Problemer med Ubuntu og Eik-bank
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-09-10 22:50

Jeg har den sidste uge skiftet XP ud med Ubuntu på alle husstandens
maskiner.

For at få java og flash har jeg installeret "Begrænsede supplerende
programmer til Ubuntu"

Nu kan jeg fint logge ind i Eik-banken og bevæge mig rundt, men laver
jeg en transaktion går hele Firefox ned med et brag; den ryger
simpelthen ned igennem processlinien

Dette har jeg konstateret på 4 forskellige maskiner.

Har skrevet til Eik-bank men endnu ikke fået svar.

Har en XP-partion tilbage på en maskine som jeg kan bruge som
nødbremse hvis problemet ikke ligger i banken, men vil jo gerne slippe
Windows helt

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-09-10 08:03

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nu kan jeg fint logge ind i Eik-banken og bevæge mig rundt, men laver
> jeg en transaktion går hele Firefox ned med et brag; den ryger
> simpelthen ned igennem processlinien

Jeg kan desværre ikke komme med en forklaring, kun fortælle at hos mig
på Mint 7 (baseret på Ubuntu 9.04) virker Eikbank fortrinligt i FF.

Martin

Fra : Jan Birk

Dato : 04-09-10 08:37

> Jeg kan desværre ikke komme med en forklaring, kun fortælle at hos mig
> på Mint 7 (baseret på Ubuntu 9.04) virker Eikbank fortrinligt i FF.

Prøv at sammenligne java versioner fra about:plugins

/Jan

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-09-10 08:59

Jan Birk wrote:

> Prøv at sammenligne java versioner fra about:plugins

God ide.

Java(TM) Plug-in 1.6.0_16

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-09-10 20:40

Den 04-09-2010 09:02, Martin Larsen skrev:

> Jeg kan desværre ikke komme med en forklaring, kun fortælle at hos mig
> på Mint 7 (baseret på Ubuntu 9.04) virker Eikbank fortrinligt i FF.

Ok

Mint er osse smuk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-09-10 09:11

On Fri, 03 Sep 2010 21:49:49 -0700, Hans Paulin (6310) wrote:

> Nu kan jeg fint logge ind i Eik-banken og bevæge mig rundt, men laver
> jeg en transaktion går hele Firefox ned med et brag; den ryger
> simpelthen ned igennem processlinien

Prøv at installere en anden browser, fx chromium, og se om det også sker
i den. Hvis det gør, kunne noget måske godt tyde på problemer med java.

Er det suns Java plugin du bruger? Prøv at åbne Synaptic (System ->
Administration -> Synaptic - pakkehåndtering) og se om sun-java6-plugin
er installeret. Installer det, hvis det ikke er. Se også om icedtea6-
plugin er installeret - hvis det er, så afinstaller det.

--
Thomas Jensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-09-10 20:37

Den 04-09-2010 10:10, Thomas Jensen skrev:

> Er det suns Java plugin du bruger?

Jeg er ikke nogen haj til Linux; har kun kørt ed det en 2-3 uger nu, så
jeg valgte den løsning der hedder at installere "Begrænsede supplerende
programmer til Ubuntu"

> [...]
> er installeret. Installer det, hvis det ikke er. Se også om icedtea6-
> plugin er installeret - hvis det er, så afinstaller det.

Og det virker 100%

Nu skal jeg bare redigere de sidste 6 maskiner - og ka nu slette min
sidste Windowspartition

Tusind tak til alle!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-09-10 11:32

On Fri, 3 Sep 2010 21:49:49 -0700 (PDT), Hans wrote:

> Nu kan jeg fint logge ind i Eik-banken og bevæge mig rundt, men laver
> jeg en transaktion går hele Firefox ned med et brag; den ryger
> simpelthen ned igennem processlinien

Hvilke versioner af Firefox og Java bruger du?

Det fungerer for mig med Firefox 3.5.11 og Suns Java 1.6.0_21 plugin.

Mvh.

Adam

--
"The laws of perspective have been repealed! Adam Sjøgren
Objects no longer diminish in size with distance!" asjo@koldfront.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-09-10 20:39

Den 04-09-2010 12:31, Adam Sjøgren skrev:

> Hvilke versioner af Firefox og Java bruger du?
>
> Det fungerer for mig med Firefox 3.5.11

Jeg kører med 3.6.8

> og Suns Java 1.6.0_21 plugin.

Der blir jeg dig svar skyldig; har bare valgt at inst. "Begrænsede
supplerende programmer til Ubuntu" :)

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-09-10 20:43

On Sun, 05 Sep 2010 21:39:02 +0200, Hans wrote:

> Der blir jeg dig svar skyldig; har bare valgt at inst. "Begrænsede
> supplerende programmer til Ubuntu" :)

Tast "about:plugins" ind i adressefeltet i browseren.

Mvh.

Adam

--
"Det er ikke en kritik, det er bare en konstatering." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-09-10 22:58

On Sun, 05 Sep 2010 23:46:14 +0200
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote:

> Jeg sidder med 4 maskiner hér og kun den ene har "Java(TM) Plug-in 1.6.0_20 "
>
> Hvordan henter jeg det lettest til de andre (terminalen er jeg ikke så glad for)
Er der linux på de øvrige maskiner?
I så fald hvilken distribution?

--
Hilsen/Regards