Opvaskemaskine - elektronikrod
Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 21-08-10 13:10

Vores opvaskemaskine (Siemens) er 9 år gammel, og nu er der gået
panik i elektronikken. Den kan ikke finde ud af det mere.

Spørgsmålet er om det bedst kan betale sig at få repareret på den
eller at få den udskiftet?

Nogen med erfaring her?

Lisbet

Fra : Preben

Dato : 21-08-10 13:45

Den 21.08.2010 kl. 14:10 skrev Lisbet Overvad Laursen
<lisbet.ol@gmail.com>:

> [...]
> panik i elektronikken. Den kan ikke finde ud af det mere.
>
> Spørgsmålet er om det bedst kan betale sig at få repareret på den

Egentlig ikke, men med 9 år på bagen ville jeg ikke betænke mig på at
skrotte den og købe en ny.
Pumpen holder jo heller ikke evigt, og den er en af de dyre komponenter.

--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-08-10 13:46

Preben wrote:

> Egentlig ikke, men med 9 år på bagen ville jeg ikke betænke mig på at
> skrotte den og købe en ny.
> Pumpen holder jo heller ikke evigt, og den er en af de dyre
> komponenter.

Egentlig ikke. Vi fik skiftet en pumpe i vores AEG vaskemaskine, selve
pumpen kostede kun 512 kr. plus moms. Den samlede pris inkl. udskiftning
og moms var på 1490 kr.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:50

Erik Olsen skrev:
> Egentlig ikke. Vi fik skiftet en pumpe i vores AEG vaskemaskine, selve
> pumpen kostede kun 512 kr. plus moms. Den samlede pris inkl. udskiftning
> og moms var på 1490 kr.

Og der skal man lige tænke på, at hvis det sker på en maskine der er 9
år gammel, så er det mere end de fleste maskiner er værd.

Mvh Hauge

Fra : Preben

Dato : 21-08-10 13:57

Den 21.08.2010 kl. 14:45 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> Egentlig ikke. Vi fik skiftet en pumpe i vores AEG vaskemaskine, selve
> pumpen kostede kun 512 kr. plus moms. Den samlede pris inkl. udskiftning
> og moms var på 1490 kr.

Du kan overhovedet ikke sammenligne spulepumpen i en vaskemaskine med
pumpen i en opvaskemaskine. Der er fandens til forskel på prisen:
http://www.nettoparts.dk/shop/pumper-mv-spule-48c1.html
--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-08-10 14:53

Preben wrote:

> Du kan overhovedet ikke sammenligne spulepumpen i en vaskemaskine med
> pumpen i en opvaskemaskine. Der er fandens til forskel på prisen:
> http://www.nettoparts.dk/shop/pumper-mv-spule-48c1.html

Nåeh, det var spulepumpen, ikke afløbspumpen. Det kunne du jo bare have
skrevet.

Fra : Preben

Dato : 21-08-10 13:58

Den 21.08.2010 kl. 14:56 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> Du kan overhovedet ikke sammenligne spulepumpen i en vaskemaskine med
> pumpen i en opvaskemaskine. Der er fandens til forskel på prisen:
> http://www.nettoparts.dk/shop/pumper-mv-spule-48c1.html

Det skulle så være spulepumpen i opvaskemaskinen og pumpen i vaskemaskinen

--
mvh/Preben

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 21-08-10 21:16

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> [...]
> panik i elektronikken. Den kan ikke finde ud af det mere.
>
> Spørgsmålet er om det bedst kan betale sig at få repareret på den

Det kommer sandelig an på hvad der er galt med den.

Hvis den står og kører i timevis og timeren ikke rykker sig, kan det
være fordi varmelegemt er gået i stykker. Der er (i nogle modeller hvis
ikke de fleste) en termostat der stopper timeren indtil vandet er varmt
og det var det nummer vores lavede. Jeg skiftede selv varmelegemet i den
og det kostede mellem 200 og 250 DKr.

Skal du have den på værksted skal du nok regne på om det kan betale sig
at smide 1000 - 2000 kr ellr mere efter den, alderen taget i betragtning.

/Lars

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 21-08-10 21:25

Lars Peter Larsen wrote:

> [...]
> Skal du have den på værksted skal du nok regne på om det kan
> betale sig at smide 1000 - 2000 kr ellr mere efter den,

Den skal nok skiftes ud. Tak til alle svarere.

Lisbet