hjemmenetværk Win7 og Vista
Fra : Fietsenmaker

Dato : 22-08-10 07:14

Vi har tre maskiner de 2 med Win7 som har fuld adgang med hinanden pga
win 7's hjemmenetværk med koden.
Problemet er den 3. maskine som kører med Vista som kun har adgang til
den fælles printer.
Findes der en mulighed at implementere hjemmenetværket i en Vista
maskine så den kan køre "næsten" som en 7'er på det interne netværk.
Der er ikke lavet brugerkonto på nogen af maskinerne.
Jeg har søgt på microsoft men ikke kunne finde noget, håber at der er
nogen derude som har en god idé.

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 22-08-10 07:26

On Sun, 22 Aug 2010 08:14:16 +0200, Fietsenmaker <fietsen@maker.com>
wrote:

> [...]
>maskine så den kan køre "næsten" som en 7'er på det interne netværk.
>Der er ikke lavet brugerkonto på nogen af maskinerne.
Der er så muligvis der problemet ligger.
Lav en bruger på alle maskinerne, en bruger med samme navn/password,
og giv ham rettighed til alt det der ønskes delt.

Hvis der spørges efter navn/password ved tilgang til delte recurser
bruges den bruger du lige har oprettet.
Skal det være lidt bedre, mere gnidningsløst, så log på med denne
brugers navn/password på alle maskiner og brug kun dette.

/Hans

Fra : Fietsenmaker

Dato : 25-08-10 08:44

Den 22-08-2010 08:26, Hans Kj�rgaard skrev:

> [...]
> Skal det være lidt bedre, mere gnidningsløst, så log på med denne
> brugers navn/password på alle maskiner og brug kun dette.

Hej Hans,
Tak for svaret, det er lige præcis det jeg vil undgå, at skulle lave
brugere med password. Men det ser ikke ud til at det kan gøres på anden
måde. Så vi må nok tage skridtet og installere Win7 på den sidste maskine.
Ha' det godt