Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Fjerne gamle IE7-filer?
Fra : Toke Nørby

Dato : 19-08-10 08:40

Jeg bruger IE8 og har en mappe c:/windows/ie7updates med en masse
sikkert ubrugelige filer, der er fra 2006 og 2007. Kan jeg ikke blot
fjerne dem? PFT
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og
Den Danske Postetat, DDPE:
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Ole C

Dato : 19-08-10 09:12

Toke Nørby skrev blandt andet:

> Jeg bruger IE8 og har en mappe c:/windows/ie7updates med en masse
> sikkert ubrugelige filer, der er fra 2006 og 2007. Kan jeg ikke blot
> fjerne dem? PFT

Det er formentlig en mappe som dannes ved opdatering til IE8, så du har
mulighed for at vende tilbage til IE7.
Hvis du ikke har den slags planer, bør du kunne slette mappen - men er du
usikker, så "pak" den sammen et zip-program og læg den et andet sted indtil
du har set om maskinen fungerer som den skal.

Men overvej om det overhovedet er ulejligheden værd. Der ligger såmænd mange
andre overflødige filer på din computer, og med nutidens store harddiske er
det sjældent et problem....

--
vh
Ole C

Fra : Toke Nørby

Dato : 19-08-10 16:15

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

> [...]
>andre overflødige filer på din computer, og med nutidens store harddiske er

Hej Ole,
Mange tak. Det er et nok et år eller to siden, jeg opdaterede til IE8,
som kører uden at jeg har problemer, så jeg tror ikke, at jeg vender
tilbage.

Du har ret i, at de nye HDer er store, men min bærbare har ca. 100 Gb
og jeg er slem til at gemme "alting", så jeg rydder gerne op i
ubrugelige filer, når det kommer over mig. Jeg vil følge dit råd og
zippe dem til min externe backup HD, som har 300 Gb. Tak for hjælp!

Fra : Ole C

Dato : 19-08-10 20:44

> [...]

> ubrugelige filer, når det kommer over mig. Jeg vil følge dit råd og
> zippe dem til min externe backup HD, som har 300 Gb. Tak for hjælp!

Selv tak!
Det vil sandsynligvis ikke give problemer at flytte mappen. Men det lyder
godt nok som om du mere trænger til at rydde op i dine data, for så lidt er
100 GB nu altså ikke......

--
vh
Ole C

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-08-10 08:40

> [...]
>godt nok som om du mere trænger til at rydde op i dine data, for så lidt er

Bestemt! Jeg har fx gemt alle mine e-mails siden 1991! Disse alene
fylder en krig, men jeg ER begyndt at rydde ud i sagerne, selv om der
er en masse gode oplysninger om frimærker i de gamle mails - der er
flere oplysninger her end der er i specialkatalogerne
Igen tak for hjælp og hint!.

Fra : Ole C

Dato : 20-08-10 09:54

> [...]

> er en masse gode oplysninger om frimærker i de gamle mails - der er
> flere oplysninger her end der er i specialkatalogerne

Også mails er ganske nemme at gemme på en ekstern harddisk....

> Igen tak for hjælp og hint!.

Velbekomme.

--
vh
Ole C

Fra : Gamle

Dato : 21-08-10 20:12

Toke Nørby wrote:
> Jeg bruger IE8 og har en mappe c:/windows/ie7updates med en masse
> sikkert ubrugelige filer, der er fra 2006 og 2007. Kan jeg ikke blot
> fjerne dem? PFT

Og der er en masse poster i regedit.
Fjern alle om IE7, det har jeg gjort uden problemer.

Mvh.
Torben

Fra : Toke Nørby

Dato : 22-08-10 15:21

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>Og der er en masse poster i regedit.
>Fjern alle om IE7, det har jeg gjort uden problemer.
>
>Mvh.
>Torben

Hej Torben
Takker. Jeg har overt filerne til min eksterne HD, som Ole C foreslog
og jeg har heller ikke problemer.