Duelighedsbevis, hvor mange timer?
Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-08-10 14:24

Hej;

Jeg bor i Portugal og prøver at overbevise myndighederne om at de bør
udstede mig et lokalt sejlerbevis på baggrund af mit duelighedsbevis.

Myndighederne har efter ca. et halvt år skrevet tilbage og bedt mig om
at oplyse hvor mange timers undervisning jeg havde i hhv den
teoretiske og den praktiske del. Da jeg tog beviset på aftenskole som
teenager midt i 80erne (jeg var 15 tror jeg) kan jeg ærlig talt ikke
huske det, men vil så i stedet bruge det moderne tal - det må gerne
imponere

Jeg fandt det her: http://www.sejlerskole.dk/show-courses.php?&categoryID=1

Andre bud?

Jeg mindes at have brugt mere tid på teori og mindre på praktik, den
praktiske prøve foregik i sejlklubbens mærkebåd som vi alle kendte ret
godt.

Mvh

Martin

PS: Man har et imponerende fritidssejlerbureaukrti her - der er 5
klasser af beviser, så vidt jeg an se ligger duelighedsbeviset op af
den midterste. Nåja, og havnemesteren skal godkende navnet på ens båd..

Fra : jetp

Dato : 18-08-10 22:02

klip
[...]

Hej

Jeg tog mit her:

http://www.infof.dk/alt/kurser.asp?kursusgrnr=110&kursusnr=6510&enhed_id=13&msub=1&soeg=#4140

Tryk på mere info ...

Mvh Jens

Fra : Allan

Dato : 20-08-10 19:30

> Andre bud?

Hej Martin

I Sejlklubben Sundet tager det:
- en vinter med tovværkslære og motorlære
- en sommer med Drabant 24
- en vinter med navigation
- en sommer med Gaffelrigger.
Altså 2 år i alt. Men så er vi også gode

Hilsen
Allan