/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Re: Volvo Penta
Fra : Per Nordahl


Dato : 25-08-10 18:30


"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
news:...
>
> "Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> skrev i en meddelelse
> news:4302b33f-4874-43e3-a849-47505d1a1da9@q1g2000yqg.googlegroups.com...
> On 20 Aug., 19:26, Thomas Nybom <bike...@gmail.com> wrote:
>> Hejsa
>>
>> Jeg har en Volvo Penta 2001 der ligger i en maxi 77, der bliver ved
>> med og suge luft ind i brændstoffilter, så den kan køre i ca 30 min,
>> så skal den luftes ud igen, kan ikke finde nogle utætheder har prøvet
>> med en dunk helt oppe ved pumpen.
>> Er der nogle der har en ide
>>
>> Hilsen Thomas
>
> Jeg har haft et tilsvarende problem. Hos mig var problemet en
> tilstoppet brændstofhane. Pumpen suger så kraftigt at den kan suger
> falsk luft ind hvis det er muligt.
>
> Mvh Steen
>
> Hej Thomas og Steen.
>
> Har selv været udsat for nogenlunde det samme !
> I mit tilfælde, efter have skiftet olie, brændstofiltre og hvad detil
> hører - m.v.
> Blev Hr.Yanmar`sen startet op. Snurrede selvfølgelig fint (i tomgang)
> kunne man forvente andet.
> Da Hr. Y. blev beordret til at lave lidt for føden - opgav han. #"?¤%
> Efter at kontrolleret alt muligt, slanger, brændstofrør, tilspændinger,
> pakninger/o-ringe, udluftningsskrue, drænskrue i bunden af vandudskiller.
> Kunne nok blive ved, samt en tilfældig venlig mekaniker i embeds medfør på
> havnen ligeledes blev forespurgt. Dog uden løsning (der kunne bruges).
>
> Efter mange overvejelser tænke tænke, skiftede jeg det store udvendige
> dielselfilter, i mit tilfælde kompineret m/ vandudskiller.
> Nu kunne jeg pludselig lufte ud, dieselen løb til, Hr. Y. snurrede igen og
> ville gerne drive skuden fremad, endda med passende omdrejn.
>
> Fandt ud at:
> Man kan tilsyneladende være uheldig at få fat i et (nyt) filter som
> klapper, mere el. mindre sammen inden i filtermaterialet ! Således at når
> pumpen jo netop øver et kraftigt sug, finder den falsk luft et el. andet
> sted. På et tidspunkt.
>
> Har senere fået at vide at jeg ikke er den eneste der har stået med det
> problem.
> Selv origanale filtre kan vist gøre det / finde på det. (Mit var
> originalt).
>
> Håber du kan bruge mit forslag.
> Det et førsøg værd.
>
> Mvh. Per Nordahl
>
>
>
>
>



 
 
Per Nordahl (27-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 27-08-10 16:03


"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
news:4c755314$0$70039$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
> news:...
>>
>> "Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4302b33f-4874-43e3-a849-47505d1a1da9@q1g2000yqg.googlegroups.com...
>> On 20 Aug., 19:26, Thomas Nybom <bike...@gmail.com> wrote:
>>> Hejsa
>>>
>>> Jeg har en Volvo Penta 2001 der ligger i en maxi 77, der bliver ved
>>> med og suge luft ind i brændstoffilter, så den kan køre i ca 30 min,
>>> så skal den luftes ud igen, kan ikke finde nogle utætheder har prøvet
>>> med en dunk helt oppe ved pumpen.
>>> Er der nogle der har en ide
>>>
>>> Hilsen Thomas
>>
>> Jeg har haft et tilsvarende problem. Hos mig var problemet en
>> tilstoppet brændstofhane. Pumpen suger så kraftigt at den kan suger
>> falsk luft ind hvis det er muligt.
>>
>> Mvh Steen
>>
>> Hej Thomas og Steen.
>>
>> Har selv været udsat for nogenlunde det samme !
>> I mit tilfælde, efter have skiftet olie, brændstofiltre og hvad detil
>> hører - m.v.
>> Blev Hr.Yanmar`sen startet op. Snurrede selvfølgelig fint (i tomgang)
>> kunne man forvente andet.
>> Da Hr. Y. blev beordret til at lave lidt for føden - opgav han. #"?¤%
>> Efter at kontrolleret alt muligt, slanger, brændstofrør, tilspændinger,
>> pakninger/o-ringe, udluftningsskrue, drænskrue i bunden af vandudskiller.
>> Kunne nok blive ved, samt en tilfældig venlig mekaniker i embeds medfør
>> på havnen ligeledes blev forespurgt. Dog uden løsning (der kunne bruges).
>>
>> Efter mange overvejelser tænke tænke, skiftede jeg det store udvendige
>> dielselfilter, i mit tilfælde kompineret m/ vandudskiller.
>> Nu kunne jeg pludselig lufte ud, dieselen løb til, Hr. Y. snurrede igen
>> og ville gerne drive skuden fremad, endda med passende omdrejn.
>>
>> Fandt ud at:
>> Man kan tilsyneladende være uheldig at få fat i et (nyt) filter som
>> klapper, mere el. mindre sammen inden i filtermaterialet ! Således at når
>> pumpen jo netop øver et kraftigt sug, finder den falsk luft et el. andet
>> sted. På et tidspunkt.
>>
>> Har senere fået at vide at jeg ikke er den eneste der har stået med det
>> problem.
>> Selv origanale filtre kan vist gøre det / finde på det. (Mit var
>> originalt).
>>
>> Håber du kan bruge mit forslag.
>> Det et førsøg værd.
>>
>> Mvh. Per Nordahl
>>
>>
>>
>

Glem mit indlæg,
Det skulle betragtes som et foreslag til løsning / mulighed.!

Der bliver ikke besvaret, her og der
Således trækker jeg mig stille og roligt ud herfra.
(lidt skuffet, men nok om det).




Harding E. Larsen (27-08-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 27-08-10 13:19

Hej Per,

Ja det var en noget larmende tavshed; men derfor kan vi to da godt
memorere lidt omkring emnet.

I større både kører man jo med dagstanke, prøvetagning, skrabefiltre,
centrifuger; men i mindre både hvor den gennemstrømmende
brændstofmængde er relativ lille, anvender vi fullflow filtre.
I smørefilterudgaverne er der som regel indbygget overtryksventiler
således at om filteret klokker til så åbnes ventilen og olien, uanset
hvor beskidt den er, så strømmer den gennem overtryksventilen og
tilsikrer en fortsat smøring.
Sådan er fuelfiltrene ikke opbygget. Her er ingen overtryksventil
indbygget.
Bliver filteret fyldt af skidt eller skæg, partikler eller dieselpest
så lukker det til.
Dieselpumperne der pumper fuel suger hårdt og til sidst vil der
fremkomme en åbning, et eller andet tilfældigt sted, hvorigennem der
suges falsk luft ind. Forinden sker det ofte at motoren stopper og
efter et antal minutter kan den startes igend ; men efter kort tid
standser den igen og så fremdeles. tilklokkede filtre er årsagen.

Fullflowfiltre laves på forskellig måde og med anvendelse af
forskellige materialer. Her er lidt kildestof:

1. Pleated paper,
2. Packed cotton thread,
3. Wood fibers,
4. Mixtures of packed cotton and wood fibers
5. Wound cotton or synthetic yarn,
6. Fiber glass,

1. 2. 3. 4. 5. 6. Pleated paper Packed cotton thread Wood fibers
Mixtures of packed cotton and wood fibers Wound cotton or synthetic
yarn Fiber glass Filter ability will vary between the type and
manufacturer. On diesel engines a primary and secondary filter
are used. The primary filter is capable of removing dirt particles
down to 30 microns and the secondary filter between 10 to 12 microns.
Secondary filters are available between 3 and 5 microns, which are
used in severe service operations. The primary is usually located
between the tank and the supply pump and the secondary filter between
the supply pump and the injection pump. Diesel fuel filters are
referred to as full-flow filters, because all the fuel must pass
through them before reaching the injection pumps. Some filters use an
internal replaceable element inside a bowl or shell.

I løbet af kort til vil der være normer på plads for filtre i forhold
til deres egenskaber for tilbageholdelse af sundhedsskadelige
partikler m.m.
foruden skærpede krav vil filtrenes mekaniske struktur, for at undgå
kolaps.
Der arbejdes med maksimale trykfald over filtrene i dets forskellige
stadier.

Vi skal nok ikke hænge os meget i betegnelsen original eller
uoriginal. Det er nok kun et spørgsmål om et påstemplet firmalogo; men
det der er vigtigt er at de overholder samme specifikation i alle
filterets aspekter.

For lystbådes ejere, der jo som regel ikke engang er i besiddelse af
den lille ledvogter eksamen, gælder det blot om p.t. at få skiftet
oliefilter, dieselfilter, rense forfilter, skifte smøreolie og suge
dieseltanken ren for partikler og vand hvert år.
Alternativet er påmonterede trykfaldsmålere (manometre) og kunne
aflæse og forstå betydningen, deres ændringer i trykmålingerne i
forhold til filtrenes specifikationer, håldbarhed, vedligeholdelse og
garantier.

Mvh/Harding

On 27 Aug., 17:03, "Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk>
wrote:
> "Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelsenews:4c755314$0$70039$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Glem mit indlæg,
> Det skulle betragtes som et foreslag til løsning / mulighed.!
>
> Der bliver ikke besvaret, her og der
> Således trækker jeg mig stille og roligt ud herfra.
> (lidt skuffet, men nok om det).- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Per Nordahl (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 30-08-10 17:44


"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:c31dccb0-da28-4ceb-8401-ceac387ff68b@n3g2000yqb.googlegroups.com...
Hej Per,

Ja det var en noget larmende tavshed; men derfor kan vi to da godt
memorere lidt omkring emnet.



I større både kører man jo med dagstanke, prøvetagning, skrabefiltre,
centrifuger; men i mindre både hvor den gennemstrømmende
brændstofmængde er relativ lille, anvender vi fullflow filtre.
I smørefilterudgaverne er der som regel indbygget overtryksventiler
således at om filteret klokker til så åbnes ventilen og olien, uanset
hvor beskidt den er, så strømmer den gennem overtryksventilen og
tilsikrer en fortsat smøring.
Sådan er fuelfiltrene ikke opbygget. Her er ingen overtryksventil
indbygget.
Bliver filteret fyldt af skidt eller skæg, partikler eller dieselpest
så lukker det til.
Dieselpumperne der pumper fuel suger hårdt og til sidst vil der
fremkomme en åbning, et eller andet tilfældigt sted, hvorigennem der
suges falsk luft ind. Forinden sker det ofte at motoren stopper og
efter et antal minutter kan den startes igend ; men efter kort tid
standser den igen og så fremdeles. tilklokkede filtre er årsagen.

Fullflowfiltre laves på forskellig måde og med anvendelse af
forskellige materialer. Her er lidt kildestof:

1. Pleated paper,
2. Packed cotton thread,
3. Wood fibers,
4. Mixtures of packed cotton and wood fibers
5. Wound cotton or synthetic yarn,
6. Fiber glass,

1. 2. 3. 4. 5. 6. Pleated paper Packed cotton thread Wood fibers
Mixtures of packed cotton and wood fibers Wound cotton or synthetic
yarn Fiber glass Filter ability will vary between the type and
manufacturer. On diesel engines a primary and secondary filter
are used. The primary filter is capable of removing dirt particles
down to 30 microns and the secondary filter between 10 to 12 microns.
Secondary filters are available between 3 and 5 microns, which are
used in severe service operations. The primary is usually located
between the tank and the supply pump and the secondary filter between
the supply pump and the injection pump. Diesel fuel filters are
referred to as full-flow filters, because all the fuel must pass
through them before reaching the injection pumps. Some filters use an
internal replaceable element inside a bowl or shell.

I løbet af kort til vil der være normer på plads for filtre i forhold
til deres egenskaber for tilbageholdelse af sundhedsskadelige
partikler m.m.
foruden skærpede krav vil filtrenes mekaniske struktur, for at undgå
kolaps.
Der arbejdes med maksimale trykfald over filtrene i dets forskellige
stadier.

Mit indlæg var egentlig ment som en mulig årsag til det der blev spurgt om!
Samtidig at evntl. andre kunne sparre en masse tid og ærgelser.
Det tog MIG noget tid at løse problemet, som på trods af kyndig vejledning
ikke lykkedes af den vej. Altså selv tænke !!

Vi skal nok ikke hænge os meget i betegnelsen original eller
uoriginal. Det er nok kun et spørgsmål om et påstemplet firmalogo; men
det der er vigtigt er at de overholder samme specifikation i alle
filterets aspekter.

Har du så evigt ret i. Det var mest for at udelukke den diskussion

For lystbådes ejere, der jo som regel ikke engang er i besiddelse af
den lille ledvogter eksamen, gælder det blot om p.t. at få skiftet
oliefilter, dieselfilter, rense forfilter, skifte smøreolie og suge
dieseltanken ren for partikler og vand hvert år.

Hvilket jo mekaniker bliver tilkaldt for, og betalt for - altså det mest
basale ?
Men bådejer mener jo dermed at alt holder hele sesoenen. Hvis ikke, er det
selvfølgelig dårlig/forkert mekaniker. Det er ihvertfald ikke bådejers
ansvar.


Hvor om alting er. Synes jeg, at når man stiller et ? og der kommer en masse
svar/løsningsforslag. Var det mindste man kunne gøre var at svare tilbage
???
Enten det fikset el. hvordan det blev fikset, således andre også kunne have
gavn af det.

Nå jeg fik lidt luft, med dette indlæg (læs el. slet).

Mvh. "Thulfen"



Per Nordahl (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 30-08-10 17:52

Ps: Det sikkert temmelig forvirrende, mit indlæg, kan jeg se ?
Plejer at virke, men pt. lever news.dotsrc.org sit eget liv ?

Håber det kan forstås alligevel



"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
news:4c7bdfc3$0$50446$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:c31dccb0-da28-4ceb-8401-ceac387ff68b@n3g2000yqb.googlegroups.com...
> Hej Per,
>
> Ja det var en noget larmende tavshed; men derfor kan vi to da godt
> memorere lidt omkring emnet.
>
>
>
> I større både kører man jo med dagstanke, prøvetagning, skrabefiltre,
> centrifuger; men i mindre både hvor den gennemstrømmende
> brændstofmængde er relativ lille, anvender vi fullflow filtre.
> I smørefilterudgaverne er der som regel indbygget overtryksventiler
> således at om filteret klokker til så åbnes ventilen og olien, uanset
> hvor beskidt den er, så strømmer den gennem overtryksventilen og
> tilsikrer en fortsat smøring.
> Sådan er fuelfiltrene ikke opbygget. Her er ingen overtryksventil
> indbygget.
> Bliver filteret fyldt af skidt eller skæg, partikler eller dieselpest
> så lukker det til.
> Dieselpumperne der pumper fuel suger hårdt og til sidst vil der
> fremkomme en åbning, et eller andet tilfældigt sted, hvorigennem der
> suges falsk luft ind. Forinden sker det ofte at motoren stopper og
> efter et antal minutter kan den startes igend ; men efter kort tid
> standser den igen og så fremdeles. tilklokkede filtre er årsagen.
>
> Fullflowfiltre laves på forskellig måde og med anvendelse af
> forskellige materialer. Her er lidt kildestof:
>
> 1. Pleated paper,
> 2. Packed cotton thread,
> 3. Wood fibers,
> 4. Mixtures of packed cotton and wood fibers
> 5. Wound cotton or synthetic yarn,
> 6. Fiber glass,
>
> 1. 2. 3. 4. 5. 6. Pleated paper Packed cotton thread Wood fibers
> Mixtures of packed cotton and wood fibers Wound cotton or synthetic
> yarn Fiber glass Filter ability will vary between the type and
> manufacturer. On diesel engines a primary and secondary filter
> are used. The primary filter is capable of removing dirt particles
> down to 30 microns and the secondary filter between 10 to 12 microns.
> Secondary filters are available between 3 and 5 microns, which are
> used in severe service operations. The primary is usually located
> between the tank and the supply pump and the secondary filter between
> the supply pump and the injection pump. Diesel fuel filters are
> referred to as full-flow filters, because all the fuel must pass
> through them before reaching the injection pumps. Some filters use an
> internal replaceable element inside a bowl or shell.
>
> I løbet af kort til vil der være normer på plads for filtre i forhold
> til deres egenskaber for tilbageholdelse af sundhedsskadelige
> partikler m.m.
> foruden skærpede krav vil filtrenes mekaniske struktur, for at undgå
> kolaps.
> Der arbejdes med maksimale trykfald over filtrene i dets forskellige
> stadier.
>
> Mit indlæg var egentlig ment som en mulig årsag til det der blev spurgt
> om! Samtidig at evntl. andre kunne sparre en masse tid og ærgelser.
> Det tog MIG noget tid at løse problemet, som på trods af kyndig vejledning
> ikke lykkedes af den vej. Altså selv tænke !!
>
> Vi skal nok ikke hænge os meget i betegnelsen original eller
> uoriginal. Det er nok kun et spørgsmål om et påstemplet firmalogo; men
> det der er vigtigt er at de overholder samme specifikation i alle
> filterets aspekter.
>
> Har du så evigt ret i. Det var mest for at udelukke den diskussion
>
> For lystbådes ejere, der jo som regel ikke engang er i besiddelse af
> den lille ledvogter eksamen, gælder det blot om p.t. at få skiftet
> oliefilter, dieselfilter, rense forfilter, skifte smøreolie og suge
> dieseltanken ren for partikler og vand hvert år.
>
> Hvilket jo mekaniker bliver tilkaldt for, og betalt for - altså det mest
> basale ?
> Men bådejer mener jo dermed at alt holder hele sesoenen. Hvis ikke, er det
> selvfølgelig dårlig/forkert mekaniker. Det er ihvertfald ikke bådejers
> ansvar.
>
>
> Hvor om alting er. Synes jeg, at når man stiller et ? og der kommer en
> masse svar/løsningsforslag. Var det mindste man kunne gøre var at svare
> tilbage ???
> Enten det fikset el. hvordan det blev fikset, således andre også kunne
> have gavn af det.
>
> Nå jeg fik lidt luft, med dette indlæg (læs el. slet).
>
> Mvh. "Thulfen"
>



Skipper (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Skipper


Dato : 30-08-10 17:55

Den 30-08-2010 18:44, Per Nordahl skrev:
> "Harding E. Larsen"<harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:c31dccb0-da28-4ceb-8401-ceac387ff68b@n3g2000yqb.googlegroups.com...
> Hej Per,
>
> Ja det var en noget larmende tavshed; men derfor kan vi to da godt
> memorere lidt omkring emnet.
>
>
>
> I større både kører man jo med dagstanke, prøvetagning, skrabefiltre,
> centrifuger; men i mindre både hvor den gennemstrømmende
> brændstofmængde er relativ lille, anvender vi fullflow filtre.
> I smørefilterudgaverne er der som regel indbygget overtryksventiler
> således at om filteret klokker til så åbnes ventilen og olien, uanset
> hvor beskidt den er, så strømmer den gennem overtryksventilen og
> tilsikrer en fortsat smøring.
> Sådan er fuelfiltrene ikke opbygget. Her er ingen overtryksventil
> indbygget.
> Bliver filteret fyldt af skidt eller skæg, partikler eller dieselpest
> så lukker det til.
> Dieselpumperne der pumper fuel suger hårdt og til sidst vil der
> fremkomme en åbning, et eller andet tilfældigt sted, hvorigennem der
> suges falsk luft ind. Forinden sker det ofte at motoren stopper og
> efter et antal minutter kan den startes igend ; men efter kort tid
> standser den igen og så fremdeles. tilklokkede filtre er årsagen.
>
> Fullflowfiltre laves på forskellig måde og med anvendelse af
> forskellige materialer. Her er lidt kildestof:
>
> 1. Pleated paper,
> 2. Packed cotton thread,
> 3. Wood fibers,
> 4. Mixtures of packed cotton and wood fibers
> 5. Wound cotton or synthetic yarn,
> 6. Fiber glass,
>
> 1. 2. 3. 4. 5. 6. Pleated paper Packed cotton thread Wood fibers
> Mixtures of packed cotton and wood fibers Wound cotton or synthetic
> yarn Fiber glass Filter ability will vary between the type and
> manufacturer. On diesel engines a primary and secondary filter
> are used. The primary filter is capable of removing dirt particles
> down to 30 microns and the secondary filter between 10 to 12 microns.
> Secondary filters are available between 3 and 5 microns, which are
> used in severe service operations. The primary is usually located
> between the tank and the supply pump and the secondary filter between
> the supply pump and the injection pump. Diesel fuel filters are
> referred to as full-flow filters, because all the fuel must pass
> through them before reaching the injection pumps. Some filters use an
> internal replaceable element inside a bowl or shell.
>
> I løbet af kort til vil der være normer på plads for filtre i forhold
> til deres egenskaber for tilbageholdelse af sundhedsskadelige
> partikler m.m.
> foruden skærpede krav vil filtrenes mekaniske struktur, for at undgå
> kolaps.
> Der arbejdes med maksimale trykfald over filtrene i dets forskellige
> stadier.
>
> Mit indlæg var egentlig ment som en mulig årsag til det der blev spurgt om!
> Samtidig at evntl. andre kunne sparre en masse tid og ærgelser.
> Det tog MIG noget tid at løse problemet, som på trods af kyndig vejledning
> ikke lykkedes af den vej. Altså selv tænke !!
>
> Vi skal nok ikke hænge os meget i betegnelsen original eller
> uoriginal. Det er nok kun et spørgsmål om et påstemplet firmalogo; men
> det der er vigtigt er at de overholder samme specifikation i alle
> filterets aspekter.
>
> Har du så evigt ret i. Det var mest for at udelukke den diskussion
>
> For lystbådes ejere, der jo som regel ikke engang er i besiddelse af
> den lille ledvogter eksamen, gælder det blot om p.t. at få skiftet
> oliefilter, dieselfilter, rense forfilter, skifte smøreolie og suge
> dieseltanken ren for partikler og vand hvert år.
>
> Hvilket jo mekaniker bliver tilkaldt for, og betalt for - altså det mest
> basale ?
> Men bådejer mener jo dermed at alt holder hele sesoenen. Hvis ikke, er det
> selvfølgelig dårlig/forkert mekaniker. Det er ihvertfald ikke bådejers
> ansvar.
>
>
> Hvor om alting er. Synes jeg, at når man stiller et ? og der kommer en masse
> svar/løsningsforslag. Var det mindste man kunne gøre var at svare tilbage
> ???
> Enten det fikset el. hvordan det blev fikset, således andre også kunne have
> gavn af det.
>
> Nå jeg fik lidt luft, med dette indlæg (læs el. slet).
>
> Mvh. "Thulfen"
>
>
Kunne det måske også være årsag til at min motor ikke vil køre fulde
omdrejninger - og når man giver fuld gas så går der få sekunder
hvorefter at den taber omdrejninger. Jeg har i hvert tilfælde planer om
at skifte filteret i week-enden ???? Motoren er en Volvo 2003

Per Nordahl (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 30-08-10 18:22


"Skipper" <dsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4c7be253$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
> Kunne det måske også være årsag til at min motor ikke vil køre fulde
> omdrejninger - og når man giver fuld gas så går der få sekunder hvorefter
> at den taber omdrejninger. Jeg har i hvert tilfælde planer om at skifte
> filteret i week-enden ???? Motoren er en Volvo 2003

Skipper.
Der sker vel ikke noget ved at skifte filteret ?
Måske det bedre på en hverdag og ikke i "week-enden ???? "
Udover jeg intet ved om Volvo 2003, hverken størrelse, ydeevne el. det der
ligner. Er en 2003 vel. en 2003 ?

(Fyld dit filter med diesel inden det bliver skruet på = er nemmere at lufte
ud).

Tror jeg hopper over til mit træ. Ved jeg mere om

Mvh. "Thulfen"



Per Nordahl (30-08-2010)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 30-08-10 18:46


"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse
news:4c7be8ae$0$50442$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Skipper" <dsn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4c7be253$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>> Kunne det måske også være årsag til at min motor ikke vil køre fulde
>> omdrejninger - og når man giver fuld gas så går der få sekunder hvorefter
>> at den taber omdrejninger. Jeg har i hvert tilfælde planer om at skifte
>> filteret i week-enden ???? Motoren er en Volvo 2003
>
> Skipper.
> Der sker vel ikke noget ved at skifte filteret ?
> Måske det bedre på en hverdag og ikke i "week-enden ???? "
> Udover jeg intet ved om Volvo 2003, hverken størrelse, ydeevne el. det der
> ligner. Er en 2003 vel. en 2003 ?
>
> (Fyld dit filter med diesel inden det bliver skruet på = er nemmere at
> lufte ud).
>
> Tror jeg hopper over til mit træ. Ved jeg mere om
>
> Mvh. "Thulfen"
>
Skipper.
Du for lige en hurtig undsyldning fra min side.
Jeg opfattede din besked/indlæg som ironisk.
Hvilket er ok.

Når jeg skriver "hopper over til mit træ" skal det fortås, jeg er Tømrer -
og ikke motormand, Men dog vant til at løse problemerne Som de kommer.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177449
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408116
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste