Server services crasher efter mange dage
Fra : Jesper

Dato : 13-08-10 08:28

Hej,

Har et problem jeg ikke kan gennemskue hvorfor opstår. Efter 30-40
dage så crasher samtlige server services på en spama server. Har ikke
haft dette problem tidligere på en anden server som blev brugt til
samme formål. At scanne spam.
Eneste forskel fra den originale: Denne er en virtuel server hosted af
noget Parallels VM hosting som gør at ting som dmesg logs osv. bare er
blanke.

#uname -a
Linux HostName(skjult) 2.6.18-028stab067.4 #1 SMP Thu Jan 14 17:06:11
MSK 2010 x86_64 GNU/Linux

Dette er den crashed server lige efter jeg har connected til den:
# ps ax
PID TTY STAT TIME COMMAND
1 ? Ss 0:13 init [2]
13700 ? Ss 0:03 /sbin/syslogd -u syslog
14239 ? Ss 0:19 /usr/sbin/sshd
15496 ? Ss 0:00 /usr/sbin/xinetd -pidfile /var/run/
xinetd.pid -stayal
15597 ? Ss 0:02 /usr/sbin/cron
32175 ? Ss 0:00 sshd: root@pts/0
32328 pts/0 Ss 0:00 -bash
32352 pts/0 R+ 0:00 ps ax

Dette er fra en frisk server:
# ps ax
PID TTY STAT TIME COMMAND
1 ? Ss 0:03 init [2]
3828 ? Ss 0:00 /sbin/syslogd -u syslog
++ 3842 ? S 0:00 /bin/dd bs 1 if /proc/kmsg of /var/run/
klogd/kmsg
7448 ? Ss 0:00 /usr/sbin/sshd
++ 7468 ? Ss 0:00 /usr/sbin/nmbd -D
++ 7472 ? Ss 0:00 /usr/sbin/smbd -D
++ 7476 ? S 0:00 /usr/sbin/smbd -D
++ 7512 ? Ss 0:02 /usr/local/bin/spamd --create-prefs -x --
helper-home-
++ 7572 ? S 0:16 spamd child
++ 7574 ? S 0:00 spamd child
7586 ? Ss 0:00 /usr/sbin/xinetd -pidfile /var/run/
xinetd.pid -stayal
++ 7628 ? Ss 0:00 sendmail: MTA: accepting connections
++ 7674 ? Ss 0:00 /usr/sbin/atd
7691 ? Ss 0:00 /usr/sbin/cron
7836 ? Ss 0:00 sshd: root@pts/0
7870 pts/0 Ss 0:00 -bash
13312 pts/0 R+ 0:00 ps ax

Nogen der har et hint?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 15:50

Jesper <jesper@staunhansen.dk> writes:

> Nogen der har et hint?

Den løber stille og roligt tør for hukommelse?

Fra : Jesper

Dato : 13-08-10 22:45

On 13 Aug., 16:49, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100813) wrote:

> Den løber stille og roligt tør for hukommelse?
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Tror jeg vil holde øje med den teori.
Vi kører med noget soft-limit og hard-limit af ram. Soft er 1GB og
hard er 2GB.

Der står følgende om de to betegnelser:
* Soft-limit: The limit on the consumption of the given resource by
the Container that can be exceeded only if the system is not fully
loaded. The units in which the limit is measured are specified in the
Units column.
* Hard-limit: The limit on the consumption of the given resource by
the current Container that cannot be exceeded under any circumstances.
The units in which the limit is measured are specified in the Units
column.

Kan Parallels mon bare lukke processors ned og give denne stil-stand?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 14-08-10 08:32

Jesper <jesper@staunhansen.dk> writes:

> Tror jeg vil holde øje med den teori.

Det plejer at være den slags når det er over en længere periode. Sådan
lidt gøgeungeagtigt.

Du ser det så bare efter gøgeungen er fløjet fra reden. Giv den noget
mere swap så de andre processer kan være der.

> Kan Parallels mon bare lukke processors ned og give denne stil-stand?

Ikke forstået.