Anbefaling af Firewall
Fra : Kristian Schøler

Dato : 24-08-10 02:08

Hej

Er der nogen, der kan anbefale en god Firewall?

Bruger pt. ZoneAlarm i en gratis udgave, men hvis man skal tror et
indlæg i comp.security.firewalls (http://groups.google.dk/group/
comp.security.firewalls/browse_thread/thread/af567416d9d1734f?hl=da#),
er ZoneAlarm nærmest ikke værd at bruge.....

I et andet indlæg i comp.security.firewalls (http://groups.google.dk/
group/comp.security.firewalls/browse_thread/thread/c19409ff9317ede0?
hl=da#) fra den 23. august, anbefales enten Comodo eller Online Armor.
Er der nogen erfaringer med disse programmer?

Venlig hilsen
Kristian

Fra : Ole C

Dato : 24-08-10 09:38

Kristian Schøler skrev blandt andet:

> Er der nogen, der kan anbefale en god Firewall?

Hvorfor ikke nøjes med den der er indbygget i Windows (som jeg formoder er
dit OS)?

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 24-08-10 14:24

"Kristian Schøler" <routepacksix@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan anbefale en god Firewall?

Lidt læsestof:

http://www.matousec.com/projects/proactive-security-challenge/results.php

> i comp.security.firewalls ... anbefales enten Comodo

Fin-fin, men fylder meget, tung at danse med, rodet interface

> eller Online Armor.

Som ovenstående

Min foretrukne er PC Tools Firewall, men de tumler for tiden med lidt
'knaster':
http://www.snapfiles.com/reviews/pc-tools-firewall-plus/pctoolsfirewall.html

Læs evt om knasterne her:
http://www.pctools.com/forum/forumdisplay.php?f=30

Bruger for øjeblikket PrivateFirewall; fylder lidt, enkel betjening, gør
ikke meget væsen af sig:
http://www.snapfiles.com/reviews/Privatefirewall/privatefirewall.html

PrivateFirewall hjemmeside:
http://www.privacyware.com/personal_firewall.html

Bemærk: I Matousec-testen optræder netop PC Tools og PrivateFirewall i ældre
versioner.

John

Fra : Root Kit

Dato : 24-08-10 18:16

On Tue, 24 Aug 2010 01:08:03 -0700 (PDT), Kristian Schøler
<routepacksix@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen, der kan anbefale en god Firewall?

Hvis du med firewall mener en personlig firewall installeret på den
maskine du vil beskytte, så nej.