JS-problem i FF 3.6.8 under Ubuntu 10.04
Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-10 12:45

Jeg besøger af og til http://ifm.frv.dk/ med FF 3.6.8 under Ubuntu 10.04,
men indholdet i rammen til højre bliver ikke vist korrekt. Der er en
bred, grå margin i venstre side af de "vinduer" der vises i rammen.

Jeg tjekkede lige min kones computer, og der vises det fint med FF 3.6.8
under Windows.

Det funger også fint med Cromium 5.0.375.99 (51029) under Ubuntu 10.04,
men ikke med Epiphany 2.30.2 under Ubuntu 10.04 ...

SÃ¥ vidt jeg kan se, genereres siden af javascript.

Nogen der har et bud på hvad der er problemet?

Jeg kan lige nævne, at jeg har prøvet at rename ~/.mozilla til
~/.mozilla.bak, så der skabes nye default-indstillinger, og det ændrer
ikke noget - så det handler næppe om tilføjelser eller indstillinger.

--
Thomas Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-10 13:08

Thomas Jensen skrev:

> Jeg besøger af og til http://ifm.frv.dk/ med FF 3.6.8 under Ubuntu 10.04,
> men indholdet i rammen til højre bliver ikke vist korrekt. Der er en
> bred, grå margin i venstre side af de "vinduer" der vises i rammen.

Opera (på XP) viser nogle tomme frame-vinduer. Siden er
fejlbehæftet.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-08-10 13:08

Den 19-08-2010 13:44, Thomas Jensen skrev:
> Jeg besøger af og til http://ifm.frv.dk/ med FF 3.6.8 under Ubuntu 10.04,
> men indholdet i rammen til højre bliver ikke vist korrekt. Der er en
> bred, grå margin i venstre side af de "vinduer" der vises i rammen.

Hos mig vises siden vist nok rigtigt i Firefox i Linux Mint
(bygget på Ubuntu). Jeg ser i hvert fald ikke nogen bred,
grå margin.

Men jeg får en bred grå margin i felterne Markør position og
Signaturforklaring, hvis jeg øger tekststørrelsen. Prøv at
mindske tekststørrelsen ved hjælp af Ctrl+minustasten. Og
ellers prøv at beskrive lidt nærmere, hvad der vises forkert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Screamer radio kan du lytte til og optage fra

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-10 16:09

On Thu, 19 Aug 2010 14:07:47 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Ubuntu). Jeg ser i hvert fald ikke nogen bred, grå margin.
>
> Men jeg får en bred grå margin i felterne Markør position og

Okay, det var det jeg mente med "vinduer"...

> hvis jeg øger tekststørrelsen. Prøv at mindske
> tekststørrelsen ved hjælp af Ctrl+minustasten.

Det virker sgu'!

Ctrl+minus 2 gange (med 'Zoom kun tekst' aktiv) og så ser det hele
rigtigt ud. Okay, kan man så ikke bare sætte standard-størrelsen ned,
tænkte jeg. Men det er slet ikke nødvendigt - man skal bare vælge, at
sider ikke må bruge egne skrifttyper, men skal bruge mine valg (under
avanceret).

--
Thomas Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-08-10 16:14

Den 19-08-2010 17:08, Thomas Jensen skrev:

> [...]
> tænkte jeg. Men det er slet ikke nødvendigt - man skal bare vælge, at
> sider ikke må bruge egne skrifttyper, men skal bruge mine valg (under

Du skal ikke ændre den indstilling, det vil blot give dig en
masse problemer på andre hjemmesider. Hvis du har
formindsket skriftstørrelsen, huskes dette til næste gang,
og så er problemet jo løst.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-08-10 06:13

On Thu, 19 Aug 2010 17:13:30 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Den 19-08-2010 17:08, Thomas Jensen skrev:
> Hvis du har formindsket
> skriftstørrelsen, huskes dette til næste gang, og så er problemet jo
> løst.

Du er så ikke nået alderen hvor man skal til at bruge læsebriller, kan
jeg regne ud... Problemet med din løsning er, at det kommer til at
gælde alle sider. Men okay, det rigtige ville jo være, hvis man kunne
sætte sådan nogle præferencer "per site" og/eller "per page".

Hmmm.... Nu hvor jeg tænker over det - gad vide om man ikke kan finde et
plugin der netop lader en styre sådan noget? Det må jeg lige kigge på.

--
Thomas Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-08-10 07:33

Firefox sætter det netop per site.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-08-10 07:54

On Fri, 20 Aug 2010 08:32:50 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Firefox sætter det netop per site.

Hæ! Du har sgu' ret! Det havde jeg da ikke lige lagt mærke til. Typisk
mig - brokke, brokke, brokke.... Jamen, fint! Perfekt!

--
Thomas Jensen