Firewall slår selv fra
Fra : Per Nielsen

Dato : 30-08-10 18:42

Hej
Min firewall slår selv fra,har ikke andre firewall og bruger XP med Stofa safesurf.
Nogen der har en ide om hvad det kan være?
MVH Per

Fra : Kent Friis

Dato : 30-08-10 19:43

Den Mon, 30 Aug 2010 19:42:08 +0200 skrev Per Nielsen:
> Hej
> Min firewall slår selv fra,har ikke andre firewall og bruger XP med Stofa safesurf.
> Nogen der har en ide om hvad det kan være?

Når du ikke har andre, må der nødvendigvis være tale om Windows Firewall?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ole C

Dato : 30-08-10 19:45

Per Nielsen skrev blandt andet:

> Min firewall slår selv fra,har ikke andre firewall og bruger XP med
> Stofa safesurf. Nogen der har en ide om hvad det kan være?
> MVH Per

Måske "snavs" på maskinen. Har du scannet den?

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 31-08-10 16:27

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske "snavs" på maskinen. Har du scannet den?

Pers pc er nok sprunget i luften, så nu må vi vente forgæves på svaret...

John

Fra : Ole C

Dato : 31-08-10 17:54

/John skrev blandt andet:

> Pers pc er nok sprunget i luften, så nu må vi vente forgæves på
> svaret...

LOL

--
vh
Ole C

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-08-10 18:42

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:4c7d1f36$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Pers pc er nok sprunget i luften, så nu må vi vente forgæves på svaret...
>
> John
>Hej
Og undskyld, har først haft tid til at kikke på svarene nu. Til Kent, det er Windows Firewall.Har scannet den med Stofa`s safesurf
og den har ikke fundet noget,
prøvede linket John sendte men det er et af disse Freeware programmer der kan finde en masse og når man så vil havde det fjernet
er det ikke freeware mere.
Andre gode ideer?
MVH Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-08-10 18:58

Den 31-08-2010 19:41, Per Nielsen skrev:

> Og undskyld, har først haft tid til at kikke på svarene nu. Til Kent, det er Windows Firewall.Har scannet den med Stofa`s safesurf
> og den har ikke fundet noget,

Mon ikke det er Stofa's Safesurf, der slår den fra. En
søgning på Stofa Safesurf på Google giver denne tekst:
"Stofa SafeSurf er en sikkerhedspakke, som, udover en
firewall, indeholder mange nyttige ..."

Altså er Windows Firewall ikke din eneste firewall. Det er
ikke ukendt, at sikkerhedsprogrammer slår konkurrerende
programmer fra for at undgå kompatibilitetsproblemer. Der
plejer i så fald at stå noget om dette ved installationen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-08-10 19:09

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse news:CrGdnRrzfJ4B3-DRnZ2dnUVZ7tOdnZ2d@giganews.com...

> [...]
>
>Har haft kontakt til stofasupport fordi jeg havde samme tanke men det afviste de
Per

Fra : /John

Dato : 31-08-10 19:09

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> prøvede linket John sendte men det er et af disse Freeware programmer der
> kan finde en masse og når man så vil havde det > fjernet er det ikke
> freeware mere.

Ikke korrekt.

Malwarebytes ER freeware, der finder og - fjerner - snavs, og regnes blandt
de bedste af slagsen.

Kun hvis du ønsker realtime beskyttelse må du til lommerne.

Freeware versionen vil være et effektivt værktøj for de fleste.

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-08-10 19:24

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:4c7d4524$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>
> John
>Tog fejl da jeg kom ind på siden fik fat i et forkert freeware program, prøver igen
Per

Fra : /John

Dato : 31-08-10 21:21

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Tog fejl da jeg kom ind på siden fik fat i et forkert freeware program

OK

> prøver igen

Venter spændt på resultatet.

Tror dog Kims skarpsindige svar indeholder løsningen til dit problem :)

Altså: Kun én antivirus, og kun én firewall.

De fleste firewalls afbryder den indbyggede Windows firewall for at undgå
konflikter, netop som Kim skriver.

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-09-10 12:49

> [...]
>
> De fleste firewalls afbryder den indbyggede Windows firewall for at undgå konflikter, netop som Kim skriver.

Kørte MalWaren igennem,den fandt noget men ikke noget der havde virkning på mit problem.
Må havde fat i Stofa igen, i hører nærmer, Kim har måsk ret.
Per

Fra : /John

Dato : 01-09-10 20:48

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kørte MalWaren igennem,den fandt noget men ikke noget der havde virkning
> på mit problem.

Glimrende, og udmærket at få kigget efter evt snavs i krogene :)

> Må havde fat i Stofa igen, i hører nærmer

Fint; andre ka' måske ha' glæde af resultatet.

> Kim har måsk ret.

Det tror jeg på, og umiddelbart virker det som Kim måske har mere styr på
disse ting end Stofa :)

John

Fra : Ole C

Dato : 01-09-10 22:30

Per Nielsen skrev blandt andet:

> Kørte MalWaren igennem,den fandt noget men ikke noget der havde
> virkning på mit problem. Må havde fat i Stofa igen, i hører nærmer,
> Kim har måsk ret.

Det bør du nogenlunde let kunnne konstatere. Hvis du har installeret
sikkerhedssoftware fra Stofa, så afinstallér det og se om Windows firewall
så opfører sig normalt.
Du kan jo installere det igen, hvis du absolut vil betale for den slags...

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 30-08-10 19:48

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Min firewall

Hvilken?

> slår selv fra,har ikke andre firewall
> Nogen der har en ide om hvad det kan være?

Kan være virus eller andet snavs.

Prøv en fuld scanning med:

http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/

John