Undersøge om mobil-browser?
Fra : Dude

Dato : 12-08-10 13:04

Hej alle!

Kan jeg via php tjekke om min side vises på alm browser eller
mobil-browser (iPhone og lign.) ?

Jeg vil gerne vise siden med visse ændringer (ikke CSS-ændringer), i
fald der er tale om en mobil-browser.

Ved nogen det?

mvh
John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-10 13:09

Dude skrev:

> Kan jeg via php tjekke om min side vises på alm browser eller
> mobil-browser (iPhone og lign.) ?

Det ved jeg ikke.

> Jeg vil gerne vise siden med visse ændringer (ikke CSS-ændringer), i
> fald der er tale om en mobil-browser.

Det du ønsker, kan laves med ren CSS. Hvorfor vil du ikke det?

--
Bertel

Fra : Dude

Dato : 12-08-10 13:14

Bertel Lund Hansen skrev:
> Dude skrev:

> Det du ønsker, kan laves med ren CSS. Hvorfor vil du ikke det?

Nej det jeg ønsker kan ikke laves med ren CSS.

Eller, - jeg vil OGSÅ gerne lave CSS-ændringer. Men har behov for også
at ændre selve indholdet af siden. Jeg vil gerne fortælle min
php-programmering at der er tale om en mobil-browser.

Mvh
John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-10 14:39

Dude skrev:

> Eller, - jeg vil OGSÅ gerne lave CSS-ændringer. Men har behov for også
> at ændre selve indholdet af siden.

CSS: media='handheld'
..not_for_pc { visibility: hidden }

CSS: media='screen'
..not_for_handheld { visibility: hidden }

HTML:

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 12-08-10 15:09

"Dude" <mail@*remove_this*johnkjoller.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændre selve indholdet af siden. Jeg vil gerne fortælle min
> php-programmering at der er tale om en mobil-browser.

Der skal måske være et valg for brugeren?

Hvis en tablet-pc også præsenterer sig som en handheld, selvom den har en
rimelig stor skærm, vil brugeren måske foretrække "pc-udgaven".

Leif

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-08-10 15:07

Den 12-08-2010, skrev Dude:
> [...]
> (iPhone og lign.) ?
>
> Jeg vil gerne vise siden med visse ændringer (ikke CSS-ændringer), i fald der

get_env( 'HTTP_USER_AGENT')
indholder info om "browseren".
Den kan forfalskes, er alt andet end eentydig, og indholder alt muligt
andet, som ikke hører til også.
Men det er vist det eneste sted, man kan finde den slags.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 12-08-10 21:16

> [...]
> mobil-browser (iPhone og lign.) ?
>
> Jeg vil gerne vise siden med visse ændringer (ikke CSS-ændringer), i fald

I stedet for en masse tjek - der skal opdateres efterhånden som der kommer
flere varianter af mobile browsere - var det så ikke nemmere med 2 udgaver?
F.eks. dinside.dk og mobil.dinside.dk
Ulempen ved det er hvis folk ikke ved der findes en "mobiludgave".

Ellers er der skrevet en PHP-klasse til det.
Den findes på http://detectmobilebrowsers.mobi/
Har ikke prøvet den (endnu) men den ser lovende ud.

Ole Gaarde Kristensen