Brændeovns røgrør
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-08-10 17:59

Hej

Jeg har ødelagt min brændeovn, en Termatech TT3 og er af skorstenfejeren
blevet påbudt at installere en ny - må i hvert fald ikke bruge den
nuværende mere.

Han har så foreslået en Aduro 3, fordi den ligner meget den jeg har (og
kunne fåes på tilbud i Bauhaus mente han.) Og sådan en Aduro3 ser da
også fornuftig ud til mit behov.

Men, den nuværende er med røgafgangen bagud, med centerhøjde på 84 cm.
Aduroen fåes også med røgafgangen bagud, men her er centerhøjden 87,5
cm.

Er der noget nemt at gøre for at få den passet ind i hullet i
skorstenen? (Som er muret). Eller er der kun den hårde måde, flytte
hullet i skorstenen 3,5 cm længere op?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jens Hansen

Dato : 16-08-10 18:24

"Mads Lie Jensen" ...
> [...]
>
> Er der noget nemt at gøre for at få den passet ind i hullet i
> skorstenen? (Som er muret). Eller er der kun den hårde måde, flytte

Lidt efter hvor meget plads der , så er dette en mulighed.

S-bøjning som forskyder fra 20 - 80 mm.
http://www.braendeovns-shoppen.dk/category.82.article.507

en løsning for "kun" 300,-

Hilsen
Jens

(Jeg har fandt det ved hjælp at google, så jeg ved ikke om det er en løsning
i den virkelige verden)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-08-10 19:49

On Mon, 16 Aug 2010 19:24:19 +0200, "Jens Hansen" <jensbh@BADgmail.com>
wrote:

>Lidt efter hvor meget plads der , så er dette en mulighed.
>
>S-bøjning som forskyder fra 20 - 80 mm.
>http://www.braendeovns-shoppen.dk/category.82.article.507
>
>en løsning for "kun" 300,-

Tak, det ser ud til at være lige sådan en jeg skal have
Der er plads nok vil jeg gætte på.

>(Jeg har fandt det ved hjælp at google, så jeg ved ikke om det er en løsning
>i den virkelige verden)

Den ser da god nok ud.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/