Om påhængsmotorer
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 11-08-10 04:40

Jeg har altså anskaffet mig en brugt Mercury 4takt 50 hk påhængsmotor..
Købt brugt fra en der havde købt brugt osv osv. Maskinen er fra 1993
og kostede 23.000. Den starter let og lyder godt når den går. Jeg
håber det er et nogenlunde godt køb :)

Købet og montagen afleder disse her spørgsmål:

1. kan man mon skaffe en owners handbook et sted?

2. de kabler der fulgte med motoren og som skal gå mellem gear/
gashåndtag er lige det korteste. Kan man normalt få nogle længere
nogen? For lige nu må kablet gå under bænken i styrbord side, og
sk###pænt er det da ikke.

3. jeg bruger jo så omdrejningstælleren som sidder i instrumentbordet
og som kommer fra den forrige motor. Men jeg spekulerer på visningen -
det ser ud som om motoren er oppe i mange tusind omdrejninger nærmst
før jeg er ude af havnen. Er er en standard for tilslutning af disse
instrumenter? Er der noget man kan gå ud fra, hvis jeg nu ville prøve
at skaffe et andet instrument ?

På forhånd tak for alle svar.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 11-08-10 12:50

> [...]
>håber det er et nogenlunde godt køb :)
>
>Købet og montagen afleder disse her spørgsmål:
>
>1. kan man mon skaffe en owners handbook et sted?

Prøv at se
http://www.brunswickmarineemea.com/download/dosearch/@isnew/desc?mod=4&lang=EN&categories=OUTBOARD$
Der er lidt af hvert af den slags - ville være mærkeligt om der ikke var en
manual til din motor.

Christian