Transport Manhattan-Newark
Fra : Arne Poulsen

Dato : 30-08-10 12:36

Hej!
Hvordan kommer man fra Manhattan til Newark lufthavn Terminal B? . Jeg kan
se der er flere muligheder, bl. a. fra Pen Station og fra Ground Zero. Er
der forskel på tid / besvær. Selvfølgelig lettest med taxi, men offentlig
transport er vel billigere og sjovere. Vi skal rejse sidst på eftermiddagen.
På forhånd tak for svar.

Fra : smiley

Dato : 30-08-10 12:55

On 30-08-2010 13:35, Arne Poulsen wrote:
> [...]
> transport er vel billigere og sjovere. Vi skal rejse sidst på eftermiddagen.

Jeg kan ikke hjælpe dig. Det virker som om du selv
har svaret på dit spørgsmål. Det er lettest med Taxi
men muligvis sjovere at vælge en form der er mere
besværlig. Hvis jeg sku komme med noget konstruktivt,
rulleskøjter. Eller mere ekstremt, stjæl en bil og lav
en car chase ud til lufthavnen. Hyr en limosine og en
blondine og få et blowjob på vejen. Eller handler det
i virkligheden om at spare 20 dollar. Hvis du er tæt
på Pen så tager du den derfra, hvis du er tæt på zero
så snupper du den derfra. Sidst jeg var i NY tog jeg
taxi fra W22nd, for der boede min tante, men det kan
nok ikke bruge til noget - Hun er død. -max-

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 30-08-10 14:43

smiley skrev:

> [...]
> rulleskøjter. Eller mere ekstremt, stjæl en bil og lav
> en car chase ud til lufthavnen. Hyr en limosine og en

Du er vel nok morsom, haha.
(men det ville have været sjovere, hvis du havde noget at sige og ikke
kun skulle spille Karl Smart)

---
Til Arne:

Måske kunne dette være vejen til det lidt sjovere?
http://www.panynj.gov/airports/ewr-airtrain.html

Melder du tilbage, hvordan det gik, når du er hjemme igen?

Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 31-08-10 07:32

> [...]
> Er der forskel på tid / besvær. Selvfølgelig lettest med taxi, men
> offentlig transport er vel billigere og sjovere. Vi skal rejse sidst på

Jeg skal gøre turen i næste uge, for 3. gang, og igen bliver det med taxi -
USA er ikke ligefrem den offentlige transports hovedkvarter, og Manhattan og
Newark Intl. Airport er 2 forskellige stater (New York/New Jersey).
Derudover er der en tunnel-fee for at køre under Hudson floden, men hvis du
kører i taxi implementeres den i prisen. Jeg har endnu ikke kunnet få øje på
nogen bedre måde end taxien, og hvis man er nogle stykker om at dele
regningen, som bliver på ca. 60-70 USD, er det til at have med at gøre.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Lene Baarts

Dato : 01-09-10 14:36

"Arne Poulsen" <arne-poulsen@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Er der forskel på tid / besvær. Selvfølgelig lettest med taxi, men
> offentlig transport er vel billigere og sjovere. Vi skal rejse sidst på

Hej,
Min datter og jeg var i New York i juli og valgte Newark Airport Express for
at komme fra og til Newark/Manhattan

http://www.coachusa.com/olympia/ss.newarkairport.asp

Det gik helt smertefrit, og skulle ikke bestilles hjemmefra.
Busserne kører tit, men kan selvfølgelig ligesom taxi hænge fast i
myldretidstrafik. Det kostede 15 dollars pr person pr vej, lidt rabat hvis
man køber en returbillet.

Men husk at tjekke hvor du vil af inden du står på bussen, da de sætter din
kuffert af ved det stoppested du har valgt da du stod på (3 muligheder da vi
var afsted).

Ellers går der også et tog, men for mig at se var det lidt besværligt med
omstigninger osv med bagage i forhold til bussen. Andre taler dog med
begejstring om lufthavnstoget - nok mest fordi det ikke sidder fast i
trafikpropper.
Mvh.
Lene B.

Fra : Arne Poulsen

Dato : 02-09-10 08:48

> [...]
> omstigninger osv med bagage i forhold til bussen. Andre taler dog med
> begejstring om lufthavnstoget - nok mest fordi det ikke sidder fast i

Hej Lene.
Tusind tak for god info. Det er det vi vil bruge. Selvom det måske tager
lidt længere tid, så er der den fordel at vi ser noget undervejs. Så
lykkedes det igen at få et godt brugbart svar her i gruppen.

Også tak til Niels og Bjarne for seriøst og godt svar.
Vi glæder os til vor første tur til N.Y. Selvom vi kun har tre dage i byen,
håber vi at nå de vigtigste "must see"
Vil nok vælge City bus Hop-on-hop-off, kombineret med newyorkpass for 2
dage.
Med venlig hilsen

Arne