The Road
Fra : Lyrik

Dato : 01-09-10 11:26

Med dansk-amerikanerne Viggo Mortensen som set på Blu-ray.

Det ultimative protestantiske selvhads verden levendegjort!

Verden brænder af en uvis grund! Men det er ikke nok for den
depressionssøgende, selvhadende protestant! Alle dyr er væk-døde -alle
planter er også væk-træerne er gået ud-ingen fisk er tilbage.

Kun de dumme selvhadende protestanter er tilbage. De vandrer hvileløst
rundt uden mål og med og æder hinanden!
Undtagen Viggo Mortensen og hans lille søn som vandrer åndssvagt rundt
"bærende flammen i hjertet!" "Flammen består i at Viggo har svoret at
dræbe enhver der rører hans søn!!?? Mens han forbereder kollektiv
selvmord med samme søn!!??

Og så fortsætter traveturen i et nøje overholdt gråt landskab uden et
eneste forsonende græsstrå! Travetur=film!

Se den ikke! En så depressiv verden er naturligvis ikke engang en sci-
fi-vision, det er en ikke-vision af en ikkegangbar protestantisk ønske-
depression!

Amerika ønsker at lukke og slukke! Lad dem endelig gøre det! Til
denne film skal du ikke bruge bolcher, du skal bruge en pose
lykkepiller!

Jens

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-09-10 23:00

Den 01-09-2010 19:25, Lyrik skrev:
> Se den ikke!

Puhh jeg synes den var ok - og i bund og grund bedre ind den hvor Mads
Mikkelsen spiller den tavse viking - kan ikke huske hvad den heder ..

The Road er ikke en action film - men jo jo en far og en søn der går på
vejen efter en eller anden katastrofe som jeg ikke kan huske hvad
årsagen er til ..

Fra : Anglachel

Dato : 03-09-10 11:45

SPOILER SPOILER SPOILER (tror jeg, bare for at være på den sikre side)

Suk, det må tage en hels speciel slags intelligens for at skrive en
sådan smøre. Vi kan blive enige så langt, at The Road ikke når op på
samme sublime niveau som romanforlæget, men det er efter min mening
stadig en glimrende film. Konceptet "bærere af ilden" har selvfølgelig
ikke noget med kollektivt selvmord at gøre, men er snarere et symbol for
helligånden og frelsen, som far og søn følger på vejen mod oceanet.
Reagan alluderede til det samme, da han kaldte USA "the shining city
upon the hill" Det er et stadigt genkommende motiv i amerikansk kultur
stammende fra koloniseringen vest over. Det er det motiv, der
reproduceres i The Road, bare i post-apokalyptisk format. Modellen er
den samme, civilisation kontra barbari. Civilisationen repræsenteret ved
faren og sønnens higen efter frelse vestover, og barbariet repræsenteret
ved kannibalerne, og det er aspekter der hele tiden krydser hinanden.
Hele pointen er den grænseeksistens de lever, hvor de selv forfalder til
barbari for at overleve, og på den anden side også viser empati over for
den gamle mand fx. Du har ret i, at det er en grum historie i den
forstand, at de ikke finder frelse, men livet fortsætter bare
alligevel.. Hvad det har med depressionssøgende protestantisk selvhad at
gøre, står for mig temmeligt uklart.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-09-10 20:22

Den 03-09-2010 12:44, Anglachel skrev:

> SPOILER SPOILER SPOILER (tror jeg, bare for at være på den sikre side)

Æhh hvad er det nu det er ???

> alligevel.. Hvad det har med depressionssøgende protestantisk selvhad at
> gøre, står for mig temmeligt uklart.

jeg sider også lige og gransker min hukommelse og synes ligesom ikke det
er lige det der falder mig for det som det første ..eller sidste for den
sags skyld

Det er well egentligt bare en film om en far -& en søn der vandre fra a
til b og der sker dit og dat på vejen under nogen vaneskelige
omstændigheder ..

Der er ikke knald på som i die hard 1 - 4 eller dødbringende våben 1 -4
det er slet og ret en anden slags film - som man enten kan lide eller
ikke kan lide ...

Den har ikke gjort nævneværdigt indtryk på mig ... men ikke dermed sagt
det er en dårlig film

Mv.
BMM

Fra : Peter Heide

Dato : 03-09-10 20:55

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke kan lide ...
>
> Den har ikke gjort nævneværdigt indtryk på mig ... men ikke dermed sagt

Nix. Det er en god film. Syntes dog slutningen var lidt malplaceret : ville
egentlig gerne ,at den havde kørt sortsynet helt ud og ikke den dér feelgood
slutning ....som bogen forøvrigt også ender med.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-09-10 02:03

Den 03-09-2010 21:54, Peter Heide skrev:

> Nix. Det er en god film.

altså ja - men jeg tror man skal være i det hjørne for at se lige den
film ..

>Syntes dog slutningen var lidt malplaceret :
> ville egentlig gerne ,at den havde kørt sortsynet helt ud og ikke den
> dér feelgood slutning ....som bogen forøvrigt også ender med.

tjass det kan godt være den har en happy end men det kunne da alt taget
i betragning være gået bedre
uden at afsløre for meget for dem der ikke har set den :)

Fra : Anglachel

Dato : 04-09-10 13:16

> [...]
> ville egentlig gerne ,at den havde kørt sortsynet helt ud og ikke den
> dér feelgood slutning ....som bogen forøvrigt også ender med.

Jeg tror ikke jeg er helt enig mht slutningen. Jeg synes nogen gange der
er en tendens til at vurdere depressive (for nu at bruge den
terminologi) slutninger som bedre, som større kunst, det synes jeg ikke
nødvendigvis det behøver at være. Slutningen er for mig nærmest en
konstatering af at livet fortsætter på trods af, at livet er noget lort.
Egentligt dejligt profant.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-09-10 15:23

Den 04-09-2010 14:16, Anglachel skrev:

> [...]
> nødvendigvis det behøver at være. Slutningen er for mig nærmest en
> konstatering af at livet fortsætter på trods af, at livet er noget lort.

Det er jeg såmænd ikke modstander af - trods alt - ;)
men på den anden side synes jeg aldrig jeg har set en dårlig film med
Viggo M .. jeg tror den første jeg så var jeg mener den heder Indian
Runner i øvrigt en fremragende film ...

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-09-10 17:53

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

[klip]
> Amerika ønsker at lukke og slukke! Lad dem endelig gøre det! Til
> denne film skal du ikke bruge bolcher, du skal bruge en pose
> lykkepiller!

Enig.. Den film var utrolig deprimerende, det var sgu for meget af det
dårlige.. Der var stort set ingen lyspunkter, alt var bare død og
depression.. Fik det helt dårligt af filmen.

Anders

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-09-10 19:24

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> wrote in message

> [...]
> dårlige.. Der var stort set ingen lyspunkter, alt var bare død og
> depression.. Fik det helt dårligt af filmen.

Så skulle du prøve at læse bogen.

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-09-10 22:26

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i meddelelsen

> Så skulle du prøve at læse bogen.

Den kommer jeg umuligt i gennem. Var flere gange ved at droppe filmen..

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-10 14:01

On 6 Sep., 18:52, "Anders Houmark" <n...@email.available.dk> wrote:
> [...]
> dårlige.. Der var stort set ingen lyspunkter, alt var bare død og
> depression.. Fik det helt dårligt af filmen.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja og lyspunktet er at virkeligheden aldrig kan blive så grå som
filmen vil skildre den. Der er en kærlig Gud der altid vil live dine
sureste dage op med grønne planter og smukke blomster. "Intet grønt og
ingen dyr" er simpelt hen ikke en mulighed! Filmen er håbløst udtænkt!
Men virkelighen kan aldrig blive så håbløs.
Det er en ikke-vision! En elendig omgang tidsspilde.

Jens

Fra : Anglachel

Dato : 06-09-10 22:11

Den 06-09-2010 22:00, Lyrik skrev:
,,,,,,,,,

> [...]
> Men virkelighen kan aldrig blive så håbløs.
> Det er en ikke-vision! En elendig omgang tidsspilde.

Selv Gud kan få det gale ben ud af sengen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Permian%E2%80%93Triassic_extinction_event

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-09-10 17:32

Den 06-09-2010 22:00, Lyrik skrev:
> Intet grønt og
> ingen dyr" er simpelt hen ikke en mulighed! Filmen er håbløst udtænkt!
> Men virkelighen kan aldrig blive så håbløs.
hvordan tror du det var i de tyske KZ lejre - hvordan tror du det var
for mange under Pol Pot - under stalin og mao hvor de 2 sidste slog op i
mod 70 millioner mennesker ihjel