er det normalt at en kat fanger sin hale ?
Fra : Allan G

Dato : 25-08-10 18:37

Ja er det normalt at at en kat fanger sin hale ?
Jeg har på tv set hunde der fanger sin hale, men de hunde så lidt ud som om
de ikke havde det så godt.

Hvad med katte der fanger hale ?

Er det normalt ?

Ja jeg har en der har rigtigt morskab med sin men er det normalt ?

Det er så længe siden og jeg husker så kort, så jeg ved det ikke
Altså det der med hale

Mvh Allan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 25-08-10 20:28

On Wed, 25 Aug 2010 19:37:11 +0200, "Allan G"
<Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad med katte der fanger hale ?
>
>Er det normalt ?
>
>Ja jeg har en der har rigtigt morskab med sin men er det normalt ?

Med katte er det svært at holde fast i et normalitetsbegreb
Men din kat er ikke helt alene om sin hobby, det er før set. Men her i
huset synes de nu, at det er sjovere at lege med en andens hale ...

Niels Peter

Fra : Allan G

Dato : 26-08-10 17:25

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men din kat er ikke helt alene om sin hobby, det er før set. Men her i
> huset synes de nu, at det er sjovere at lege med en andens hale ...

Heh den anden kats hale bliver nu også jagtet
Utroligt at Rocke finder sig i det.

Mvh allan

Fra : Allan F

Dato : 26-08-10 05:39

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja jeg har en der har rigtigt morskab med sin men er det normalt ?
>
> Det er så længe siden og jeg husker så kort, så jeg ved det ikke

Jeg tror alle katte på et eller andet tidspunkt i deres opvækst har jagtet
deres egen hale - enten fordi de synes det er sjovt, eller fordi de i deres
små hjerner har set dem som byttedyr, der er ved at slippe væk. Jeg har set
mange voksne katte, som man kan narre til at bide i deres egen hale - man
skal bare have dem på armen, vende dem om på ryggen og gribe fast i halen og
daske dem lidt i ansigtet med dem. De bider ikke til, men de angriber med
stor koncentration .

Men hunde er da værre - så en video af en golden retriever, der var rigtig
arrig på sit bagben.

Allan F

Fra : Allan G

Dato : 26-08-10 17:27

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de angriber med stor koncentration .
>
> Men hunde er da værre - så en video af en golden retriever, der var rigtig

Hej Allan det var netop den video jeg havde i tankerne.
Sådan er det slet ikke, nej det er vist kun for sjov.

Og sjovt ser det ud

Mvh Allan

Fra : Allan F

Dato : 27-08-10 05:30

http://www.youtube.com/watch?v=2O15DXv3Vwg

Fra : Allan G

Dato : 27-08-10 14:00

> "Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> http://www.youtube.com/watch?v=2O15DXv3Vwg

Jeps lige netop den video.
Men den ser ikke sjov ud, der må værer noget galt i hovedet med den hund

Det er slet ikke på den måde halen bliver fanget på.
Han fanger nu også sine bagben hvis de lige er inden for rækkevidte.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-10 14:37

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Det er slet ikke på den måde halen bliver fanget på.
> Han fanger nu også sine bagben hvis de lige er inden for rækkevidte.

Du har fuldkommen ret. Netop den video blev diskuteret i hundegruppen sidste
år. Det er synd for hunden, for den er faktisk mentalt syg. Jeg kan heller
ikke se noget som helst morsomt i videoen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 27-08-10 14:57

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste år. Det er synd for hunden, for den er faktisk mentalt syg. Jeg kan
> heller ikke se noget som helst morsomt i videoen.

Det var nu stadigvæk godt fundet af Allan F
for det var lige den film jeg havde i tankerne.

Mvh Allan

Fra : battlefields

Dato : 27-08-10 15:57

> [...]
>
> Ja jeg har en der har rigtigt morskab med sin men er det normalt ?
>
> Det er så længe siden og jeg husker så kort, så jeg ved det ikke

Hej
Her i huset har vi 8 siamesere, mend et er kun en af deres haler, der bliver
jagtet af de andre katte. Halen er nu også meget lang, men alligevel er det
da underligt. Måske fordi halens ejer er en meget tålmodig kastrat
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Allan G

Dato : 27-08-10 16:19

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver jagtet af de andre katte. Halen er nu også meget lang, men
> alligevel er det da underligt. Måske fordi halens ejer er en meget

Hehe Rocke er nu også en meget tålmodig hankastrat, så hans hale bliver også
fanget i stor stil.
Nu var det nu den nye Spot der fanger sin egen hale.

Spot er forøvrigt også Hankastrat, han kom som en pakkeløsning, kastreret
chippet og øremærket.

Mvh Allan