MSSQL 2000 - felt må gerne være 0 men ikke~
Fra : Joe

Dato : 31-08-10 12:38

Jeg har spurgt i en anden tråd uden at få svar, så jeg omformulere
lige.

I en Stored Procedure, hvordan kontrollere I så på at et felt gerne må
være 0 men ikke NULL? Se evt. den foregående tråd for at se det
uddybende eksperiment.

På forhånd tak.

Fra : JBA

Dato : 31-08-10 22:50

On Tue, 31 Aug 2010 11:37:31 -0700 (PDT), Joe <joespam8@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>I en Stored Procedure, hvordan kontrollere I så på at et felt gerne må
>være 0 men ikke NULL? Se evt. den foregående tråd for at se det

Jeg kan ikke helt gennemskue dit problem. Men hvis et felt f.eks. ikke
må være NULL, og i så fald skal sættes til 0, så kan du gøre dette:

if @felt is null set @felt = 0

/Jan