-10 17:32

jopa, skrev:

> Nu er Milo dobbelt så stor som Bugsy og ingen har itv turdet at prøve
> at stille sig op foran sådan en mur

Jeg må komme forbi med Balder om et års tid

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-09-10 21:40

Pwh tastede følgende:

> Jeg må komme forbi med Balder om et års tid

Tror du han tør:
http://jp-web.dk/kysmig.jpg :oÞ

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-09-10 07:40

jopa, skrev:
> Pwh tastede følgende:

> Tror du han tør:
> http://jp-web.dk/kysmig.jpg :oÞ

Han gemmer sig bare bag Angel,
frække Schæferhanner banker hun rent rutinemæssigt

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 09-09-10 17:34

Nu er schæfere jo nogen kyllinger http://www.youtube.com/watch?v=gjVBEJGHrXk

Fra : jopa

Dato : 09-09-10 18:23

oz3bto skrev den 09-09-2010:

> Nu er schæfere jo nogen kyllinger http://www.youtube.com/watch?v=gjVBEJGHrXk

Sødt

Men tror desværre ikke katten havde overlevet her

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-09-10 18:31

> Sødt
>
> Men tror desværre ikke katten havde overlevet her
>
> --
> Mvh John
> www.johns-web.dk
> www.wordpresstema.dk

Kommer an på katten :P

Har såen 12-14kg ?s maine coon der tideligere har sat en schæfer på plads
:P og forsøgt på at snagte en fransk bulldog blandings ting

Fra : jopa

Dato : 10-09-10 18:41

oz3bto skrev den 10-09-2010:

> Kommer an på katten :P

Nix den ville være død i samme sekund hunden fik fat i den.

Det er ikke en minihund som din eller fransk bulldog B-) men en basse
på over 50 kg og hader katte.

Han løber harer op på marken så er ikke langsom.

Har ikke set det selv men set når han spiser dem bagefter

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-09-10 21:13

jopa, skrev:

> Han løber harer op på marken så er ikke langsom.
>
> Har ikke set det selv men set når han spiser dem bagefter

Æv bæv, jeg sladrer til madammemerne på HG

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-09-10 23:12

Pwh har bragt dette til os:

> Æv bæv, jeg sladrer til madammemerne på HG

Forestil dig 50 kg stål spændt som en flisbue, og et gebis der vil gøre
dødens gab bange.

50 kg perfekt dræbermaskine optrænet kun med et formål nemlig at
skræmme, og lemlæste.

Kan ikke fortælle alle hemmelighederne i hans optræning.
Det er så hemmeligt at hvis du vil vide mere blev jeg nød til at brække
din arm..

Kan afsløre at figurenten i stedet for bideærme var udstyret med
fullfacehjelm.

Katte bliver her brugt til ren øvelse

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-09-10 09:23

Den 11-09-2010 00:11, jopa skrev:
> [...]
> dødens gab bange.
>
> 50 kg perfekt dræbermaskine optrænet kun med et formål nemlig at

Æv, og hér troede jeg at det kun var gamle og syge harer han var i stand
til at løbe op!?
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 11-09-10 09:55

Hans Paulin (6310):

> Æv, og hér troede jeg at det kun var gamle og syge harer han var i stand til
> at løbe op!?

Se jeg aner jo ikke om de er gamle og syge, men en jæger fortalte mig
at harer er dumme og sagtens kan løbes op af hunde da deres løb er
forudsigeligt.

OT Har du mc'et i sommer :D

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-09-10 10:28

Den 11-09-2010 10:54, jopa skrev:
> [...]
>
> Se jeg aner jo ikke om de er gamle og syge, men en jæger fortalte mig at
> harer er dumme og sagtens kan løbes op af hunde da deres løb er

Hæ hæ :) - mere end sidste sommer i det mindste - men de sidste 5
uger har jeg ikke kunnet skifte gear på motorcyklen da jeg har fået
savet storetåen og knoglen bagved over i venstre fod (af en kirug trods
alt :) )
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 11-09-10 10:53

Hans Paulin (6310):

> Hæ hæ :) - mere end sidste sommer i det mindste - men de sidste 5 uger
> har jeg ikke kunnet skifte gear på motorcyklen da jeg har fået savet
> storetåen og knoglen bagved over i venstre fod (af en kirug trods alt :) )

Lyder ikke smart.

God bedring med det

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-09-10 15:57

Den 11-09-2010 11:52, jopa skrev:

> God bedring med det

Tak tak :)

Forventer at få en nogenlunde normal sko på d. 23. denne md. :)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-10 12:14

> Æv, og hér troede jeg at det kun var gamle og syge harer han var i stand
> til at løbe op!?
> --
> Med venlig hilsen Hans
> www.zofiaoghans.dk

Nu så han jo aldrig andet end halen...

Så det var sikkert en selvdød )

M.V.H.....Benny..

Fra : jopa

Dato : 11-09-10 12:28

Benny Mortensen forklarede den 11-09-2010:

> Nu så han jo aldrig andet end halen...
>
> Så det var sikkert en selvdød )

2 stks har jeg set, men vil da ikke afvise det var selvdøde da jeg som
sagt ikke har set the kill

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-09-10 15:55

Den 11-09-2010 13:14, Benny Mortensen skrev:

> Så det var sikkert en selvdød )

Dét ville jeg så *ikke* skrive ;)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-09-10 16:01

> Dét ville jeg så *ikke* skrive ;)
> --
> Med venlig hilsen Hans
> www.zofiaoghans.dk

Har selv et par harekillinger der løber rundt...

De har vist bildt sig ind, at de bor her....

Men hvad pokker, kan hundene beskytte høns og ænder
kan de vel også bekytte et par harekillinger...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-09-10 16:17

Den 12-09-2010 17:00, Benny Mortensen skrev:
> kan hundene beskytte høns og ænder
> kan de vel også bekytte et par harekillinger...

:)
--
Med venlig hilsen Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : oz3bto

Dato : 13-09-10 17:11

> Æv bæv, jeg sladrer til madammemerne på HG
>
> /Jens

Sikker en ballade der så bliver

Meen vil ikke spøge med en maine coon der er vant til hunde og der som
killing fik lov at bruge en 30-35kg´s som boksebold :P

Svært for en hund at forsvare sig når katten hænder i nakken på den med alle
klør begravet dybt i ryggen på hunden..

Fra : Pwh

Dato : 13-09-10 18:20

oz3bto, skrev:

> Svært for en hund at forsvare sig når katten hænder i nakken på den
> med alle klør begravet dybt i ryggen på hunden..

Nu har Schæfere jo så skæve rygge at selv en kat ikke kan hænge fast

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-09-10 18:47

Pwh:

> Nu har Schæfere jo så skæve rygge at selv en kat ikke kan hænge fast

Thi hi

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-09-10 09:14

> [...]
> at humpe den ?
>
> Tivler på at angel vil finde sig i at en eller anden fremmed hanhund
> begynder på at humpe hende sonr eller ej

Jamen vi kan altid finde en eller anden måde at undskylde vore egne hunde...
Men altså faktum er, uanset hvordan vi end vender og drejer det.... Din hund
ville få skylden, da det forsikringsmæssigt, ALTID er den skadevoldende
hund, der er den skyldige....

Der er mange situationer man kan forebygge... F.eks at alle hilseritualer,
skal være gennemført, inden man sætter nogen hund i snor... For prøv at
forestille dig en hund, gennemføre et hilseritual, værende i snor.... Især
vil nok 95% af alle kvinder, forhindre hundene i at genneføre hilseritualet,
fordi de syntes det er ulækkert . Og de føler sig fjollede, hvis de skal
stå og gennemføre den dans det ville blive, for at give hundene
bevægelsesfrihed, til at gennemføre det iklædt snoren.
Ikke ret mange, stopper barnet, der er på vej hen, for at give hunden en
krammer.... Uden at skænke det en tanke, at de såmænd ofte gennemfører den
værst tænkelige fornærmelse af en hund, man næsten kan udsætte en hund
for.... Man kan faktisk ikke bebrejde hunden, hvis barnet kommer til
skade.... Når det alligevel, sjældent sker... Så er det udelukkende fordi,
dyrene faktisk er meget bedre til at lære at forstå mennesker, end mennesker
er til at lære at forstå dyr.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-09-10 10:25

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> det.... Din hund ville få skylden, da det forsikringsmæssigt, ALTID
> er den skadevoldende hund, der er den skyldige....

Det er jeg nu ikke sikker på du har ret i.
Da Tyson blev bidt af en Dogo betalte ejerens forsikring kun halvdelen
af regningen med henvisning til at de begge var løse, og så nok var lige
gode om det.
Bugsy var jo i snor og den anden løs, så den er forsikringsmæssigt lidt ulden.

/Jens