DLSK 2010, kort 153.
Fra : Erik Hansen

Dato : 18-08-10 09:14

Jeg har problemer med ikke at kan få vist kort 153 i Det Levende
Søkort 2010, lige meget hvordan jeg prøver at vælge det.

Hvis jeg prøver at vælge det får jeg kort 195 i stedet for.

Andre med samme problem?

--
....::Hilsen Erik

Fra : HKN

Dato : 18-08-10 12:18

Problemet er omtalt her
http://www.danskebaadejere.dk/Det%20Levende%20soekort/FAQ%202010.aspx

Mvh
Henrik

Fra : Erik Hansen

Dato : 18-08-10 15:15

Jeg ser mit problem som et andet, det de beskriver er også for kort
141, 142, og 143, men mit problem er for kort 153.

Der skrives også en midlertidig løsning med højreklik ogvælg kort, men
den virker eller ikke med kort 153.

--
....::Hilsen Erik

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 18-08-10 11:46

Hej Erik,

Du skal skrive til : supportdlsk@sejlsport.dk og her forklare fejlen
for DS.

Mvh/Harding

Fra : HH

Dato : 18-08-10 14:28

Jeg kan reproducere fejlen for kort 153, men for de øvrige kort som er
nævnt hos DS har jeg ikke problemet. Det er lidt mærkeligt, fordi jeg
blot har overskrevet mine DLSK2-kort med 2010-udgaven i min hybrid
DLSK-løsning (se separat tråd om pladsmangel). Så der må være noget
helt galt i programmeringen af 2010-udgaven - som man jo skulle tro at
den lange udgivelsestid i foråret ville have fanget. Det ville nok
være en god ide for DS at udpege en gruppe af DLSK-brugere som
testpiloter i en periode (marts!) hvor den slags fejl kunne blive
opdaget.

Hans-Henrik

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-08-10 02:44

I DS´ information på "Danske Bådejere" antyder de at fejlen for
korrekt programmering af kortene skulle ligge hos KMS.
Udgivelsestiden i år svarer stort set udgivelsestidspunkterne årene
før.

I 2006 var vi en gruppe der testede årets DLS, både i alfa og beta-
udgaven tidligt på året 2006.
Der var mange fejl, både med det vi fik tilsendt og skulle installere,
selve indholdet af materialet, samt testprogrammet som skulle
gennemføres. Resultatet var nedslående.
Da det færdige program kom i handelen var der fortsat uløste
problemer, se: http://www.sejlsport.dk/sw19976.asp

Det ville være et stort plus for DS om de i fremtiden også udgav
kortene i formater som kunne læses af andre programmer. se tidligere
indlæg i dette fora.
Jeg giver dig ret i at DS har sendt et produkt (USB-stick) på markedet
som ikke er gennemtænkt, som et fremtidigt produkt.

Mvh/Harding