e.c 1150
Fra : Bent Holst

Dato : 31-08-10 22:32

Hvordan kan jeg begrænse adgangen til min hjemmeside ved hjælp af et
password?

Bent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-08-10 23:01

Den 31-08-2010 23:32, Bent Holst skrev:
> Hvordan kan jeg begrænse adgangen til min hjemmeside ved
> hjælp af et password?

Hvor sikker skal det være? Hvis det skal være sikkert, skal
du bruge et serversidesprog, som fx PHP. Du kan finde et
PHP-script og en vejledning her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php
Siden er lavet til programmet KompoZer, men script og
vejledning kan sagtens bruges, selvom du ikke bruger det
program.

Der findes mindre sikre løsninger, som er meget nemmere at
bruge. Den nemmeste er at placere siderne i en undermappe
med en navn som uvedkommende ikke kan gætte, og så kun give
adressen til de indviede. Det kunne fx være:
http://minhjemmeside.dk/hemmeligmappe

Med en sådan løsning, må der ikke være eksterne links til siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren: