foder til tynd kat med let forhøjede nyret~
Fra : Anelise

Dato : 29-08-10 16:09

Gode råd ønskes:
Mille er en steriliseret tortietøs på 4½ år, som altid har været en lille
nips-kat med ringe appetit i forhold til kuldsøsteren Stribe, men som jeg
syntes var blevet _for_ tynd.
Dyrlægen undersøgte hende for en uges tid siden og mente ikke, at hun var
faretruende tynd, men dog alligevel meeeget slank (Mille vejer 3 kg,
søsteren 5 kg).
Jeg ønskede hende screenet for katte-aids og -leukæmi, disse prøver var
heldigvis negative, en almen blodtest viste ganske let forhøjede nyretal,
måske blot tegn på dehydrering, men alligevel rådede dyrlægen til, at hun
skulle have et "nyre-foder".
Dyrlægen fandt også behandlingskrævende tandsten på Mille, hvor gummen var
begyndt at blive rød, og det kan måske være medvirkende årsag til den ringe
appetit.

Jeg købte så det anbefalede Hills k/d og var glad, da hun næsten kastede sig
over det i første forsøg, men siden har hun ikke villet røre det, selv om
jeg dagligt præsenterer hende for det. De andre katte står på nakken af
hinanden for at smage dette nye foder, men det er for dyrt at fodre dem med
(1½ kg koster 255 kr. - der er heldigvis returret inden for 14 dage)
De tre andre katte er Bølle, en hankastrat, der sagtens kunne tåle at tabe
sig 1 - 1½ kg, tortiesøsteren Stribe, der også godt måtte tabe ½-1 kg og så
smukke Lulu, som jeg synes er lige tilpas.
De har i lang tid alle fået Hills slankefoder, fordi de får deres mad i to
store skåle på bryggersbordet, for at forhindre de altid sultne
labradortøser i at hugge det, så det er vanskeligt, men dog ikke umuligt, at
give Mille et andet foder.
Jeg har over nettet købt 10 kg Hills C/D, men har endnu ikke modtaget det.
Jeg har tænkt mig at give det til alle 4 katte, men ved ikke, om Mille vil
æde det..

Er der nogen, der kan anbefale mig et foder til en meget kræsen undervægtig
kat med begyndende nyreproblemer?
Jeg vil naturligvis også rådføre mig med dyrlægen, når de i begyndelsen af
september skal have renset tænder med ultralyd i fuld bedøvelse.
venlig hilsen
Anelise