Stromboli (var: Vulkaner i Europa)
Fra : Simon Laub

Dato : 14-08-10 11:24

Vulkaner er jo ifølge TV2 årets store rejse hit?

> http://nyhederne.tv2.dk/article/32784659/
>
> Hvor "Vulkan-Henning" guider folk op på toppen af Vesuv.
> http://www.berejst.dk/Blaawbog/Blaabog1.htm#HenningAndersen

Jeg er da sikkert også blevet smittet af forårets Islandske
udgydelser. Så jeg lagde i år vejen forbi Stromboli
http://da.wikipedia.org/wiki/Stromboli
(De Æoliske øer i det Tyrrhenske hav nord for Sicilien).

Tog nogle billeder som kan ses her:
http://www.simonlaub.net/Fortunecity/Stromboli/index.html

Ihvertfald på nogen af dem fornemmer man, at man er kommet langt hjemmefra
http://www.simonlaub.net/Fortunecity/Stromboli/slides/IMG_0192.html

Havde ikke vildt meget tid på øen, så det blevet kun til
noget trekking. Seriøse trekkere tager vist den her tur:
http://www.swisseduc.ch/stromboli/volcano/virtual/trip/trip-en.html?id=12

Mens jeg var der, var der ''kun'' de små udbrud (se billeder),
men åbenbart gang i den i Marts:
http://volcanoeruption.net/stromboli-volcano-eruption-lava-fountains-and-explosions-march-2010/

Tænkte på at tage Sebastians "danser på vulkaner" med, men glemte det
desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=TcPzhO39ZgY

-Simon

Simon Laub