Danske bogstaver i ordered list?
Fra : Charlotte E

Dato : 19-08-10 20:04

Hejsa,

Jeg forsøger at lave en ordered list, <ol>, med bogstaver i stedet for tal,
og dette virker for så vidt fint, men når jeg hopper fra Z. så bliver næste
punkt i listen AA. i stedet for Æ..

Hvorfor???

Jeg har sat sproget på siden til dansk med

Hvad gør jeg galt???

TIA,

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-10 20:58

Fordi det engelske alfabet bruges (a-z).
Ikke noget du kan gøre noget ved.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Tinus

Dato : 19-08-10 21:16

Danmark og Norge har ens alfabet, så følgende burde virke:

ol li {list-style-type:upper-norwegian;} [1]

men den mulighed er ikke understøttet i Firefox. Jeg ved ikke med andre
browsere.

/Tinus

[1] http://www.w3.org/TR/css3-lists/#upper-norwegian

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 19-08-10 22:02

On 19-08-2010 22:16, Tinus wrote:
> [...]
>
> ol li {list-style-type:upper-norwegian;} [1]
>
> men den mulighed er ikke understøttet i Firefox. Jeg ved ikke med andre

Fornemmer jeg en tiltrængt revulotion i webdesigngrupperne?
Hjertelig velkommen Tinus.

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Tinus

Dato : 20-08-10 01:31

On 2010-08-19 23:01, Karl Erik Christensen wrote:
> Fornemmer jeg en tiltrængt revulotion i webdesigngrupperne?
> Hjertelig velkommen Tinus.

Tak.

Let's rock 'em Carlo!

/Tinus

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-08-10 22:08

Den 19-08-2010, skrev Tinus:
> [...]
>
> ol li {list-style-type:upper-norwegian;} [1]
>
> men den mulighed er ikke understøttet i Firefox. Jeg ved ikke med andre

list-style-type:upper-norwegian; er en CSS3 værdi.
CSS3 er som HTML5 endnu ikke standard ^^, hvorfor man ikke kan påregne
at alle browsere forstår det.
Der er svjv ikke nogen CSS2.1 eller CSS2 der kan skrive de danske
karakterer i list-style-type.
Men man kan jo bruge det foreslåede - hvis der ellers vises et
fornuftigt alternativ i dem der ikke gør. (Prøv det...)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Charlotte E

Dato : 20-08-10 17:44

Tja, åbenbart heller ikke i Internet Browser

Men, tak for forsøget

CE

Fra : Tinus

Dato : 21-08-10 21:26

Du kan gøre det med JavaScript. Dokumentet nedenunder vil vise dette:

A. test
B. Test
C. Test

- og hvis listen gøres tilpas lang:

ABC...ÆØÅABC...ÆØÅABC...

/Tinus

NB: Kun testet i Firefox 3.6.8

<!DOCTYPE html>
<title>Danlist</title>
<script>
function danish()
{
   var list = document.getElementById("upper-danish");
   var elem = list.getElementsByTagName("li");
   for (var i = 0; i < elem.length; ++i)
   {
      var ch = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ".charAt(i % 29);
      var tn = document.createTextNode(ch + ". ");
      var span = document.createElement("span");
      span.appendChild(tn);
      elem[i].insertBefore(span, elem[i].firstChild);
   }
}
window.addEventListener("load", danish, false);
</script>
   <li>test</li>
   <li>test</li>
   <li>test</li>

Fra : Charlotte E

Dato : 23-08-10 17:49

Tak for forsøgene på at hjælpe, gutter

Jeg valgte at lave listen som en 'skjult' tabel med to kolonner, uden
kanter.

Illusionen virker

CE