Iran
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-08-10 21:36

er der nogen der har været der ? planen var nord Korea - men der er for
koldt der hvor jeg vil rejse så det bliver en anden gang - men tænkte at
Iran kunne være en udfordring

Mv.
Bo

Fra : Jet

Dato : 22-08-10 05:36

On 21 Aug., 23:35, Bo M Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:
> er der nogen der har været der ? planen var nord Korea - men der er for
> koldt der hvor jeg vil rejse så det bliver en anden gang - men tænkte at
> [...]

Ja det har Pernille & Kennet du kan læse alt om deres rejser her:
http://www.pernille-kennet.dk/
PS! Jeg tror ikke de endnu har været i Chosŏn Minjujuŭi Inmin
Konghwaguk

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 22-08-10 16:32

Ja det har Pernille & Kennet du kan læse alt om deres rejser her:
http://www.pernille-kennet.dk/
PS! Jeg tror ikke de endnu har været i Choson Minjujuui Inmin
Konghwaguk

---

Hæh... Ja, det har vi, og nej det har vi ikke

Til OP - hvis du leder efter en udfordring, er det ikke Iran du skal tage
til. Det er meget nemt at få visum, og endnu nemmere at rejse rundt. Det er
et fremragende land at besøge, og vi skal dertil igen. Der er nemt og
billigt at rejes individuelt, men det er langt mere udfordrende at rejse
f.eks. i Azerbaijan eller Ukraine. I Iran klarer man sig nemt på engelsk og
de er vant til turister.

Kennet

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 23-08-10 17:29

vi har også været der , du kan læse om vores erfaringer på :

http://www.rejsespor.dk/default.asp?/rejse.asp?r=39

Iran er helt sikkert til at anbefale. Fantastisk natur, oplevelser og
mennesker. Men husk ingen alkohol i 2 uger, og det KAN være hårdt;)
Regner med at vi smutter et smut til Nordkorea i April:)

--
www.rejsespor.dk - Rygsæk rejser rundt i verdenen
Dykning i Belize og Thailand, stammefolk frea Etiopien, rafting i andes

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-10 05:58

Den 23-08-2010 18:28, Jan Tovgaard skrev:
> [...]
>
> Iran er helt sikkert til at anbefale. Fantastisk natur, oplevelser og
> mennesker. Men husk ingen alkohol i 2 uger, og det KAN være hårdt;)

ha ha næppe jeg er tørlagt alkoholiker har kun fået aækohol 2 gange
siden oktober 96 så det går

> Regner med at vi smutter et smut til Nordkorea i April:)

jamen der vejret også til det for jeg vil jo gerne se både nord og syd
men så er det nord først ... sagen er jeg har 2 søstre fra syd Korea så ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-10 05:56

Den 22-08-2010 17:31, Kennet og Pernille skrev:
> [...]
> f.eks. i Azerbaijan eller Ukraine. I Iran klarer man sig nemt på engelsk og

ja ok i mangel af bedre så er udfordringen at jeg ikke har været der før :)

mht de baltiske labde har været i Rusland et par gange det keder mig
bare på en eller anden måde det var spænende lige feter muren s fald men
nu er det mest et sted hvor de staver tingene sært og er dårlige til
engelsk ...

men jeg ved i Iran er der mange højt uddanende og begavede mennesker og
det er ikke dyrt jeg for bilet dk - egypten -> teran -> hjem for 4500 kr
hvordan var det med visa hvad skal der til ???

Mv
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-10 05:52

Den 22-08-2010 13:36, Jet skrev:

> Ja det har Pernille & Kennet du kan læse alt om deres rejser her:
> http://www.pernille-kennet.dk/
> PS! Jeg tror ikke de endnu har været i Chosŏn Minjujuŭi Inmin
> Konghwaguk

Det vil jeg gøre ;)

Fra : Jet

Dato : 24-08-10 00:21

On 23 Aug., 19:28, "Jan Tovgaard" <uke...@yahoo.dk> wrote:
fraklip en masse

> Regner med at vi smutter et smut til Nordkorea i April:)

Husk den korrekte påklædning. Det er mørk Jakke og bukser, slips og
skjorte, lædersko og IKKE Jeans
Hvad jeg synes er værst ! Du kan ikke gå alene rundt, du skal altid
have en "baby-sitter" med dig.
Du får ikke lov til at forlade hotellet på egen hånd !
Valutaen for udlændinge er EURO, udlændinger skal betale med EURO og
"tvangsindlagt" til at købe blomster.
http://www.albatros-travel.dk/destinationer/asien/oestasien/nordkorea/Pages/Default.aspx

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 02-09-10 23:36

Den 24-08-2010 08:20, Jet skrev:
> [...]
> Du får ikke lov til at forlade hotellet på egen hånd !
> Valutaen for udlændinge er EURO, udlændinger skal betale med EURO og

Æhh sådan en ting som kredit kort det tager de ikke eller hwa ?
babay sitter er ok havde det i hvor fan var det ...tænke - dem som altid
er så sure på israelerne og vs visa

Fra : Jet

Dato : 24-08-10 00:30

On 24 Aug., 09:20, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Du får ikke lov til at forlade hotellet på egen hånd !
> Valutaen for udlændinge er EURO, udlændinger skal betale med EURO og

Det ligger flere Video' er på You Tube bl.a. denne fra Discovery
http://video.google.com/videoplay?docid=5863132088657098704#docid=1875007335054132657

/jet

Fra : Jet

Dato : 24-08-10 07:34

On 24 Aug., 09:29, Jet <jetro...@gmail.com> wrote:

> Det ligger flere Video' er på You Tube bl.a. denne fra Discovery

http://video.google.com/videoplay?docid=5863132088657098704#docid=187....

> /jet

SE disse 3 video'er

http://www.dailymotion.com/video/x2h77e_north-korea-a-day-in-the-life-1-of_news
http://www.dailymotion.com/video/x2h7d6_north-korea-a-day-in-the-life-2-of_news
http://www.dailymotion.com/video/x2h7gv_north-korea-a-day-in-the-life-3-of_news

døm selv

/jet

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-08-10 18:37

Jeg var i Iran i 2004. Mine indtryk kan du læse her:

http://www.jamu.dk/pdf/001_Persisk_gaestfrihed.pdf

Folk er venlige og nysgerrige og lette at komme i kontakt med. Det er et
super land at rejse i. Men lad være med at diskutere Salman Rusdie "De
sataniske vers" med dem, for så bliver de bare sure.

v.h.
Jakob

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-08-10 05:59

Den 22-08-2010 19:37, Jakob Munck skrev:
> [...]
> super land at rejse i. Men lad være med at diskutere Salman Rusdie "De
> sataniske vers" med dem, for så bliver de bare sure.

og heller ikke nogen tegne konkuranceder :) ?