Ændre partitioner på USB disk
Fra : J.K.Arning

Dato : 22-08-10 15:12

Jeg har en ekstern USB disk på 1 GB der er formateret med ext2 for at
fungere sammen med en såkaldt Popcorn Hour (mediaplayer).

Nu overvejer jeg at opdele denne disk så den får 3 partitioner ialt.

1 partition til ext2, og det er væsentligt at de filer der ligger på
disken idag ikke bliver slettet i processen det er dog ikke en
katastrofe hvis det sker.

2 partitioner til vores Mac`s (Mac OS udvidet)

Jeg går ud fra at en Ubuntu live DVD er en god start.

Kan det lade sig gøre?
Hvordan?

Jeg er ikke så hjemme i linux at jeg vil gå i krig med det uden et god
råd fra jer.

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-08-10 15:24

On 08/22/10 16:11, J.K.Arning wrote:
> [...]
> katastrofe hvis det sker.
>
> 2 partitioner til vores Mac`s (Mac OS udvidet)
>
> Jeg går ud fra at en Ubuntu live DVD er en god start.

Kig på gparted.

Jeg vil tro, den er med på Ubuntu'en, men ellers har gparted-projektet
selv et live CD image: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

--
Christian Laursen