Pladsmangel på DLSK 201 USB stik
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 14-08-10 16:15

Hej gruppe

Min USB disk med DLSK 2010 er løbet tør for plads, jeg kan starte DLSK - men
hvis jeg starter AIS eller GPS, så stopper/crash'er (iøvrigt uden
fejlmeddelelse) programmet.

Hvordan kan jeg flytte DLSK over til en større USB stik?

Jeg vil være ked af et skulle rydde op i temaer, user data m.v. (jeg syntes
ikke jeg har noget jeg kan undvære)

Med venlig hilsen
/Børge

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 17-08-10 20:44

Hej

Ingen ideer?

/Børge

Fra : blueocean

Dato : 18-08-10 00:37

On 17 Aug., 21:43, "Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk>
wrote:
> Hej
>
> Ingen ideer?
>
>    /Børge

> - Vis tekst i anførselstegn -

Det bla. derfor jeg syntes at DLSK er noget ......s, de har på ingen
måde gjort sig nogen tanker om hvordan man kunne tænke sige at bruge
dette produkt, Har selv forsøgt at lave en ny USB stik med en meget
mere plads, men uden held , kan godt få den til at boot, men den
finder ikke de rigtige filer bagefter. Det er deres beskyttelse af
produktet der ikke kan overføres. så man er bundet af den størrelse
man har valgt fra DS.

Jeg havde ellers fornemmelsen af at når man installerede det, og fik
det virtuelle drev kunne man der bare fylde på, men ak og ve sådan er
det ikke.

Gert

PC navigation is the best way to DO IT

Fra : HH

Dato : 18-08-10 04:12

Tjae, dette problem stødte jeg på tidligere på året, hvor jeg ville
lægge mine gamle kort fra Det Levende Danmarkskort 2002 ind på
stick'en. Dem var der bare ikke plads til - utroligt gnieragtigt i en
tid hvor nogle Gb hukommelse ikke koster nogetsomhelst.
Jeg faldt tilbage til at bruge mit gamle DLSK2, som jeg heldigvis
havde en backupkopi af. Der ligger program og data på harddisken, og
jeg kunne kopiere 2010-kortene ind i denne version. Så har jeg mistet
AIS-muligheden (som ikke er aktuel for mig) og andre opdaterede
oplysninger som fx. havneplaner som jeg ikke har fundet en måde at
overføre.
Som tillægsgevinst skal jeg så ikke have USB-sticken siddende i PC'en,
og kortet starter noget hurtigere end når det hele skal indlæses fra
den hver gang.

Hans-Henrik

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-10 09:58

On Tue, 17 Aug 2010 23:36:40 -0700, blueocean wrote:

> [...]
> plads, men uden held , kan godt få den til at boot, men den finder ikke
> de rigtige filer bagefter. Det er deres beskyttelse af produktet der

ER du helt sikker på at det er sådan det forholder sig? Jeg har ikke selv
DLS, så jeg har ikke mulighed for at kigge på det, men kopibeskyttelse
kan laves på mange måder. Og kopiering af en usb-stick kan gøres på flere
måder. Jeg ved ikke hvordan du har gjort, men muligvis vil det virke hvis
man gør det på en anden måde.

Jeg vil tro der er nogen i news:dk.edb.* grupperne der give tips til
hvordan og/eller med hvilke programmer det måske alligevel kan lade sig
gøre.

--
Thomas Jensen