Hjælp til baggrund
Fra : Kristoffer Møller Ch~

Dato : 03-09-10 09:46

Hej folk !:)
- Jeg er ny her og har siddet og leget lidt med en hjemme side i
HTML, det går fint nok og jeg synes det er sjovt, nu kunne jeg
bare godt tænke mig at få et billede ind som baggrund i stedet
for de der lidt små kedelige farver. Nogle der kan hjælpe mig?

- På forhånd,tak !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-09-10 14:15

Kristoffer Møller Christensen <ztoffa@hotmail.com> skrev :

> [...]
>bare godt tænke mig at få et billede ind som baggrund i stedet
>for de der lidt små kedelige farver. Nogle der kan hjælpe mig?

Det kan bl.a. den side du skriver fra,
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp

Ellers er der mange andre nyere, mere opdaterede sider, fx
http://www.webdesign101.dk/www/background/
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : cpro

Dato : 05-09-10 08:56

nu kunne jeg bare godt tænke mig at få et billede ind som baggrund

eller gif ;)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-09-10 16:11

On 05-09-2010 16:56, cpro wrote:
> nu kunne jeg bare godt tænke mig at få et billede ind som baggrund

> eller gif ;)

Næ du

body{
   background:url(billede.jpg) repeat-x;
}

Så kan du lære det - kan du, ja

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-09-10 19:58

cpro har bragt dette til os:
> nu kunne jeg bare godt tænke mig at få et billede ind som baggrund

> eller gif ;)

Det kommer an på doctype.
background er deprecated, og altså ikke valid kode, hvis man skriver
HTML4.01.
Men det kan gøres med css, så det er validt - og så gælder det uanset
doctype og vist også i fremtidens HTML5.
body {
background-image : url( 'grifk.jpg'); /* eller gif eller png */
background-position : center;
background-repeat : no-repat;
}
indsættes i <head> sektion af HTML-koden.
http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-background

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-10 17:40

Birger Sørensen wrote:

Ja.

> Det kommer an på doctype.
> background er deprecated, og altså ikke valid kode, hvis man skriver
> HTML4.01.

Det kommer an på DocType. I html 4.01 transitional er det validt men i html
4.01 strict er det ikke.

> Men det kan gøres med css, så det er validt

Som Karl Erik skrev.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-10 17:44

Erik Ginnerskov wrote:
> Birger Sørensen wrote:
>
> Ja.

Ups, citatfejl. Det skulle være sådan:

> Det kommer an på doctype.

Ja.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 06-09-10 22:15

Erik Ginnerskov skrev den 06-09-2010:

> Ups, citatfejl. Det skulle være sådan:

> Ja.

> Det kommer an på DocType. I html 4.01 transitional er det validt men i html
> 4.01 strict er det ikke.

Helt enig - ville faktisk have skrevet at det ikke validere i HTML4.01
strict - ved ikke hvor det blev af...

Beklager hvis jeg dobbeltposter med Karl Erik. Hans post optræder ikke
her.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 07-09-10 00:39

On 06-09-2010 23:15, Birger Sørensen wrote:

> Beklager hvis jeg dobbeltposter med Karl Erik. Hans post optræder ikke her.
>
> Birger

Hvis man vil leve i sin helt egen verden - grunden kan være lige gyldig
- så snyder man sig selv; kun sig selv.

Jeg er nemlig lige glad med, hvem der læser mine indlæg. Men jeg håber
selvfølgelig at spørgeren får glæde af dem.

Jeg giver for det meste enkle svar, udfra det synspunkt, at spørgeren
skal kunne hjælpe sig selv til at komme videre.

Færdige løsninger kan købes hos konsulenter