Problem med at se drev på NAS
Fra : Tue

Dato : 27-08-10 15:21

Hej

Jeg har en Netgear ready-nas 2110.
Problemet er at jeg har fået en ny PC der ikke kan se de drev jeg har
oprettet på NAS'en.
Jeg har en anden PC og der er ikke noget problem.
Når jeg via RAIDar prøver at browse NAS får jeg følgende fejl meddelelse
"du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværks ressource.
kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har tilladelse.
Logonfejl: kontoen er deaktiveret i øjeblikket"
Hvad er det for en konto der menes?
Jeg kan godt logge på selve NAS'en via min browser.

Nogen der har en ide'

Hilsen

Tue

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 27-08-10 15:44

On Fri, 27 Aug 2010 16:21:02 +0200, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

> [...]
>Logonfejl: kontoen er deaktiveret i øjeblikket"
>Hvad er det for en konto der menes?
>Jeg kan godt logge på selve NAS'en via min browser.

Brugernavn / password ?

/Hans

Fra : Tue

Dato : 27-08-10 16:20

> Brugernavn / password ?
>

> /Hans

Der er ikke brugernavn og password på drevene.
Hvis jeg tager en anden PC er der ingen problemer

- Tue

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 27-08-10 16:45

On Fri, 27 Aug 2010 17:19:42 +0200, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

>Der er ikke brugernavn og password på drevene.
>Hvis jeg tager en anden PC er der ingen problemer

OS på de PCer du prøver med ?

/Hans

Fra : Tue

Dato : 27-08-10 16:51

> OS på de PCer du prøver med ?
>

> /Hans

Det virker med XP prof + XP home + win7
Men på min nye PC med XP prof virker det ikke

- Tue

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-08-10 21:45

On Fri, 27 Aug 2010 17:50:32 +0200, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

> Men på min nye PC med XP prof virker det ikke

Virker det, når du slår din firewall fra?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tue

Dato : 27-08-10 21:59

> Virker det, når du slår din firewall fra?
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
> Postel
> Links : http://www.hojmark.net/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/

Nej

Fra : Tue

Dato : 27-08-10 22:20

> Brugernavn / password ?
>

> /Hans

har arbejdet mig lidt længere frem.
Jeg kan godt mappe et drev fra min nye PC til en delt mappe på min gamle PC.
Når jeg prøver at mappe et drev på NAS bliver jeg promtet for bruger og
password, korrekt bruger og password accepteres ikke???

-Tue

Fra : Tue

Dato : 28-08-10 12:32

> [...]
> Når jeg prøver at mappe et drev på NAS bliver jeg promtet for bruger og
> password, korrekt bruger og password accepteres ikke???

Jeg tror problemet er at den nye PC med XP Pro ikke kan genkende min NAS,
der så vidt jeg ved kører NT.

- Tue

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-08-10 13:25

On Sat, 28 Aug 2010 13:31:59 +0200, "Tue" <tue.hold@gmail.com> wrote:

>Jeg tror problemet er at den nye PC med XP Pro ikke kan genkende min NAS,
>der så vidt jeg ved kører NT.
Hvis ovenstående er korrekt (NAS med NT som OS), så er det bestemt
ikke årsagen (XP Pro ikke kan genkende min NAS).

Men din NAS kører nok nærmere en form for Linux og uddeler sine shares
med samba. Og kan andre PCer med XP se NASen, så kan din XP pro også.

Har du evt. sat NASen op til at gæstekontoen er aktiveret og tildelt
rettigheder til de delte shares ?

Hvilket brugernavn/password har du på den XP der kan tilgå shares,
sammenholdt med brugernavn/password på den XP der ikke kan ?

Ikke at jeg tror det betyder noget, men har du sat flueben enes på
alle PCer i "Brug enkel fildeling" ?

/Hans

Fra : Tue

Dato : 29-08-10 18:49

> [...]
> sammenholdt med brugernavn/password på den XP der ikke kan ?
>
> Ikke at jeg tror det betyder noget, men har du sat flueben enes på

Jeg har lavet et drev på NAS'en der er uden brugernavn og password.
Jeg har også et drev med brugernavn og password og når jeg så forsøger at se
drevet og skriver brugernavn og password sker der intet.
flueben sat ens.
Det er jo også lidt underligt den skriver "Logonfejl: kontoen er deaktiveret
i øjeblikket", når alle andre PC'er kan se NAS
Jeg kender ikke styresystemet på NAS så du har nok ret.

- Tue

Fra : jos

Dato : 30-08-10 12:09

Tue wrote:

> [...]
> deaktiveret i øjeblikket", når alle andre PC'er kan se NAS
> Jeg kender ikke styresystemet på NAS så du har nok ret.

prøv at lave følgende eregistryentry på PCen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters
Værdiens navn: EnablePlainTextPassword
Datatype: REG_DWORD
Data: 1

finn

Fra : jos

Dato : 30-08-10 12:15

> prøv at lave følgende eregistryentry på PCen:
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters
> [...]

kunne også være denne:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\control\LSA
Value: LMCompatibilityLevel
Datatype: Reg_DWORD -number
Value: 2

plejer dog kun at have betydning for Vista/W7

finn

Fra : Tue

Dato : 31-08-10 16:09

> [...]
> Datatype: Reg_DWORD -number
> Value: 2
>
> plejer dog kun at have betydning for Vista/W7

Du skriver value 2, jeg kan kun rette DATA, og det hjalp desværre ikke

- Tue

Fra : Tue

Dato : 31-08-10 16:03

> prøv at lave følgende eregistryentry på PCen:
>
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters
> [...]
Har ikke Rdr i denne sti

Fra : jos

Dato : 31-08-10 18:33

Tue wrote:

> Har ikke Rdr i denne sti
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr\Parameters
>
> - Tue
undskyld, - forkert windows:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]
"enableplaintextpassword"=dword:00000001

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-10 20:52

Tue wrote:

> Det virker med XP prof + XP home + win7 Men på min nye PC med XP prof
> virker det ikke

Korrekt workgroup?

--
Jesper Lund

Fra : Tue

Dato : 31-08-10 16:11

Jeg tror at denne PC har en hardware fejl.
Jeg takker for de mange forslag.

- Tue

Fra : jos

Dato : 31-08-10 18:34

Tue wrote:
> Jeg tror at denne PC har en hardware fejl.
> Jeg takker for de mange forslag.
>
> - Tue
tror jeg ikke, når den når så langt som den gør (eks. med browser)

finn

Fra : Tue

Dato : 10-09-10 20:54

> tror jeg ikke, når den når så langt som den gør (eks. med browser)
>
> finn
Problemmet er løst, jeg oprettede en ny bruger (test) og så virkede det???
Begge brugere er administratore og jeg kan ike se forskel, men bruger test
kan se NAS og det kan bruger Tue ikke.
Når jeg er logget på med bruger test kan jeg ikke åbne åbne mappen med
bruger Tue (C:\Documents and Settings\Tue)

- Tue

Fra : Tue

Dato : 13-09-10 10:52

Så fandt jeg fejlen.
På min NAS havde jeg et drev der hed Tue og det kan den ikke håndtere.
Drev navn på NAS og brugernavn på PC må ikke være ens.

- Tue