Download grænse på NAS DS210J
Fra : Bent

Dato : 22-08-10 22:21

Jeg har en Nas DS21OJ men jeg kan kun hente 3,99 GB ned på min PC findes der
et sted på NAS hvor jeg kan ændre den indstilling.

Fra : Hekatombe

Dato : 22-08-10 22:28

Den 22-08-2010 23:21, Bent skrev:
> Jeg har en Nas DS21OJ men jeg kan kun hente 3,99 GB ned på min PC findes der
> et sted på NAS hvor jeg kan ændre den indstilling.

De 3,99 GB er det én fil?
I så fald, henter du den ned på et drev som har formatet FAT32?
Jeg spørger da FAT 32 har en maksimum filstørrelse på 4GB - 1 Byte. Den
maksimale filestørrelse på et NTFS drev er meget større.

Fra : P.N.

Dato : 23-08-10 08:16

"Hekatombe" <hecknospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De 3,99 GB er det én fil?

Nej selve filen er på 8-9 GB og den standser på 3,99 GB

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 23-08-10 08:20

On Mon, 23 Aug 2010 09:16:19 +0200, "P.N." <la@hotmail.com> wrote:

>"Hekatombe" <hecknospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej selve filen er på 8-9 GB og den standser på 3,99 GB

FÃ¥r du nogen fejlmeddelse, eller stopper processen bare som normalt ?

Rigtig god ide at se efter om det fil system du kopierer/flytter over
til/på er FAT32.

/Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-10 08:21

"P.N." <la@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Nej selve filen er på 8-9 GB og den standser på 3,99 GB

Prøv lige at læse Hekatombes spørgsmål én gang til, og så dit svar.

Som Hekatombe skriver, så har FAT32 en begrænsning for max fil størrelse på
ca. 4GB.

Derfor, hvis disken i din NAS anvender FAT32, så kan du ikke gemme filer
som er større end 4GB.

Løsning at udskifte filsystemet med NTFS, Ext2 eller Ext3 (hvad din NAS nu
understøtter)

--
Bjarke Andersen

Fra : Hauge

Dato : 23-08-10 08:24

Bjarke Andersen skrev:
> Prøv lige at læse Hekatombes spørgsmål én gang til, og så dit svar.

Der står faktisk:
"men jeg kan kun hente 3,99 GB ned på min PC"

Det læser jeg som at han er ved at hente en fil der ligger på NASet, som
han skal bruge på sin pc.

Så filsystemet på NASet må være andet end FAT32, men kan nemt være FAT32
på drevet på pc'en.

Mvh Hauge

Fra : P.N.

Dato : 23-08-10 08:29

> Der står faktisk:
> "men jeg kan kun hente 3,99 GB ned på min PC"
>
> Det læser jeg som at han er ved at hente en fil der ligger på NASet, som
> han skal bruge på sin pc.

Korrekt
> Så filsystemet på NASet må være andet end FAT32, men kan nemt være FAT32
> på drevet på pc'en.

Nej det er NTFS på mit C drev, men jeg tjekker NAS drevet, det er nok der
hunden ligger begravet.

Fra : Hauge

Dato : 23-08-10 08:32

P.N. skrev:
> Nej det er NTFS på mit C drev, men jeg tjekker NAS drevet, det er nok der
> hunden ligger begravet.

Jeg forstår ikke helt, hvis filen der ligger på dit NAS er over 4GB, så
kan det vel ikke være FAT32?

Hvis filen kun er 3.99GB, så forstår jeg selvfølgelig godt, at du ikke
kan hente mere ;)

Mvh Hauge

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 23-08-10 08:38

On Mon, 23 Aug 2010 09:28:40 +0200, "P.N." <la@hotmail.com> wrote:

> men jeg tjekker NAS drevet, det er nok der
>hunden ligger begravet.

Og hvad fandt du ud af mht. filsystem ?

/Hans

Fra : Hekatombe

Dato : 23-08-10 19:46

Den 23-08-2010 09:28, P.N. skrev:
> "Hauge"<hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt
>
> Nej det er NTFS på mit C drev, men jeg tjekker NAS drevet, det er nok der
> hunden ligger begravet.

Hvis jeg læser dette link korrekt så er filsystemet på din NAS ext3
http://www.synology.com/enu/products/DS210j/spec.php
Så det burde ikke være der problemet er.

Jeg tror at problemet ligger ved klienten. Har du mulighed for at prøve
at downloade én af filerne til en anden computer? (helst en med et
andet/nyere styresystem)

Hvordan fik du filer 'derop' i første omgang?
Hvilken protokol bruger du til at hente filerne? (Windows Fildeling,
FTP, ...)
Hvilket program bruger du til at hente filerne (Windows Stifinder,
ftp.exe, ....)

Fra : Jt

Dato : 24-08-10 05:10

"Hekatombe" <hecknospam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ...)
> Hvilket program bruger du til at hente filerne (Windows Stifinder,

Hvis filen du henter bliver hentet via filestation og fra internet explore
er der en begrænsning på de 4gb

prøv at hente fra en anden browser

Theilo

Fra : Mogens

Dato : 24-08-10 15:51

Den 24-08-2010 06:09, Jt skrev:

> "Hekatombe" <hecknospam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis filen du henter bliver hentet via filestation og fra internet
> [...]

Det er ikke et entydigt faktum, da min browser (IE8) ikke har problemer
med at hente filer over 4 GB fra min Filestation.

Mogens