skifte fra ark til ark
Fra : Alex Messerschmidt

Dato : 31-08-10 10:04

Undertegnede nybegynder udi VBA har fået et problem,
idet mit program har noget svært ved at skifte fra det ene ark til det næste
og tilbage igen.
Først bruger jeg denne kommando:

Application.Workbooks("Første_sortering.xls").Worksheets("liste").Application.Range("B2").Activate

Senere vil jeg skifte til et andet ark

Application.Worksheets("brevduer").Activate

og så tilbage igen

Worksheets("liste").Activate

Det burde jo være enkelt, men hvis jeg ikke laver noget fikumdik såsom:

AktiveArk = ActiveWorkbook.ActiveSheet.Name
'Debug.Print "det aktive ark = " &
AktiveArk

efter hver arkskift, så snyder den mig.

Er der en der kan hjælpe mig med dette?

Med venlig hilsen

Amesser

Fra : Alex Messerschmidt

Dato : 03-09-10 18:01

OK har fundet løsningen Sheets(ark1).select
Amesser