!%&¤###!! - ny GPS antenne til Philips AP~
Fra : HKN

Dato : 13-08-10 15:18

Jeg var så uheldig at ramme fortøjningspælen med min GPS antenne på
pulpitten, og det kunne den ikke lide

Min GPS er en gammel AP Navigator (ikke Decca - men samme model, bare i GPS
versionen) - kan jeg bruge en hvilkensomhelst GPS antenne til den? Jeg har
ikke rigtig kunnet finde noget på lige den model, men jeg har fundet ud af
at efterfølgerne APN 6 & 7 bruger aktive antenner, så mon ikke det også er
tilfældet med min?
Er der andre i gruppen der bruger denne GPS?

Mvh
Henrik

Fra : HKN

Dato : 13-08-10 15:49

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> også er tilfældet med min?
> Er der andre i gruppen der bruger denne GPS?

Har fund et et firma i Humlebæk der muligvis kan hjælpe (Prokyon), ellers må
den udskiftes........$$$$$

-Henrik

Fra : -

Dato : 14-08-10 14:51

Den 13-08-2010 16:48, HKN skrev:
> "HKN" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message

> Har fund et et firma i Humlebæk der muligvis kan hjælpe (Prokyon),
> ellers må den udskiftes........$$$$$

Mon ikke det i så fald bedre kan svare sig at kigge efter antennen på
dba.dk eller ebay, jeg tør ikke tænke på hvad en løs GPS antenne kan
koste som reservedel, til så gammel en modtager... Men det håber jeg du
kommer med en udmelding om.

Mvh. CLaus

Fra : HKN

Dato : 15-08-10 01:10

> [...]
> dba.dk eller ebay, jeg tør ikke tænke på hvad en løs GPS antenne kan
> koste som reservedel, til så gammel en modtager... Men det håber jeg du

Jo, hvis den er meget dyr, så skifter jeg hele balladen - en ny GPS
incl. antenne fåes jo relativt billigt idag.

-Henrik

Fra : HKN

Dato : 16-08-10 09:42

En ny antenne koster ca. kr. 600,-

Iøvrigt kan jeg bruge en hvilkensomhelst 5v antenne til min model (Mk 7)

Mvh
Henrik

Fra : HO

Dato : 16-08-10 14:55

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En ny antenne koster ca. kr. 600,-
>
> Iøvrigt kan jeg bruge en hvilkensomhelst 5v antenne til min model (Mk 7)
hej
kan du bruge en sådan?
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-garmin-ga-29-billig/antenne-til-gps/010-00174-03_15121002_p.html

MVH
HO

Fra : Ole Pagh

Dato : 16-08-10 16:10

HKN forklarede den 2010-08-16:
> En ny antenne koster ca. kr. 600,-
>
> Iøvrigt kan jeg bruge en hvilkensomhelst 5v antenne til min model (Mk 7)

Hvad med sådan en her til ca. $8,31 ~ ca. kr. 62 ?

Portoen koster gratis, og beløbet er vist under det momspligtige.

Stikket skal nok skiftes til BNC eller andet, men den ser rimelig
vandtæt ud - ellers gi' den en klat Sikaflex ved kabeludgangen.
OBS bør monteres langt væk fra kompasset, da den har en magnetisk base.

--
/ Ole