Sverige - skærgården
Fra : Mogens

Dato : 18-08-10 21:14

Nogen som ved hvilke områder i Sverige som er defineret som "skærgård"?
Jeg er bekendt med at der er skærgård omkring Stockholm og Göteborg, men
der er også noget der ligner på visse strækninger på østkysten eks.
mellem Åhus og Sölvesborg og vel mere eller mindre hele vejen nordpå herfra?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-08-10 21:55

Mogens skrev:

> [...]
> strækninger på østkysten eks. mellem Åhus og Sölvesborg
> og vel mere eller mindre hele vejen nordpå herfra?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4rg%C3%A5rd
Her er en inddeling af de svenske skærgårde:

Västkusten [redigera]
a.. Göteborgs skärgård
b.. Bohusläns skärgård
Sydkusten [redigera]
a.. Blekinge skärgård
Ostkusten [redigera]
a.. Sankt Anna skärgård
b.. Gryts skärgård
c.. Tjusts skärgård
d.. Misterhults skärgård
e.. Nyköpings skärgård
f.. Stockholms skärgård
g.. Oskarshamns skärgård
Bottenviken [redigera]
a.. Lule skärgård
b.. Kalix skärgård
c.. Haparanda skärgård
Insjöar [redigera]
a.. Mariestads skärgård
b.. Lurö skärgård
--
Herluf :·)

Fra : Mogens

Dato : 19-08-10 13:32

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A4rg%C3%A5rd
> Her er en inddeling af de svenske skærgårde:

> [...]
Takker!