GTX295 eller GTX460
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-10 22:26

Hej,

Har fundet et brugt GTX295 single PCB med restgaranti, kom skal koste ca.
det samme som et nyt 1gb GTX460.

Kan bare ikke beslutte mig for hvad jeg skal vælge - jeg hælder nu nok MEGET
til GTX295'eren pga. 1.7 gb ram og 2 GPU'er, men, er det helt hen i vejret?

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 30-08-10 17:11

> [...]
>
> Kan bare ikke beslutte mig for hvad jeg skal vælge - jeg hælder nu nok
> MEGET til GTX295'eren pga. 1.7 gb ram og 2 GPU'er, men, er det helt hen i

Jeg endte mod forventning med at bestille et Gainward GTX460 "GS" 2gb. IH,
jeg glæder mig!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-09-10 21:01

"Troels [around 9000]" <denne.fjern@computer.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg endte mod forventning med at bestille et Gainward GTX460 "GS" 2gb. IH,
> [...]

Der er nok ikke så mange der læser med mere, men for min skyld, må du da
godt lige melde tilbage, hvad du synes om kortet.

(varme, larm o.s.v)

Ikke fordi jeg skal et nyt kort, men derfor er det jo altid interessant, at
høre om nye kort.

Bjarne K.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 03-09-10 22:42

> Der er nok ikke så mange der læser med mere, men for min skyld, må du da
> godt lige melde tilbage, hvad du synes om kortet.
>
> (varme, larm o.s.v)

Om det er en god sammenligning, ligger støjniveauet on par eller endda lidt
under støjniveauet på mit gamle 9600GT.

Det giver rigtig god respons på OC, har uden brok OCet fra 700 på core til
825 på core, og fra 1800 på memory til 1900. Har ikke prøvet højere, tror
sagtens det kan, for det ligger klippestabilt ved de hastigheder, uden
artifacts.

Med FULD gas ved 1680*1050, fuld skrald på AA og AF, og tesselation
indstillet til extreme, scorer det 481 i Unigine Heaven 2.1, ved standard
hastighed. 556 overclocket. Avg fps 19.1 standard, 22.1 overclocket.

Indstiller jeg til de typiske testindstillinger (ingen AA/AF og tesselation
normal), placerer det sig således:

ATI 5750 - 13.9 fps
ATI 5770 - 16.3 fps
ATI 5830 - 21.2 fps
ATI 5870 - 28.7 fps
GTX460 - 35.8 fps
GTX480 - 42.2 fps

Jeg tænker der muligvis er gået noget galt i settings her, det er alle ved
1680*1050 og havde hentet skabelonen til UE 2.1, det kan selvfølgelig også
være den nye fermi kerne bare har det skidegodt i UE - resultatet er
ihvertfald yderst tilfredsstillende. (Og Unigine Engine iøvrigt pisselækkert
at se på!)

Jeg var blevet advaret mod at satse på meget bedre framerate i GTA4, men fra
at spille i 1280*720 ved 15-20 fps med det gamle 9600GT, er jeg gået til
1680*1050, med en forholdsvis svingende framerate, men hovedsageligt absolut
spilbart, og mærkbart over de 15-20 fps det gamle kort gjorde i. - Altsammen
til trods for hvad der er blevet kaldt en "svag" CPU, en Core 2 Duo E8500
(3.16 GHz)

Ved OC maxer kortet ved 81 grader, og det i et kabinet der kører uden ekstra
køling, der sidder en 120mm silent blæser i PSU, en box køler på cpu'en samt
standard køler på grafikkortet. Jeg tænker der er 10 grader at hente ved at
montere mine 2x120mm kabinetblæsere igen.

Som det ser ud vil jeg til enhver tid anbefale kortet, det kører bare
pisselækkert, og har absolut gjort min PC mere brugbar til at spille på!

--
Troels
BMW - Freude am Fahren.

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-09-10 13:40

> [...]
> være den nye fermi kerne bare har det skidegodt i UE - resultatet er
> ihvertfald yderst tilfredsstillende. (Og Unigine Engine iøvrigt

Jep

> [...]
> Altsammen til trods for hvad der er blevet kaldt en "svag" CPU, en Core 2

Jeg har fatisk ikke prøvet med GTA4, med mt nye kort, men jeg kunne spille
det med mit gamle GT8600, men kun lige.

> [...]
> cpu'en samt standard køler på grafikkortet. Jeg tænker der er 10 grader at
> hente ved at montere mine 2x120mm kabinetblæsere igen.

Jeg købte vapor-x udgavet af 5770'eren, men jeg synes godt nok det bliver
varmt, alligevel. Jeg har været oppe på omkring de 100grader.
Har dog flyttet et kort ved siden af, og det har hjulpet lidt. Tror dog at
jeg vil prøve at give skifte kølepasta til Arctic MX3

> Som det ser ud vil jeg til enhver tid anbefale kortet, det kører bare
> pisselækkert, og har absolut gjort min PC mere brugbar til at spille på!

Ja, det lyder til at være et lækkert kort, som du har fået fingrene i. Jeg
har prøvet at hente Unigine Engine, men kun prøvet det ved 1280*1024, med
mit 5770.
Vil prøve at skifte skærm, og se om jeg får samme resultat, som du skriver
for 5770.