Om at være retskaffen
Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-08-10 06:33

Fra andagtshæftet 'Et ord til dagen' udgivet af www.ucb.dk

(udgives gratis 4 gange om året. Dagens tekst indtastet *før* juni 2010)

=== citat start ===

Mandag 16. august (2010)

Om at være retskaffen

"... stræb efter hæderlighed, trofasthed, kærlighed og fred ... "
(2.Tim. 2,22)

Komikeren, Red Allen, sagde: "Du lever kun én gang, men hvis du
gør det rigtige, er én gang tilstrækkeligt."

Nå, hvordan lever du så rigtigt ?

(Own break: Ved at hore i flæng, apropos Hebr. 4,12 ?)

Ved hver dag at leve efter dinoverbevisning; hvis du gør det vil du ikke
få meget at fortryde.

Et liv, levet i retskaffenhed indebærer:

At du regelmæssigt overvejer dit værdigrundlag og lader det rodfæste sig i
dig.

At du altid spejler dine beslutninger i Guds Ord, og når som helst, det er
passende, taler om det.

Det vil ikke alene cementere dine værdier, det vil også give dig en vis form
for sikkerhed og tilregnelighed.

Vi kommer i vanskeligheder, når vores overbevisninger kolliderer med vore
impulser.

Det er ikke svært at leve efter sin overbevisning, så længe alt sker på vore
betingelser; men når det begynder at 'knirke', kræver overbevisningerne, at
vi foretager os noget, som kan komme til at gøre ondt og have visse
omkostninger!

Åndelige mennesker gør det rette, uanset hvordan det føles.

Du føler dig ikke frem til det, der er rigtigt; du handler først, du handler bibelsk,
du handler konsekvent - dine følelser følger trop.

Normalt fører det ikke til noget dramatisk; hverdagsbeslutningerne er de hårde
beslutninger.

Man opbygger karakterstyrke på samme måde, som man bygger en mur op -
en sten ad gangen.

Det kan se ud, som om de flinkeste bliver sidst færdig, men det er som regel,
fordi de bærer sig anderledes ad.

De holder regelmæssigt pause for at se deres liv efter i sømmene og bede
sammen med Salmisten:

"Undersøg mig og se på mit hjerte, Gud! Gransk mine motiver og afslør mine
tanker! Hvis du ser, at jeg er kommet på afveje, så led mig tilbage til det evige
livs vej." Sl. 139,23-24

=== citat slut ====

Nøglesætning:
.... At spejle i Guds Ord.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11501 news:4c62773d$0$282$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11525

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 06:53

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Fra andagtshæftet 'Et ord til dagen' udgivet af www.ucb.dk
>
> (udgives gratis 4 gange om året. Dagens tekst indtastet *før* juni 2010)

> [...]

godt ord, tak for det

KH

Ole