Inception
Fra : Lyrik

Dato : 12-08-10 19:12

En slags "inseminationsdag", eller noget i den retning. Med Leonardo
De Caprio. Min frue og jeg så den i Birkerød Bio. 20 års samværsdag..
Det er år og dag siden jeg har været i Biografen. Jeg plejer at bruge
"Hjemmebio"

Der var to ting der slog mig. Først, hvor har biograffilm dog en ringe
kontrast. Det svarer virkelig godt til den funktion der hedder "Movie"
på mit TV. Så ringe en kontrast kræver bælgravende mørke, så godt som.
Det andet var at det store lærred fylder mere af synsfeltet end de
fleste TV. Det forøger indlevelseseffekten for mit vedkommende. Det er
faktisk en ret afgørende faktor. Størrelsen synes jeg.

Lyden var stor og rund, rumlende og larmende, men ikke så distinkt-
skarp og tydelig i kanten, som den kunne være. Men den fyldte meget i
lokalet på grund af de store højttalere.

Filmen var virkelig spændende og Leonardo levede op til sit navn! En
rigtig god film efter min smag. Konen havde fået en biografpakke i
fødselsdagsgave. 2 billetter og to sodavand og to pakker popkorn. Jeg
har set at de bl.a. har den i Føtex til omkring 200 kroner.

Hvor er biograferne blevet nydelige, selv om man sikkert ikke må
generalisere. Stor sal enorm benplads. Så meget at man ikke behøvede
at bevæge sig når en gik forbi.

Hypernydelige mennesker alle vegne. Forbavsende danske. Små borde med
stearinlys og hygge. Stor generøsitet omkring den præfabrikerede
biografpakke. Ingen ekstra betaling, skønt pakken tog forbehold for
tillæg for visse film. Denne var ny og meget lang-ingen tillæg!
Popkornsbægeret var af amerikanske dimensioner og sodavanden var 1/2
liter forekom det mig.

Jeg så danskerne. Gud hvor havde de forandret sig-til det bedre. Ikke
en af dem var ikke nydelig! Ikke en af dem var ikke velopdragen! Ikke
en af dem havde ingen pli eller dårlige manerer. ingen larmede.
Lutter velbehag.
Konen mente at vi kunne gengøre det en anden gang.
Hyggelig aften.

Hilsen
Jens