sauce til flæske steg
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-08-10 19:15

den ryger i ovnen om lidt - jeg gør det med at gi den en ½ time med
sværene i vand også resten på den alm. måde v 180 grader i et par timer

nå men den her sauce man tager det der løber fra stegen også ?

Mv.
Bo

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-08-10 19:18

On Mon, 30 Aug 2010 20:14:51 +0200
"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> timer
>
> nå men den her sauce man tager det der løber fra stegen også ?

jeg smider normalt nogle peberkorn, lauerbærblade, løg og gulerødder i
vandet som stegen står i. Når så stegen er ved at være klar, så tager
jeg vandet fra, sier det og lader det koge ind i en gryde. Tilsæt fløde
eller jævning eller hvad du vil for at "jævne" saucen og farv med kulør
hvis du er til den slags.

kim

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 30-08-10 19:19

Den 30-08-2010 20:17, Kim Schulz skrev:

> [...]
> jeg vandet fra, sier det og lader det koge ind i en gryde. Tilsæt fløde
> eller jævning eller hvad du vil for at "jævne" saucen og farv med kulør

det ryger i nu - men hvis saucen skal være ...jeg vil ikke sige stiv men
konsistent jeg har nuget mel agtigit noget der heder mazarine

Fra : Claus Nielsen

Dato : 21-09-10 11:25

Jeg køber altid flæskesteg med ben, som jeg skærer af og lægger i en
gryde med vand lidt gulerødder peberkorn, løg, hvidløg og hvad man
ellers har. Det koger i en time eller 2 ind til en dejlig fond. Når
stegen er færdig og hviler sier jeg ben og grønsager fra og tilsætter
vandet fra stegen. Hvis det skal være optimalt koger jeg det lidt mere
ind inen jeg tilsætter 18% fløde og koger det lidt mere ind. Så skal
der bare tilsættes salt, peber og lidt kulør, så har du den bedste
sovs