| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Forsikring Fra : Mads Madsen | 
  Dato :  02-09-10 21:04 |  
  |   
            Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
 
 Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman 
 28 fra ´75.
 
 Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
 
 Mvh. Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Trine Søe (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Trine Søe | 
  Dato :  03-09-10 02:16 |  
  |  
 
            Hej Mads
 Først og fremmest kommer det jo an på, hvad en ordenlig forsikring er
 i din verden?
 Men det kan godt betale sig at researche lidt i området. Første
 spørgsmål jeg vil stille mig selv er, i hvilke periode skal båden være
 i vandet? Nogle forsikringer dækker nemlig kun i perioden 1. april til
 15. november, hvis båden er i vandet. Så hvis du vælger at lade din
 båd blive i vandet vinteren over - så er du ikke dækket.
 Men jeg synes du kunne overveje eksempelvis at tegne din bådforsikring
 i udlandet, og dermed spare penge. Vælger du eksempelvis et norsk
 forsikringsselskab, har du helt lovligt mulighed for at slippe for den
 årlige statsafgift. Det er nemlig det norske forsikringsselskab, der
 har pligt til at opkræve afgiften og betale den til den danske stat.
 Forsikringsselskabet opkræver bare ikke afgiften   
Det kan forekomme besynderligt, at det ikke er ulovligt at undlade at
 betale statsafgift. Men det er ikke desto mindre tilfældet. I mange år
 var det den enkelte danskers pligt at indbetale afgiften. Men nye EU-
 regler medførte, at alle forsikringsselskaber kunne påkræves at
 opkræve afgifter - og betale dem i andre lande. Dermed forsvandt
 pligten for individet - det vil sige, det ikke er dit ansvar at betale
 afgiften. Selskaberne er forpligtede - ikke personen. Så du kan spare
 mange penge ved at tegne en forsikring i udlandet på din båd.
 Sejlerhilsner
 Trine Søe
 Rica, N70 Dragør Havn
 http://www.sejlnet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  03-09-10 09:45 |  
  |  
 
            Hej.
 Jeg bemærker det "gode" råd om at tegne forsikring i udlandet---
 Hopper man på den, skal man være ganske klar over, hvorledes man herved 
 pådrager sig et gevaldigt handikap, skulle en forsikringssag opstå..!!
 For det første sprogbarrieren.
 Dernæst forskellene, samt det sikkert manglende kendskab til, nabolandeners 
 lovgivning.
 Et forbandet roderi, fyldt med faldgruber af mange slags.
 At hyre en udenlands "Avekat" til at klare sagen, æder nom mere end rigeligt 
 besparelsen af den hjemlige konservative Misundelsafgift.
 Så mit gode råd er:
 Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
 Gerne den billigste, du kan finde.
 MVH
 Egon
 "Trine Søe" <trinesoe@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:2ad6348e-816f-41f1-9a38-243596818e44@x25g2000yqj.googlegroups.com...
 Hej Mads
 Først og fremmest kommer det jo an på, hvad en ordenlig forsikring er
 i din verden?
 Men det kan godt betale sig at researche lidt i området. Første
 spørgsmål jeg vil stille mig selv er, i hvilke periode skal båden være
 i vandet? Nogle forsikringer dækker nemlig kun i perioden 1. april til
 15. november, hvis båden er i vandet. Så hvis du vælger at lade din
 båd blive i vandet vinteren over - så er du ikke dækket.
 Men jeg synes du kunne overveje eksempelvis at tegne din bådforsikring
 i udlandet, og dermed spare penge. Vælger du eksempelvis et norsk
 forsikringsselskab, har du helt lovligt mulighed for at slippe for den
 årlige statsafgift. Det er nemlig det norske forsikringsselskab, der
 har pligt til at opkræve afgiften og betale den til den danske stat.
 Forsikringsselskabet opkræver bare ikke afgiften   
Det kan forekomme besynderligt, at det ikke er ulovligt at undlade at
 betale statsafgift. Men det er ikke desto mindre tilfældet. I mange år
 var det den enkelte danskers pligt at indbetale afgiften. Men nye EU-
 regler medførte, at alle forsikringsselskaber kunne påkræves at
 opkræve afgifter - og betale dem i andre lande. Dermed forsvandt
 pligten for individet - det vil sige, det ikke er dit ansvar at betale
 afgiften. Selskaberne er forpligtede - ikke personen. Så du kan spare
 mange penge ved at tegne en forsikring i udlandet på din båd.
 Sejlerhilsner
 Trine Søe
 Rica, N70 Dragør Havn
 http://www.sejlnet.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mads Madsen (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Madsen | 
  Dato :  03-09-10 15:40 |  
  |   
            Den 03-09-2010 10:45, news tele dk skrev:
 > Så mit gode råd er:
 > Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
 > Gerne den billigste, du kan finde.
 
 Det var også min første tanke. Jeg har nu priser fra pantaenius og 
 Søassurancen Ærø. Begge ligger lige under 3000,-
 
 Mit eget forsikringsselskab, Nykredit, har endnu ikke kunnet give mig en 
 pris fordi deres system ikke kender Hundige havn, som vi skal ligge i. 
 Kender nogen herinde klassifikationen af Hundige Havn, Mågen?
 
 Er der ellers nogen oplagte kandidater til forsikringen?
 
 Mvh. Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  03-09-10 15:53 |  
  |   
            
 "Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4c8108b3$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 03-09-2010 10:45, news tele dk skrev:
 >> Så mit gode råd er:
 >> Hold dig til et dansk selskab, og betal prisen.
 >> Gerne den billigste, du kan finde.
 >
 > Det var også min første tanke. Jeg har nu priser fra pantaenius og 
 > Søassurancen Ærø. Begge ligger lige under 3000,-
 >
 > Mit eget forsikringsselskab, Nykredit, har endnu ikke kunnet give mig en 
 > pris fordi deres system ikke kender Hundige havn, som vi skal ligge i. 
 > Kender nogen herinde klassifikationen af Hundige Havn, Mågen?
 >
 > Er der ellers nogen oplagte kandidater til forsikringen?
 >
 > Mvh. Mads
 
 Hej Mads.
 
 Jeg har forsikret hos Top Danmark.
 Jeg ved ærlig talt ikke, om det er den billigst forsikring, men eet ved jeg:
 
 I forbindelse med en skade har jeg fået en særdeles god, kompetent, 
 retfærdig og hurtig behandling.
 
 Så jeg er glad og tilfreds, og skifter ikke lige med det første 
 forsikringsselskab, hvad min båd angår.
 
 MVH
 
 Egon 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Havblik (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Havblik | 
  Dato :  03-09-10 08:45 |  
  |   
            Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
 Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
 forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m.!!
 
 Venligsy
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  03-09-10 18:48 |  
  |   
            On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
 <soeren.d.nielsen@gmail.com> wrote:
 
 >Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
 >Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
 >forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m.!!
 
 Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
 totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
 fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
 med hævning mm.?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Havblik (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Havblik | 
  Dato :  03-09-10 12:19 |  
  |   
            On 3 Sep., 19:48, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
 > On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
 >
 > <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
 > >Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
 > >Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
 > >forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m.m..!!
 >
 > Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
 > totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
 > fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
 > med hævning mm.?
 
 Hej,
 
 Interessant. Det lyder meget rigtigt og rimeligt. Altså har jeg stået
 og hørt på beklagelser der egentligt ikke var helt rimelige!
 
 Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
 Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
 ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
 ordentlig kvalitet.
 
 Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
 selskaber der syner båden?
 
 Venligst
 
 Søren
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  03-09-10 12:38 |  
  |   
            Hej Søren,
 
 En båd skal altid opfylde nogle minimumskrav for god standard/god skik
 o.s.v. En taksator ser på skadesårsagen og bedømmer her ud fra.
 De to spændebånd er et godt eksempel. Ét spændebånd er kritisabelt
 uanset kvalitet.
 Desuden skal man være opmærksom på at selvlavede ting så som beslag
 m.m. højest vil bliver erstattet med prisen på hvad der findes som
 standardvarer i bådbutikker,
 Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
 ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
 erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
 Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
 fremgå af policen, at det er medregnet.
 Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
 erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.
 
 Mvh/Harding
 
 
 On 3 Sep., 20:18, Havblik <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
 >
 > Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
 > Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
 > ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
 > ordentlig kvalitet.
 >
 > Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
 > selskaber der syner båden?
 >
 > Venligst
 >
 > Søren
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           - (04-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : - | 
  Dato :  04-09-10 13:36 |  
  |  
 
            Den 03-09-2010 20:37, Harding E. Larsen skrev:
 > Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
 > ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
 > erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
 > Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
 > fremgå af policen, at det er medregnet.
 > Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
 > erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.
 >
 Og der er du noget forkert på den Harding.
 Der er for det første altid dækning for fastmonteret ekstraudstyr i 
 biler, samt sågar værktøj ol. der er tilknyttet specielt denne bil. Kun 
 helt specifikke ting kan være undtaget, eller der kan være et 
 maksimumbeløb på forsikringspolicen. Fx. meget dyre steroanlæg.
 Her er et eksempel, læs afsnit 5.1: 
 http://www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygBetingelserBilforsikring.pdf 
.. Andre selskaber følger stort set samme retningslinier.
 Men der er også en væsentlig forskel i den måde man forsikrer biler og 
 både på. Biler inddeles i standardkategorier, og føreren/ejeren i en 
 bopælsrisikogruppe, og derfra fastsættes prisen. Bilens alder er fx. som 
 regel underordnet, og hvis man ikke er vågen, kommer man til at betale 
 det samme i forsikring for en spritny bil, som når den er 15 år gammel.
 For både er det en fastsat værdi, man betaler for. Man betaler præmie 
 efter den fastsatte værdi. Det står normalt en frit for selv at vælge om 
 båden skal vurderes højere eller lavere, men med standardbåde er der 
 selvfølgelig et godt grundlag for at vurdere prisen, mens sjældnere både 
 er sværere at vurdere. Men ved totalskade er det forsikringsbeløbet der 
 bliver udbetalt, hverken mere eller mindre. Er båden beskadiget for mere 
 end værdien erklæres den totalskadet. Jeg vil dog ikke mene at fx. 
 bjærgnings- og hæveomkostninger er inkluderet i dette beløb, for de skal 
 jo afholdes alligevel. (Af forsikringen)
 Og nej, man kan selvfølgelig heller ikke bare forsikre sin lille jolle 
 for 1 million, beløbet skal ligge inden for hvad handelsværdien kan 
 forventes at være.
 Hvis man derfor udstyrer sin båd med nogle dyre specialdetaljer er det 
 altså bare at meddele sit forsikringsselskab at nu er værdien steget med 
 x antal kroner, så bliver forsikringen reguleret derefter.
 Måske skulle vi allesammen lige tage fat i vores forsikringsselskaber 
 nu, for er der ikke sket et voldsomt fald i handelspriserne det sidste 
 års tid?
 Mvh. Claus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  03-09-10 12:44 |  
  |   
            Hej Mads,
 
 Kontakt en række forsikringsselskaber og forelæg dem samme
 specifikation. det giver dig et fingerpeg om prisniveauet for
 bådtypen.
 
 Du kan også kontakte Shipmanklubben, om en sådan findes, og høre om de
 har lavet en prissammenligning for en række forsikringsselskaber.
 
 Det gør vi i B-31 Klubben.
 
 Ligger du i en privat havn bør du undersøge om der her er en
 "Frimærkeklub" der gensidig forsikrer bådene. Det findes i tæt på et
 hundrede havne i DK.
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
 > Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
 >
 > Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
 > 28 fra ´75.
 >
 > Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
 >
 > Mvh. Mads
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (03-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  03-09-10 14:00 |  
  |   
            Hej Mads,
 
 Kontakt en række forsikringsselskaber og forelæg dem samme
 specifikation. det giver dig et fingerpeg om prisniveauet for
 bådtypen.
 
 
 Du kan også kontakte Shipmanklubben, om en sådan findes, og høre om
 de
 har lavet en prissammenligning for en række forsikringsselskaber.
 
 
 Det gør vi i B-31 Klubben.
 
 
 Ligger du i en privat havn bør du undersøge om der her er en
 "Frimærkeklub" der gensidig forsikrer bådene. Det findes i tæt på et
 hundrede havne i DK.
 
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 
 On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
 > Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
 >
 > Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
 > 28 fra ´75.
 >
 > Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
 >
 > Mvh. Mads
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (04-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  04-09-10 03:13 |  
  |   
            Prøv at Google med ordet "Bådkonsulent" så vil du finde folk der
 rådgiver på området.
 
 Mvfh/Harding
 
 On 3 Sep., 20:18, Havblik <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
 > On 3 Sep., 19:48, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
 >
 > > On Fri, 3 Sep 2010 07:45:05 -0700 (PDT), Havblik
 >
 > > <soeren.d.niel...@gmail.com> wrote:
 > > >Har kendskab til en der havde sin båd forsikret i Søassurance Ærø.
 > > >Uheldigvis sank båden. Søassurance Ærø udbetalte det båden var
 > > >forsikret for. Så hang ejeren selv på omkostninger til hævning m..m.!!
 >
 > > Øh, det hænger ikke sammen? Hvis de udbetaler erstatning for
 > > totalskade, tilhører båden efterfølgende forsikringsselskabet, på lige
 > > fod med en totalskadet bil. Så kan ejeren i princippet være ligelgad
 > > med hævning mm.?
 >
 > Hej,
 >
 > Interessant. Det lyder meget rigtigt og rimeligt. Altså har jeg stået
 > og hørt på beklagelser der egentligt ikke var helt rimelige!
 >
 > Noget andet, når nu vi skriver om forsikringer.
 > Der tales om at selskaberne kan unddrage sig erstatning hvis båden
 > ikke opfylder div. foreskriftter. F.eks. af der er to spændebånd af
 > ordentlig kvalitet.
 >
 > Hvordan kan jeg egentlig vide om min båd "er i orden"? Er der
 > selskaber der syner båden?
 >
 > Venligst
 >
 > Søren
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (04-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  04-09-10 07:23 |  
  |  
 
            Hej Claus,
 Du må meget gerne få hele mit indlæg med da det ikke er kommet med på
 Google grupper,
 Det forsvaqndt pludseligt.
 Hverken Outlook Express eller kandu.dk har fået det med, uvist af
 hvilken grund; men de tjenester er noget langsomme til at opdatere.
 Der var lidt om spændebånd som Søren omtalte bl.a.
 Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
 specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
 blive erstattet".
 Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
 standardvaren.
 Det jeg har i tankerne er et selvdesignet og fremstillet ankerspil,
 bovspryd, bøjler med multifunktioner o.s.v., de kan være svære at
 vurdere prisen på da der ikke findes tilsvarende at købe. Derfor vil
 det højest blive en standardvares pris som taksatoren vil tilbyde og
 det kan give grundlag for mangen en tvist.
 Prisen på specialstumper vil det være svært at beregne og en ejer vil
 nok ikke forsikre til op over skyerne for det afstedkommer en større
 misundelsesafgift.
 Både af den karat er ofte liebhaverbåde og svære at vurdere.
 Jeg har ikke indtryk af at både generelt er faldet i pris, lige
 bortset fra de typer som der er stor omsætning i.
 Mvh/Harding
 On 4 Sep., 14:35, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
 > Den 03-09-2010 20:37, Harding E. Larsen skrev:> Et specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt
 > > ikke blive erstattet. Kun det der tilhører en standard båd bliver
 > > erstattet, da båden er forsikret som typestandard.
 > > Har man lavet div. naglefast udstyr skal det frorsikres separat, eller
 > > fremgå af policen, at det er medregnet.
 > > Det er analogt med ekstralygter på en bil. De bliver normalt ikke
 > > erstattet, kun det der er på biltypen bliover erstattet.
 >
 > Og der er du noget forkert på den Harding.
 >
 > Der er for det første altid dækning for fastmonteret ekstraudstyr i
 > biler, samt sågar værktøj ol. der er tilknyttet specielt denne bil. Kun
 > helt specifikke ting kan være undtaget, eller der kan være et
 > maksimumbeløb på forsikringspolicen. Fx. meget dyre steroanlæg.
 > Her er et eksempel, læs afsnit 5.1: http://www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygBetingelserBilforsikrin...
> . Andre selskaber følger stort set samme retningslinier.
 >
 > Men der er også en væsentlig forskel i den måde man forsikrer biler og
 > både på. Biler inddeles i standardkategorier, og føreren/ejeren i en
 > bopælsrisikogruppe, og derfra fastsættes prisen. Bilens alder er fx. som
 > regel underordnet, og hvis man ikke er vågen, kommer man til at betale
 > det samme i forsikring for en spritny bil, som når den er 15 år gammel.
 >
 > For både er det en fastsat værdi, man betaler for. Man betaler præmie
 > efter den fastsatte værdi. Det står normalt en frit for selv at vælge om
 > båden skal vurderes højere eller lavere, men med standardbåde er der
 > selvfølgelig et godt grundlag for at vurdere prisen, mens sjældnere både
 > er sværere at vurdere. Men ved totalskade er det forsikringsbeløbet der
 > bliver udbetalt, hverken mere eller mindre. Er båden beskadiget for mere
 > end værdien erklæres den totalskadet. Jeg vil dog ikke mene at fx.
 > bjærgnings- og hæveomkostninger er inkluderet i dette beløb, for de skal
 > jo afholdes alligevel. (Af forsikringen)
 >
 > Og nej, man kan selvfølgelig heller ikke bare forsikre sin lille jolle
 > for 1 million, beløbet skal ligge inden for hvad handelsværdien kan
 > forventes at være.
 >
 > Hvis man derfor udstyrer sin båd med nogle dyre specialdetaljer er det
 > altså bare at meddele sit forsikringsselskab at nu er værdien steget med
 > x antal kroner, så bliver forsikringen reguleret derefter.
 >
 > Måske skulle vi allesammen lige tage fat i vores forsikringsselskaber
 > nu, for er der ikke sket et voldsomt fald i handelspriserne det sidste
 > års tid?
 >
 > Mvh. Claus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           - (04-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : - | 
  Dato :  04-09-10 23:44 |  
  |   
            Den 04-09-2010 15:22, Harding E. Larsen skrev:
 > Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
 > specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
 > blive erstattet".
 > Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
 > standardvaren.
 
 Det var ikke det eneste du skrev, for sammenligningen med 
 bilforsikringen holdt ikke. Bortset fra det, har du ret i at det ikke 
 kan erstattes i kroner, hvis man har brugt hele og halve år på fint 
 håndværk, og hjemmelavede detaljer. Det er desværre i al væsentlighed 
 tabt, både på en bil og en båd, hvis den forulykker. Men alt hvad der 
 kan dokumenteres at forøge bådens værdi, kan man forsikre.  På den måde 
 er en bådforsikring faktisk mere fair end en bilforsikring.
 
 Mvh. CLaus
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Harding E. Larsen (05-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Harding E. Larsen | 
  Dato :  05-09-10 00:49 |  
  |   
            Jo sammenligningen gik ud på at specialting på bil ofte heller ikke
 bliver erstattet. Dog er der her også forskelligheder
 forsikringsselskaberne imellem.
 
 I dit indlæg refererer du til denne pasus:
 
 "Endvidere erstattes værdien af fastmonterede tilbehør der er monteret
 efter registreringen"
 
 Andre selskaber skriver f.eks.:
 "Ikke fabriksmonteret udstyr er dækket med indtil kr. 14.980 inkl.
 montering,
 arbejdsløn og moms (basisår 2010)".
 
 Og endelig findes der selvejende firmaer der overhovedet ikke dækker
 ekstraudstyr.
 
 Jeg bemærker dit udsagn:" På den måde er en bådforsikring faktisk mere
 fair end en bilforsikring".
 
 Mvh/Harding
 
 
 
 
 On 5 Sep., 00:44, - <""cbp33\"@hot(-)mail.com"> wrote:
 > Den 04-09-2010 15:22, Harding E. Larsen skrev:
 >
 > > Nej jeg er ikke forkert på den. Læg mærke til at jeg skrev:: "Et
 > > specialt lavet beslag af eget design og konstruktion vil normalt ikke
 > > blive erstattet".
 > > Der er stor forskel på eget design og en standardvare uanset prisen på
 > > standardvaren.
 >
 > Det var ikke det eneste du skrev, for sammenligningen med
 > bilforsikringen holdt ikke. Bortset fra det, har du ret i at det ikke
 > kan erstattes i kroner, hvis man har brugt hele og halve år på fint
 > håndværk, og hjemmelavede detaljer. Det er desværre i al væsentlighed
 > tabt, både på en bil og en båd, hvis den forulykker. Men alt hvad der
 > kan dokumenteres at forøge bådens værdi, kan man forsikre.  På den måde
 > er en bådforsikring faktisk mere fair end en bilforsikring.
 >
 > Mvh. CLaus
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rose (10-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rose | 
  Dato :  10-09-10 09:57 |  
  |   
            On 2 Sep., 22:03, Mads Madsen <p...@FJERNmadsmadsen.dk> wrote:
 > Så har jeg brug for lidt hjælp igen.
 >
 > Hvor får jeg den bedste pris på en ordentlig forsikring til min Shipman
 > 28 fra ´75.
 >
 > Mine andre forsikringer er hos Nykredit, hvis det gør en forskel.
 >
 > Mvh. Mads
 
 Hej Mads.
 Meld dig ind i Tursejlerforeningen. Kontigentet indeholder en
 ansvarsforsikring på din båd.
 Foreningen har en aftale med Trekroner, som giver foreningens
 medlemmer nogle af Danmarks mest favorable priser.
 Eks. min båd kaskoforsikret for 150000 kr - helårssejlads til  en
 præmie på 3300 kr.
 
 Mvh Claus
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mads Madsen (10-09-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Madsen | 
  Dato :  10-09-10 18:21 |  
  |   
            > Hej Mads.
 > Meld dig ind i Tursejlerforeningen. Kontigentet indeholder en
 > ansvarsforsikring på din båd.
 > Foreningen har en aftale med Trekroner, som giver foreningens
 > medlemmer nogle af Danmarks mest favorable priser.
 > Eks. min båd kaskoforsikret for 150000 kr - helårssejlads til  en
 > præmie på 3300 kr.
 >
 > Mvh Claus
 
 Det lyder fornuftigt. Det vil jeg prøve.
 
 Mvh. Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |