Andagt: Dygtiggjort af Gud
Fra : Ole Madsen

Dato : 15-08-10 11:34

Fra dag til dag
Svend Rehling

August 15

DYGTIGGJORT AF GUD
Vor Dygtighed er af Gud. 2. Kor. 3, 5.

Paulus var ikke belemret med nogen Slags falsk Beskedenhed. Han vidste
udmærket godt, hvad han duede til, og det laa ikke for ham at sætte sit Lys
under en Skæppe - tværtimod kunde han undertiden bruge Udtryk baade om sit
Arbejde og om sin personlige Færd, som vi næsten maa stejle over. I de
fleste andres Mund vilde saadanne Ord være Udtryk for Stolthed eller
Hovmod - det var de ikke hos ham. Han var ganske klar over sine Evner - men
lige saa urokkeligt overbevist om, at al hans Dygtighed var af Gud. Det var
for ham ikke en from Talemaade men bogstavelig Virkelighed. Han havde engang
i sin Ungdom troet, at han formaaede noget selv, og da blev han en Spotter
og en Forfølger. Siden kom han i Guds Skole, og da blev han Apostel.

Det er af den yderste Vigtighed, at vi faar dette lært, ikke som en udvendig
Lektie, ikke som et Skriftsted, vi kan sige efter med Munden, men som noget,
der bliver reelt i vort Liv: Vor Dygtighed er af Gud. Ikke et Øjeblik stoler
jeg paa mine naturlige Evner - min Veltalenhed, min psykologiske Erfaring,
min teologiske Lærdom, mit sjælesørgeriske Greb, mine prøvede Metoder, mit
Administrationstalent, min gode Forstand. Det er altsammen aldeles
utilstrækkeligt, hvis det gælder om at gøre Guds Gerning. Der forslaar kun
den Dygtighed, som Gud selv ved sin Helligaand skænker sine lydige og
trofaste Børn.

Med vort eget kan vi bare gøre Fortræd. Med hans kan vi blive til
Velsignelse.

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 15-08-10 08:26

On 15 Aug., 12:33, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> O Madsen Media: Webdesign, Illustrationhttp://www.o-madsen.dk

som Gud selv ved sin Helligaand skænker sine lydige og
de ser så rene ud
at man ikke tør komme
men når jeg så alligevel kommer
så høre jeg om alle dem som alligevel forlod menigheden
og det var dem som så så rene ud at man ikke kunne være bekendt at
møde op
nej jeg tror også der er en form for afgud i de ord
som Gud selv ved sin Helligaand skænker sine lydige og
trofaste Børn.
hvorfor er der ingen prædiken om det at bede med hjertet
og des virkning imod livslede
men vi høre kun fra dem som prædiker om de ordner og medaljer de har
fået
i vil bare have noget at prale med
sandheden kender i ikke

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-08-10 15:49

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
og des virkning imod livslede
men vi høre kun fra dem som prædiker om de ordner og medaljer de har

hvis det er din erfaring, så syntes jeg det er sørgeligt, for vi har alle
brug for tilgivelse og en frelser, uanset hvor længe folk har været kristne,
så er der ikke nogen der er perfekte

det du har skrevet, er det virkelig din erfaring?

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 15-08-10 18:11

On 15 Aug., 16:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> så er der ikke nogen der er perfekte
>
> det du har skrevet, er det virkelig din erfaring?

ja virkeligt
jeg blev inviteret til den ene luksus villa efter den anden
selv boede jeg i en gammel campingvogn
men jeg må tilstå
jeg kan ikke rigtig med nogen som helst himmelsk magtperson
men jeg tror alligevel på det største bud
og synes at kirken skal forstå at beskæftige sig med det
1000 gange mere end de gør nu
men på grund af den mangel
så fik jeg sten i stedet for brød
og så fik jeg pral , pral , pral , at høre
og begge de frikirker jeg besøgte , lukkede
præsten havde en pralende holdning over for mig
han blev sat af
noget jeg hørte på afstand
kort tid efter

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-08-10 04:07

ja virkeligt
jeg blev inviteret til den ene luksus villa efter den anden

det kan godt være personer i alle grupper som ødelægger det for andre, det
er sørgeligt, men Gud er god, jeg har selv haft mange kampe om det om Gud er
god, når jeg nu mangler det ene og det andet, men efter mange hårde år må
jeg sige , ja Gud er god. Selv om mennesker ikke altid er gode, så er Gud
det.

lær af ham.

KH

Ole