Matlab like plotting
Fra : Jasper

Dato : 15-08-10 12:36

Hej.

Jeg er igang med et projekt i C#, visual studio 2010. Jeg skal lave
noget visuelt plotting. Jeg arbejder meget med matlab, som har et
fantastisk plotting system, hvor det er muligt at plotte diverse
grafer, lave subplots, manipulere med akser, tekst og meget mere.
Findes der et komponent til .net som kan noget lignende? Eller er det
nemmere at skrive det selv? i sidste tilfælde er der så nogle der har
et hint til hvor man skal begynde? hvad skal man kikke på?
form.canvas? eller er der en smartere måde. Det nemmeste ville
selvfølgelig være hvis der allerede fandtes et komponent.

Et side spørgsmål. Findes der til .net et CAS værktøj til f.eks.
algebraisk løsning af ligninger? Leder specielt også efter en curve
fitting funktion, eg. det bedste polynomium til et sæt data med x
antal eksponenter, alla polyfit i matlab.

På forhånd tak!

Vh. Jasper

Fra : Rado

Dato : 15-08-10 21:03

On Sun, 15 Aug 2010 11:36:15 -0700 (PDT), Jasper
<junkmail758@gmail.com> wrote:

> [...]
>grafer, lave subplots, manipulere med akser, tekst og meget mere.
>Findes der et komponent til .net som kan noget lignende?

Prøv at kig her, de har et stort udvalg af komponenter, nogle gange
til en lavere pris end hvis man køber direkte fra producenten:

http://www.componentsource.com/index.html

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Jasper

Dato : 15-08-10 15:32

Hej

> http://www.componentsource.com/index.html
Jeg har været inde og kikke lidt derinde, men det er meget svært at
danne sig et overblik over hvad der er godt/dårligt. Derfor jeg håbede
at der var nogen der kendte et komponent som har lignende muligheder
af matlabs plotting funktioner.

Vh. Jasper

Fra : Rado

Dato : 16-08-10 19:29

On Sun, 15 Aug 2010 14:32:26 -0700 (PDT), Jasper

> [...]
>danne sig et overblik over hvad der er godt/dårligt. Derfor jeg håbede
>at der var nogen der kendte et komponent som har lignende muligheder

Du har måske bedre held med at få svar i dk.edb.programmering.dotnet,
der er en gruppe specielt for .NET programmering.