Printkø
Fra : Per Jørgensen

Dato : 26-08-10 10:40

hey Gruppe.

jeg har købt en Dymo Labelwriter 450 som skal fungere som en
labelprinter på en Debian lenny 64bits server. Denne maskine kører cups
i seneste version.
Jeg har downloadet og installeret de drivere som der henvises til fra
hjemmesiden som er understøttet i Linux:
http://sites.dymo.com/DeveloperProgram/Pages/LW_SDK_SE450.aspx

Denne driver fungerer reelt fint MEN jeg har dette problem.
Hver gang jeg udskriver med følgende kommando:
lp /home/pbj/label.txt -d oki01
Navnet er kun fordi det er en gammel OKI labelprinter der har siddet der
før!
1. print fungerer aldeles fint og ingen problemer - flot udskrevet, MEN
selve jobbet bliver liggende i køen som aktiv og selvom man printer en
mere ud - så står 1job stadig som aktiv - så kigger man på køen
efterfølgende får man denne kommando:
# lpq -P oki01
oki01 er klar og udskriver
Grad Ejer Job Arkiv(er) Str. i alt
active mera 5810 label.txt 1024 byte

Så kan jeg slette jobbet manuelt:
cancel -u mera
og derefter kan jeg printe 1 gang igen.
på alle andre printere der er tilkoblet denne Cups-server er der ingen
problemer ligesom dette! Ergo Må problemet ligge omkring denne printer:
I /etc/cups/printer.conf er den dokumenteret som så:

<Printer oki01>
Location pakkelabel på lager
DeviceURI ipp://172.16.50.49/ipp/P1
State Idle
StateTime 1282727887
Accepting Yes
Shared Yes
JobSheets none none
QuotaPeriod 0
PageLimit 0
KLimit 0
OpPolicy default
ErrorPolicy stop-printer
</Printer>

Denne Dymo sidder på en Lille Dlink PSU4 (printserver til USB) Men der
er ikke de store konfigurationsmuligheder i denne.

Hvad kan der være galt med dette og er der evt en løsning på dette !

PFT
Per