Hvor er dette nummer fra?
Fra : Peter T.

Dato : 14-08-10 20:02

Følgende nummer har ringet til en god vens mobil.

+71401xxx (de tre sidste cifre udeladt af private årsager)

Altså 8 cifre med et plustegn foran i følge listen for ubesvarede opkald i
hendes telefon.

Desværre nåede hun ikke at tage den. Men det hænger sammen med noget bøvl,
hun oplevede på vej hjem fra byen i nat og hun gav derefter en person sit
nummer. Ringer hun nummeret op får hun en fejltone. Det er forøvrigt pænt
vigtigt, at hun kommer i kontakt med denne person igen! :)

Så hvorfra stammer dette nummer?

--
Peter T.

Fra : Ole C

Dato : 14-08-10 20:27

Peter T. skrev blandt andet:

> [...]
> person sit nummer. Ringer hun nummeret op får hun en fejltone. Det
> er forøvrigt pænt vigtigt, at hun kommer i kontakt med denne person

Ingen har landekode 71, men 7 er landekode for Kazakhstan (!)
Her kan I taste hele nummeret ind: http://www.landekode.dk/

--
vh
Ole C

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-08-10 20:32

> +71401xxx (de tre sidste cifre udeladt af private årsager)
>
> Altså 8 cifre med et plustegn foran i følge listen for ubesvarede opkald i
> hendes telefon.

Umiddelbart eksisterer +71 ikke som landekode. Der er en mulighed for at det
er et dansk telefonnummer hvor +45 pga. fejl i telenettet er erstattet af +
Den pågældende 71401xxx-nummerserie bruges af Lycamobile (Mobil taletids
serviceprovider på TDC's net) - nummeret kan naturligvis efterfølgende være
porteret.

> Det er forøvrigt pænt
> vigtigt, at hun kommer i kontakt med denne person igen! :)

Så vill jeg jf. ovenstående prøve at fjerne +'et og ringe op til nummeret,
sandsynligvis er det dog et taletidskort

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Peter T.

Dato : 15-08-10 02:02

Michael Kjærsgård wrote:

> Så vill jeg jf. ovenstående prøve at fjerne +'et og ringe op til
> nummeret, sandsynligvis er det dog et taletidskort

Tak. Det skriver jeg til hende og satser på det er det, der har været
problemet.

--
Peter T.