Berlin Alexanderplatz 1980
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-08-10 03:38

Berlin Alexanderplatz
http://www.imdb.com/title/tt0080196/

jeg fandt den lige til 404 kr
http://www.gucca.dk/dvd-film/berlin-alexander-platz-box_30763.php

jeg husker den svagt fra min barndom - har bogen men har dog ikke fået
den læst ..

Men Vasbinder er jo aldrig dårlig

nogen der kan huske den ??

Mv.
BMM

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-08-10 08:33

Bo M. Mogensen skrev:

> Berlin Alexanderplatz
> http://www.imdb.com/title/tt0080196/

> jeg husker den svagt fra min barndom - har bogen men har dog ikke fået
> [...]

Jeg har ikke fået den set, men den er jo meget berømmet. Den har været
genudsendt på DR K.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-10 12:54

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.gucca.dk/dvd-film/berlin-alexander-platz-box_30763.php
>

> jeg husker den svagt fra min barndom - har bogen men har dog ikke fået den

Jeg så den for mange år siden, og jeg må ærligt indrømme at Fassbinder ikke
lige er min smag. Jeg brød mig absolut ikke om den film.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-10 12:58

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i meddelelsen
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg så den for mange år siden, og jeg må ærligt indrømme at Fassbinder
> ikke lige er min smag. Jeg brød mig absolut ikke om den film.

Jeg skrev godt nok at Fassbinder ikke er min smag, men serien "Acht stunden
sind kein tag", som jeg også fulgte med i på TV, var betydeligt bedre end
Alexanderplatz synes jeg. Den kunne jeg godt finde på at se igen, hvis den
skulle komme i fjernsynet endnu en gang.

Fra : Vidal

Dato : 16-08-10 13:43

Den 15-08-2010 13:58, Tove Krieger skrev:
> "Acht stunden sind kein tag"

Jeg så Berlin Alesanderplatz meget langt, men de seneste
afsnit blev lidt lange.

Hans kortere serie Welt am Draht, der var vist tre afsnit
fandt jeg særdeles interessante og fascinerende, men da
var jeg da også temmelig ung og meget sci-fi interesseret.

Når jeg tænker på den nu, forekommer den næsten som en
forløber for Matrix. Det kunne være interessant at se
den igen også for at se, hvor meget tidens tand har tygget
i den.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-10 21:03

Den 16-08-2010 14:43, Vidal skrev:

> Når jeg tænker på den nu, forekommer den næsten som en
> forløber for Matrix.

jeg prøvede at se Matrix for et stykke tid siden synes de var ok da de
kom - men jeg må indrømme jeg er kørt død i dem ...

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 22-08-10 21:01

Den 15-08-2010 13:53, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg så den for mange år siden, og jeg må ærligt indrømme at Fassbinder
> ikke lige er min smag. Jeg brød mig absolut ikke om den film.

Det er nu en serie Tove :)
ja vasbinder er barsk - men det er nu en klassiker både so bog og tv
så jeg er lidt spændt på om det er mig skal lige være færdig med 4400
så hopper jeg på den :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-10 12:12

> Det er nu en serie Tove :)
> ja vasbinder er barsk - men det er nu en klassiker både so bog og tv
> så jeg er lidt spændt på om det er mig skal lige være færdig med 4400
> så hopper jeg på den :)

Ok Selvfølgelig var det en serie (langtrukken oven i købet), jeg kom
bare til at skrive "film" af vanvare.

Vi så den for mange mange år siden, og både min mand og jeg var enige om, at
den var dødtrist. Vi så den til den bitre ende fordi udvalget ikke var så
stort på tv, som det er nu. Jeg kunne ikke drømme om at gense den, hvis den
blev sendt igen. Hanna Schygulla er da noget af det mest stillestående man
kan forestille sig. Günther Lamprecht var betydeligt bedre i den rolle han
spillede.

Alligevel vil jeg som tidligere nævnt klart foretrække Fassbenders "Acht
Stunden Sind Kein Tag", den kunne da i det mindste fastholde vores
interesse.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-10 16:27

Den 23-08-2010 13:12, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ok Selvfølgelig var det en serie (langtrukken oven i købet),

Ha ha ja de har det med at være lidt tunge i måsen uden for Hollywood
prøv evt Russike eller Finske film - der kan de får 4 timer til at gå
med nogen der vælter rundt i et træ hus under indflydelse af sprut og en
gang i mellem går de og råber at træ kronnernen langt inde i skoven¨¨
som selvf bliver filmet :)

>jeg
> kom bare til at skrive "film" af vanvare.

pyt med det ..

> Vi så den for mange mange år siden, og både min mand og jeg var enige
> om, at den var dødtrist.

jeg er bange for det er pointen :)

> Vi så den til den bitre ende fordi udvalget
> ikke var så stort på tv, som det er nu. Jeg kunne ikke drømme om at
> gense den, hvis den blev sendt igen.

Puhh sagen er jeg har bogen der er på en del sider men jeg har sgu
aldrig fået den læst - men jeg har en fornemmelse af der er noget i den
og der plejer mine fornemelser ikke at snyde mig - på nærd med
Dostovjevski - han er go men han har kraftedme svært ved at fatte sig i
korthed - underligt nok så er hans bedste bog efter min menning
dobbeltgængeren en lille sag på ca 130 sider - hvor den langt mere
anerkendte forbrydelse og straf i det store hele ikke er mere spænende
ind telefon bogen ...

> Hanna Schygulla er da noget af det
> mest stillestående man kan forestille sig. Günther Lamprecht var
> betydeligt bedre i den rolle han spillede.

kender dem ikke ..

> Alligevel vil jeg som tidligere nævnt klart foretrække Fassbenders "Acht
> Stunden Sind Kein Tag", den kunne da i det mindste fastholde vores
> interesse.

Puhhhhhhhh jeg har en del i min whs samling LP optagelserne er godt nok
døde men - jeg har ihvertilfælled en med nogen transvestitter der holder
til på en reste plads ud for Berlin tror jeg det er så den sidste gang i
90 erne

Mv
Bo

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-10 17:37

> [...]
> døde men - jeg har ihvertilfælled en med nogen transvestitter der holder
> til på en reste plads ud for Berlin tror jeg det er så den sidste gang i

LOL Transvestitter på en rasteplads Det er helt sikkert
underholdning der vil noget. *GGG*

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 23-08-10 20:50

Den 23-08-2010 18:36, Tove Krieger skrev:
> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> LOL Transvestitter på en rasteplads Det er helt sikkert
> underholdning der vil noget. *GGG*

ja det skulle man tro :) men til den bedre del af min svigtene
hukommelse så er det den rene elendighed fra start til slut :)