Geophagus æg
Fra : Ib

Dato : 23-08-10 19:42

Ja så vil jeg lige være den første i rigtigt lang tid der skriver i gruppen,
det jeg vil meddele er at mine Geophagus Rio Tabajo "Orange Head" er ved at
lægge æg.....hurra hurra...glæder mig til at se om der bliver nogle små mini
jordspisere ud af det.

--
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 24-08-10 18:23

"Ib" <ingen@somhelst.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er ved at lægge æg.....hurra hurra...glæder mig til at se om der bliver

Hej Ib.
Rart med lidt liv her. Endda helt bogstaveligt.
Håber du gider følge op og fortælle hvordan det videre går.
Med venlig hilsen
Pelle

Ps.
Checkede lige billeder på Google, de er smukke.
Minder lidt om Acarichtys Heckelii

Fra : Ib

Dato : 30-08-10 19:55

Ja glæden varede kort, de skurke af mine ancistrus-maller har sat alle
æggene til livs

--
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 30-08-10 20:42

> Ja glæden varede kort, de skurke af mine ancistrus-maller har sat alle
> æggene til livs
>
> --
> Ib

Hej.
Prøver med et enkelt svar i dag. :) (Serveren var nede forleden.)
Ærgerligt ellers nogle smukke fisk. Ancistrus mallerne er da ellers mest
vegetarer men en æggemad i ny og næ er vel altid velkommen.

Hilsen
Pelle

Fra : Ib

Dato : 21-11-10 18:07

Ja så er der æg igen, dvs sige at det er 3. gang - 2. gang gik lige som 1.
gang, men nu går hannen øjensynligt rundt med unger/æg i munden efter at
have passet på æg i 2 døgn der hvor de var lagt, på en trærod. Hannen Spiser
slet ikke og hans mund er ganske lidt åben, så jag tror at der er en
mulighed for at han kan have æg eller unger i munden, men jeg har ikke set
dem endnu.....jeg håber på at der denne gang er gevinst.

--
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 21-11-10 19:04

> [...]
> en mulighed for at han kan have æg eller unger i munden, men jeg har ikke
> set dem endnu.....jeg håber på at der denne gang er gevinst.

Hej.
Spændende. Håber det lykkes denne gang.
De skal jo tit øve sig.
Sig til hvis det går.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ib

Dato : 24-11-10 21:51

> Hej.
> Spændende. Håber det lykkes denne gang.
> De skal jo tit øve sig.
> Sig til hvis det går.
> Med venlig hilsen
> Pelle

Det lader til at det, denne gang, er gået forholdsvist godt, hannen har
lukket ca 20 unger ud af munden, her til aften. Han har iøvrigt rigeligt
travlt med at holde både hunnen, kribensis og corydoras væk, ja selv
guppyerne bliver jagtet en gang imellem - Der er godt nok kommet liv i
akvariet

--
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 24-11-10 23:19

> [...]
> travlt med at holde både hunnen, kribensis og corydoras væk, ja selv
> guppyerne bliver jagtet en gang imellem - Der er godt nok kommet liv i

Fedt.
Jeg er ivrig tilskuer på sidelinjen.
Er jo gammel cichlide entuiast.
I dag kun lidt småtterier i forhold tilgamle dage med 30-40 akvarier fyldt
med syd- pg mellemamerikanere.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ib

Dato : 27-12-10 20:29

Ja, jeg kan blive ved at opdatere mine jordspiseres gøren og laden. De lagde
for noget tid siden æg for 4. gang og idag spyttede hannen mellem 50 og 70
unger ud som han passer med stor iver og aggressivitet. Endnu en gang er jeg
for sent ude med min artemiaklækning, men den er sat igang ! Jeg er
sandsynligvis en gammel mand, med et barns hjerne, men jeg glæder mig, og
håber, lige meget hver gang, der bliver lagt æg og da der ikke er blevet
noget ud af det de andre 3 gange, så er jeg helt oppe at køre nu (igen).
Jeg synes at Geophagus Rio Tabajo Orange Head, er en fantastisk flot
cichlide og jeg glæder mig over, at jeg har kunnet give dem de rette
forhold, til at de vil yngle og hermed give mig muligheden, for at overvære
deres parringsleg, og yngelpleje på tæt hold. Det er et fantastisk syn.
Jeg har lagt et minuts video, godt nok optaget med min telefon, ud på
YouTube:

www.youtube.com/watch?v=0zI3c2QStVI&feature=player_embedded

--
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 27-12-10 20:34

> [...]
> fantastisk syn.
> Jeg har lagt et minuts video, godt nok optaget med min telefon, ud på

Hej Ib.
Skønt at se.
Ja, jeg har også stadig den samme fornemmelse efter at have været akvarist i
40 år.
Ellers blev man vel heller ikke ved. :)
Har selv lige haft yngel af mine scalarer.
Har besluttet, at fiske de andre fisk op så parret får akvariet for sig
selv.
Så håber, at jeg også snart kan vise billeder.
Godt nytår.
Hilsen
Pelle
Pelle

Fra : Ib

Dato : 28-12-10 20:31

> [...]
> selv.
> Så håber, at jeg også snart kan vise billeder.

Hej Pelle
Godt nytår til dig også.
Jeg håber at få muligheden for at se dine scalarer.
Der er stadig gang i ungerne idag, jeg håber at afskallede artemia og
liquifry kan holde dem i live indtil artemiaen er klækket.

--
Hilsen
Ib

Fra : P.Petersen

Dato : 28-12-10 22:29

> [...]
> Der er stadig gang i ungerne idag, jeg håber at afskallede artemia og
> liquifry kan holde dem i live indtil artemiaen er klækket.

Fint knust tørfoder (støvfoder) kan sagtens holde dem i gang til artemiaerne
klækker.

Hilsen
Pelle