Hvordan indsætter man et ASP kommentar i S~
Fra : Joe

Dato : 31-08-10 13:53

Hvis jeg har en tekst, "John Mc'Doe", hvordan kan jeg så indsætte den
i MS SQL 2000? Er der en måde at SQL encode teksten, ligesom man kan
med f.eks. PHP (addslashes)?

Fra : Joe

Dato : 01-09-10 06:03

> Hvis jeg har en tekst, "John Mc'Doe", hvordan kan jeg så indsætte den
> i MS SQL 2000? Er der en måde at SQL encode teksten, ligesom man kan
> med f.eks. PHP (addslashes)?

Er der ingen gode bud på denne? Det kan vel ikke passe, at den eneste
løsning er, at fjerne ' tegnet fra database teksten?

Fra : Martin Jensen

Dato : 01-09-10 19:32

Joe wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Er der ingen gode bud på denne? Det kan vel ikke passe, at den eneste
> løsning er, at fjerne ' tegnet fra database teksten?

Du skal skrive John Mc''Doe, altså 2 gange '

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 06-09-10 00:05

On 01-09-2010 08:03, Joe wrote:

> Er der ingen gode bud på denne? Det kan vel ikke passe, at den eneste
> løsning er, at fjerne ' tegnet fra database teksten?

Nej.

I ASP med ADO er løsningen på det problem det samme som
i så mange andre teknologier: brug parameters (prepared
statement i nogle andre teknologier).

Kode snippet:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=C:\Databases\MSAccess\Test.mdb;;"
Set cmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
cmd.ActiveConnection = con
cmd.CommandText = "INSERT INTO t1 VALUES(@f1,@f2)"
cmd.Parameters.Append(cmd.CreateParameter("@f1", adInteger, adParamInput))
cmd.Parameters.Append(cmd.CreateParameter("@f2", adVarChar,
adParamInput, 50))
cmd.Parameters("@f1") = 8
cmd.Parameters("@f2") = "O'Malley"
cmd.Execute

Arne

Fra : Joe

Dato : 01-09-10 23:35

> Du skal skrive John Mc''Doe, altså 2 gange '

Simpelt og ligetil - mange tak